2097
Sök

Startmotor klickar till på 740,startar ej.

71 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Tjena,jag har en 740 gle -89 som krånglar lite halvt. När man vrider nyckeln till tredje hacket klickar det bara i startmotorn och inte mer än så. Har kollat alla jordningar från batteri till kaross, från batteri till motor och kaross till motor och gjorde rent från massa gojs men funkar fortfarande inte. Har tagit ner startmotor och plockat isär och den ser helt okej ut och ska funka. Finns de nån som har nån teori om felet?

Tack på förhand smile

21 761 Inlägg
22 januari 2012
Provkörde du även startmotorn "liggandes löst" efter att den var bortplockad och rengjord?

149 Inlägg
22 januari 2012
haft samma sak..  testa med att nån kompis kör på starten medans du slår på startmortorn med ex en hammare och se sedan om den går runt..

14 375 Inlägg
22 januari 2012
Drönirettab skrev:
Provkörde du även startmotorn "liggandes löst" efter att den var bortplockad och rengjord?

Jag skulle oxå testa den nertagen. Kollade du kolen?

/Benny

460 Inlägg
22 januari 2012
tycker du ska kolla kablarna som går under tråget, ligger ofta och skaver mot tråget. har samma problem på min..

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

71 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:

Ska kolla!

71 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
AntonVolvo745 skrev:
haft samma sak..  testa med att nån kompis kör på starten medans du slår på startmortorn med ex en hammare och se sedan om den går runt..

Jo de har jag provat,tickar bara fortfarande men får se om de blir ny startmotor

71 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
tycker du ska kolla kablarna som går under tråget, ligger ofta och skaver mot tråget. har samma problem på min..

Är de direktkabeln som går från pluspolen på batteriet?

14 375 Inlägg
22 januari 2012
Simonzzon skrev:
AntonVolvo745 skrev:

Jo de har jag provat,tickar bara fortfarande men får se om de blir ny startmotor

Innan du köper ny start så kolla ordentligt så att det verkligen är den som är trasig. Annars så är starten till 740 "ganska" så billiga.

/Benny

460 Inlägg
22 januari 2012
Simonzzon skrev:
GasGlad1337 skrev:

Är de direktkabeln som går från pluspolen på batteriet?

nej inte den, utan dom kablarna som går från generator till startmotorn smile

71 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:

Japp var ute igår och kollade och den ville inte snurra även fast jag inte hade den i.....Nån som har en startmotor liggandes?? smile

460 Inlägg
25 januari 2012
Simonzzon skrev:
Drönirettab skrev:

Japp var ute igår och kollade och den ville inte snurra även fast jag inte hade den i.....Nån som har en startmotor liggandes?? smile

säker på att du fick rätt ström till rätt "kontakt" på startmotorn? smile

71 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
Simonzzon skrev:
Drönirettab skrev:

säker på att du fick rätt ström till rätt "kontakt" på startmotorn? smile

Jodå fast igår när jag rev isär den åter igen så gick nå kopparkablar av inne i startmotorn och fick inte tbx de så blir en ny smile

Sök