Cadillac sts Northstar v8 4,6L 01 startproblem/startspärr

charlieekman
22 januari 2012 · 10 Inlägg

hejsan
har fått problem med min Cadillac sts Northstar v8 4,6L 19tusen mil.
Har kört med bilen nu i ca en månad och den har fungerat kalenderfritt hela tiden. Men en dag när jag skulle åka från jobbet så ville den inte starta, det fanns batteri och allt den andra som behövs vid en start men så fort jag vred om nyckeln till sista hacket (när den normalt startar) så slocknade alla lampor och enbart motorlampan lös. Provade med starthjälp och en snabbare överblick men eftersom jag inte hade så mycket tid så fick den stå kvar på jobbet över natten men när jag kom till jobbet dagen efter och skulle titta på den mera ordentligt så hoppade den igång så fint på första försöket. körde med bilen 2 dagar utan problem men nu är det samma skit igen vad kan det vara? någon som vet något om Cadillac och deras startspärr?

om det är till någon hjälp så har bilen varit krockad höger bak och sedan ståt i ca ett år 

Tack på förhand Charlie

chryslerstratus
24 januari 2012 · 440 Inlägg

Om check engine lyser så vore det bra om du kunde få ut de felkoder som finns (behövs en OBD-läsare), kanske är en givare till motorstyrningen som är defekt, vevaxelgivare är ett förslag smile

Vh

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

charlieekman
3 februari 2012 · 10 Inlägg

här är dom felkoderna jag fått någon som vet vad det kan vara?

po335 crankshaft position (ckp) sensor a circit

po340 camshaftposition (cmp) sensor circuit

po385 crankshaft position (ckp) sensor b circuit

po440 evaporative (ewap)

pi381 misfiredete

ul096 loss of ipc communication

Chevrolet Silverado "Air-ride" (1991)
BMW e39 523 "dragbilen" (1998)
BMW e30 320 cab "klisterlappen" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang