6373
Sök

AKUT !!! dålig tomgång volvo v70-98

414 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Hejsan.
Modell.
Volvo v70 2.5se 1998

var ute och pillade lite med bilen. Skruva ditt ett extraljus relä osv. sen när jag skulle starta bilen funka det som vanligt. sen helt plötsligt börja den hacka å varvtalet hamnade på 500.. tillslut dog den. Kollade i motorrummet och inget verkar sitta löst förutom ett rör till vad jag tror är luftmassomätaren. Men den har suttit lite halvdant ett tag utan problem. ( sitter vid batteriet under luftburken )

gasar man till så fungerar den. ska testa varmköra den imorgon för att se om felet kvarstår. förövrigt hamnar varmätarn på ett lite tjockare sträck som är vid ungefär 500. Inga konstiga lampor lyser heller.
eller iof trasiglampa lyser men de e för en e trasig.

Viktigt med svar behov av bilen.

Tack på förhand !

414 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Har nu kunnat konstatera att det förmodigen är Luftmassamätaren eller tomgångsregulatorn.

Så tog mig en titt på luftmassamäteren och ser då att det inte finns någon. Utan bara en insugslufttemperatur sensor. rengjorde denna lite ska rengöra Regulatorn med.

För om man har lmm Då borde den sitta direkt efter luftburken?

460 Inlägg
25 januari 2012
Ankmeister skrev:
Har nu kunnat konstatera att det förmodigen är Luftmassamätaren eller tomgångsregulatorn.

Så tog mig en titt på luftmassamäteren och ser då att det inte finns någon. Utan bara en insugslufttemperatur sensor. rengjorde denna lite ska rengöra Regulatorn med.

För om man har lmm Då borde den sitta direkt efter luftburken?

haha detta felet verkar ganska konstigt.. har bilen nånsin gått som den ska(utan luftmasse) så är det konstigt :p

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

Sök