5609
Sök

Avregistrera bil

4 637 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Jo, funderar på att avregistrera Volvon.

Går det att göra det och sedan ta identitet från en annan bil den dagen den ska användas igen?

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 januari 2012
Ställ av den och ställ den långt in i en lada eller dylikt ist. För att kunna avregistrera så måate du skrota eller sälja den utomlands( osäker på den punkten) bara krångligt..

2 858 Inlägg
23 januari 2012
Hej.

Ska du inte använda bilen på ett tag kan du ju ställa av den på www.transportstyrelsen.se och ställa på den då du ska använda den igen.

Du kan aldrig avregistrera ett fordon och sedan ta identiteten från ett annat fordon.

4 637 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Tack för tips och svar!

Startade tråden lite förhastat kanske men försäkringsbolaget påstod att även en avställd bil måste ha minst trafikförsäkring men inte enligt Transportstyrelsen.

Finns någon speciell försäkring vid avställning inom- eller utomhus.
Senast redigerat av Navkapsel (23 januari 2012)

5 111 Inlägg
23 januari 2012
Vad är det för idioter du pratat med på försäkringsbolaget? NEJ, du måste inte ha försäkring alls på en avställd bil. smile

Är det något värde på bilen kan man ju dock ta en s.k.  garageförsäkring (jag är säker att bror duktig snart kommer påpeka att det heter något annat....) men det är ju helt frivilligt.
Senast redigerat av Volvo544special65 (23 januari 2012)

4 637 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Vad är det för idioter du pratat med på försäkringsbolaget? NEJ, du måste inte ha försäkring alls på en avställd bil. smile

Är det något värde på bilen kan man ju dock ta en s.k.  garageförsäkring (jag är säker att bror duktig snart kommer påpeka att det heter något annat....) men det är ju helt frivilligt.

En man på Trygg Hansa.

Forummoderator
26 675 Inlägg
23 januari 2012
Navkapsel skrev:
Tack för tips och svar!

Startade tråden lite förhastat kanske men försäkringsbolaget påstod att även en avställd bil måste ha minst trafikförsäkring men inte enligt Transportstyrelsen.

Hahahahaha...vilket nöt.
Nej. Man behöver inte ha en försäkring på bilen, som sagt, om den är avställd.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 637 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Navkapsel skrev:
Tack för tips och svar!

Hahahahaha...vilket nöt.

Vad gör de inte för att tjäna pengar...

Forummoderator
26 675 Inlägg
23 januari 2012
Navkapsel skrev:
Mack skrev:
Navkapsel skrev:
Tack för tips och svar!

Hahahahaha...vilket nöt.

Vad gör de inte för att tjäna pengar...

Precis.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

huh?
10 427 Inlägg
23 januari 2012
Volvo544special65 skrev:

Själv får jag just garageförsäkring automatiskt när jag ställer av någon av mina bilar som normalt är helförsäkrade.
Måste nog ringa och klaga om jag vill vara utan wink (Länsförsäkringar). Kostar väl en 50kr/månaden ungefär.

4 637 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Volvo544special65 skrev:

Själv får jag just garageförsäkring automatiskt när jag ställer av någon av mina bilar som normalt är helförsäkrade.
Måste nog ringa och klaga om jag vill vara utan wink (Länsförsäkringar). Kostar väl en 50kr/månaden ungefär.

Garageförsäkring verkar gälla även utomhus, åtminstonde enligt vissa bolag. Men ska den få stå länge blir det att ta in den.
Var dumt av mig att gå på försäkringsbolaget och ha den trafikförsäkrad så länge i onödan... Självklart att det inte är ett krav men tänkte inte på det...
Senast redigerat av Navkapsel (23 januari 2012)

klabbarpan
3 041 Inlägg
23 januari 2012
Försäkringsbolagen brukar väl generellt erbjuda garage försäkring? Jag blir alltid erbjuden detta..

Sök