Skrota bilarna själv?

haweri
27 januari 2012 · 335 Inlägg

kan man bli kvitt dom gula papprena dvs att bilen försvinner ur transportstyrelsens register men fortfarande behålla bilen?

haweri
27 januari 2012 · 335 Inlägg

ja. hur ska ja göra de?

Busgrabb Rejsa ?
27 januari 2012 · 2 959 Inlägg

haweri skrev:
ja. hur ska ja göra de?

Brukar behöva skicka in skylar och plåtbiten med chassinummer.

Autotech
BMW 335D (2008)
myran Foto/Bilnörd
27 januari 2012 · 1 541 Inlägg

Brukar krävas intyg på att karossen återvunnits samt vätskor kommit till rätt plats.

Eller så skriver man bara i "övrigt" folkracebil så brukar man slippa förklara vad man gjort av bilen.


Fast varför vill du göra detta?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
27 januari 2012 · 382 Inlägg

antingen så skrotar du bilen eller så avreggar du den till folkrace men det kostar en slant

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
haweri
28 januari 2012 · 335 Inlägg

ja har prövat att skicka in skylltar å skrev i övrigt att det va en folkracebil men de gick inte. för då vart ja tvungen att få ett intyg från folkraceklubben att det verkligen var en folkracebil...

JFfoto
28 januari 2012 ·

varför? om det nu inte är en folkracebil.

hangelosa_maffian
28 januari 2012 · 169 Inlägg

skicka in pappren och skriv att du kapat ner hela bilen och lämnat den som järnskrot...

RINGEN___88
28 januari 2012 · 22 Inlägg

precis som föregående talare säger! det funkar alldeles utmärkt:)

Mattsson_91 Självlärd
28 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Paused skrev:
varför? om det nu inte är en folkracebil.

För att kunna sälja den som järnskrot o få några kronor för den istället för o betala skroten smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
haweri
28 januari 2012 · 335 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Paused skrev:
varför? om det nu inte är en folkracebil.

För att kunna sälja den som järnskrot o få några kronor för den istället för o betala skroten smile

exakt! men det funkar alltså att man skriver att man har sålt den som järnskrot?

Slash Saabifierad
28 januari 2012 · 2 026 Inlägg

Om du får mer än 1000 kronor för bilen som järnskrot kan det vara värt det, får du kanske 500 kronor testa sälj den som reservdelsbil istället och låt den vara reggad.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mattsson_91 Självlärd
28 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Slash skrev:
Om du får mer än 1000 kronor för bilen som järnskrot kan det vara värt det, får du kanske 500 kronor testa sälj den som reservdelsbil istället och låt den vara reggad.

Så länge som jag försökte sälja min gamla 244 så var det mer värt att montera ner den och sälja som järnskrot.. Den är förvisso nermonterad i molikyler... men ligger dock fortfarande kvar på tak på mor&fars bakgård big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
28 januari 2012 · 382 Inlägg

från mina bilar Har jag tagit det jag ansett vara värde i och slängt resten. när det sen bara är plåt kvar så kör jag dom till skrotfrag så slipper jag besvär med avreggning och går därifrån 300kr rikare

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
haweri
28 januari 2012 · 335 Inlägg

men hur blir ja lättast av med papprena? smile

hangelosa_maffian
28 januari 2012 · 169 Inlägg

du tar dina papper och skriver att du kapat ner bilen och skickat iväg som järnskrot och alla delar har du sålt...och skickar iväg dom till transportstyrelsen

haweri
29 januari 2012 · 335 Inlägg

hangelosa_maffian skrev:
du tar dina papper och skriver att du kapat ner bilen och skickat iväg som järnskrot och alla delar har du sålt...och skickar iväg dom till transportstyrelsen

okej får pröva det, har du gjort så själv? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang