Audi 200 20v turbo quattro -90

TheMan89 MR Andersson
14 februari 2012 · 1 229 Inlägg

Kabelbrott till nån givare som triggar tändningen? Fått bort larmet helt?

mkiv77
14 februari 2012 · 1 153 Inlägg

TheMan89 skrev:
Kabelbrott till nån givare som triggar tändningen? Fått bort larmet helt?

Japp hela kabelhärvan till larmet är borta.Och inga kabel brott finns.

TheMan89 MR Andersson
14 februari 2012 · 1 229 Inlägg

Har du mätt upp alla givare?

Kollat alla tänd delar?

Jippen
14 februari 2012 · 363 Inlägg

har du testat att tvångsköra reläet? Det skall vara ca 12V mellan terminal 46 och 50, 48 och 50. Sedan mäter du mellan terminal 46 och 47 medan du kör på startmotorn då skall du få ett värde på minst 9,5V. Terminal 47 gå till styrboxen pin nr 21 och skicka jord till bränslereläet, och det är den som "drar" ihop reläet. För att utföra detta så får du rycka bort bränslereläet som har nr 215 wink Säg till om det är konstigt skrivet eller något, har själv felsökt det mesta när jag inte fick igång min.

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
KaptenHaddock
14 februari 2012 · 357 Inlägg

Har du kollat pistong polarisatorn på knäpphjulet?
Tack för titten idag, det blir ju aldrig någon Volvo av den men lite puts kan det nog gå att få på grejorna:)

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
mkiv77
14 februari 2012 · 1 153 Inlägg

Jippen skrev:
har du testat att tvångsköra reläet? Det skall vara ca 12V mellan terminal 46 och 50, 48 och 50. Sedan mäter du mellan terminal 46 och 47 medan du kör på startmotorn då skall du få ett värde på minst 9,5V. Terminal 47 gå till styrboxen pin nr 21 och skicka jord till bränslereläet, och det är den som "drar" ihop reläet. För att utföra detta så får du rycka bort bränslereläet som har nr 215 wink Säg till om det är konstigt skrivet eller något, har själv felsökt det mesta när jag inte fick igång min.

Ska prova de i morron.Tack på förhand.

mkiv77
14 februari 2012 · 1 153 Inlägg

TheMan89 skrev:
Har du mätt upp alla givare?

Kollat alla tänd delar?

Alla tänd delar är nya och givarna är inte uppmätta än.

CarpeDiem German Engineering
15 februari 2012 · 9 081 Inlägg

Håller tummarna att det ordnar sig smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
mkiv77
15 februari 2012 · 1 153 Inlägg

Hämtar nya hallgivare i dag efter jobbet.smileDå är de bara hallgivaren i fördelaren kvar då.Ska byta den bara för att .

Engen HEAVY METAL
15 februari 2012 · 765 Inlägg

Har 200an Kamläges givare ?    Vet på volvo 850 ställer den till ungefär samma strul och det är vanligt att den strular...!?

Senast redigerat av Engen (15 februari 2012)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
mkiv77
15 februari 2012 · 1 153 Inlägg

Engen skrev:
Har 200an Kamläges givare ?    Vet på volvo 850 ställer den till ungefär samma strul och det är vanligt att den strular...!?

Tror inte de:?

mkiv77
15 februari 2012 · 1 153 Inlägg

De sket sig med hallgivarna någon har snott dom av polarn min som delar garage med flera andra:(
Så nu vete fan vart jag ska få låna dom.
Brist på annat pimpade jag regg skylten.
http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/120215003.jpg

Senast redigerat av mkiv77 (15 februari 2012)

CarpeDiem German Engineering
15 februari 2012 · 9 081 Inlägg

Trist med stölden sad

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
mkiv77
15 februari 2012 · 1 153 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Trist med stölden sad

Ja o nu vete tusan vart jag ska låna givare.Inte så sugen på att köpa dom när jag inte vet om dom är paj.

TheMan89 MR Andersson
15 februari 2012 · 1 229 Inlägg

Måste gå och ohm mäta dem på nått vis.

Finns säkert nån på nått audi forum som har koll på vilka värden de ska va?

Jippen
15 februari 2012 · 363 Inlägg

Lossa kontaktstycket från fördelaren och så skall du få ut 4,5-5,5 V mellan stift 1 och 3 med tändning på.
Sätt tillbaka kontaktstycket så spännings mäter du mellan stift 1 (röd tror ja den var eller röd/svart) och stift 2 (med tändning på), när den känner av luckan i fördelaren skall den visa 0-0,5V, när när den är skyddad skall den visa 4V.

Sen kan du Ohm mäta mellan stift 1 och jord (<1,0 Ohm) även om du för 4,5-5,5V mellan stift 1 och 3.

Sen kan du kolla varvtals- och tändtispunktsgivarna (G28 och G4) mellan motorn och växellådan.

Ohm mät mellan stift 1 och 3 samt 2 och 3 där ska det inte vara någon
kontakt.Mellan stift 1 och 2 ska det vara ~1000 ohm. Hade för mig att det var så iaf.

Hoppas att det hjälper smile

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
mkiv77
16 februari 2012 · 1 153 Inlägg

mellan terminal 46 och 50 finns ingen ström.Och den ena hallgivaren vis svänghjulet är dö.
Pumpen funkar i alla fall för den tvångskörde jag i dag.Ska ut o fortsätta nu.Bra man har jobb  o garage på samma gård:)

CarpeDiem German Engineering
16 februari 2012 · 9 081 Inlägg

Hur har det gått, gubben? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
mkiv77
16 februari 2012 · 1 153 Inlägg

Jo då framåt.Ska köpa givare i morron.

CarpeDiem German Engineering
16 februari 2012 · 9 081 Inlägg

Härligt att höra, kul att det går framåt smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang