har du testat att tvångsköra reläet? Det skall vara ca 12V mellan terminal 46 och 50, 48 och 50. Sedan mäter du mellan terminal 46 och 47 medan du kör på startmotorn då skall du få ett värde på minst 9,5V. Terminal 47 gå till styrboxen pin nr 21 och skicka jord till bränslereläet, och det är den som "drar" ihop reläet. För att utföra detta så får du rycka bort bränslereläet som har nr 215 Säg till om det är konstigt skrivet eller något, har själv felsökt det mesta när jag inte fick igång min.
Har du kollat pistong polarisatorn på knäpphjulet? Tack för titten idag, det blir ju aldrig någon Volvo av den men lite puts kan det nog gå att få på grejorna:)
har du testat att tvångsköra reläet? Det skall vara ca 12V mellan terminal 46 och 50, 48 och 50. Sedan mäter du mellan terminal 46 och 47 medan du kör på startmotorn då skall du få ett värde på minst 9,5V. Terminal 47 gå till styrboxen pin nr 21 och skicka jord till bränslereläet, och det är den som "drar" ihop reläet. För att utföra detta så får du rycka bort bränslereläet som har nr 215 Säg till om det är konstigt skrivet eller något, har själv felsökt det mesta när jag inte fick igång min.
De sket sig med hallgivarna någon har snott dom av polarn min som delar garage med flera andra:( Så nu vete fan vart jag ska få låna dom. Brist på annat pimpade jag regg skylten.
Lossa kontaktstycket från fördelaren och så skall du få ut 4,5-5,5 V mellan stift 1 och 3 med tändning på. Sätt tillbaka kontaktstycket så spännings mäter du mellan stift 1 (röd tror ja den var eller röd/svart) och stift 2 (med tändning på), när den känner av luckan i fördelaren skall den visa 0-0,5V, när när den är skyddad skall den visa 4V.
Sen kan du Ohm mäta mellan stift 1 och jord (<1,0 Ohm) även om du för 4,5-5,5V mellan stift 1 och 3.
Sen kan du kolla varvtals- och tändtispunktsgivarna (G28 och G4) mellan motorn och växellådan.
Ohm mät mellan stift 1 och 3 samt 2 och 3 där ska det inte vara någon kontakt.Mellan stift 1 och 2 ska det vara ~1000 ohm. Hade för mig att det var så iaf.
mellan terminal 46 och 50 finns ingen ström.Och den ena hallgivaren vis svänghjulet är dö. Pumpen funkar i alla fall för den tvångskörde jag i dag.Ska ut o fortsätta nu.Bra man har jobb o garage på samma gård:)