2757
Sök

Volvo 740 startar inte efter bränslefilter byte??

853 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Hej.

Tar allt från början:

Har åkt med bilen hela veckan, funkat galant, tills igår då den började gå lite dåligt på eftermiddagen (har åkt på morgonen/förmiddagen utan problem). Den var lite kraftlös, ibland gick den normal ibland inte. Den bluddra, gav man fullgas så hände inget, som om den inte fick tillräckligt med soppa. Gasar man till och släpper gasen kan det komma en avgasknall? Aldrig hänt förut. 

Den gick sådär en bit, sen stannade den. Fick svårt att få igång den, men tillslut startade den igen. När jag var på gården tänkte jag byta bränslefilter (har en aning om att det är tätt), vilket jag inte gjorde för fick bara av ena "ledningen", den andra satt stenhårt. Det sprutade bensin, vart ett jäkla tryck. Skruvade tillbaka skruven och tänkte lämna in den på en verkstad istället.

Men när jag väl skulle starta bilen så startar den inte? Den går inte gång, inga livstecken alls.

Vad kan ha hänt?

853 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Någon som vet?

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
28 januari 2012
bakofram kanske?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

853 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
bakofram kanske?

Som sagt, jag böt aldrig filtret, det satt fast riktigt ordentligt. Men fick lös en slang så det spruta bensin, men satt dit den igen när jag insåg att jag inte kommer få bort den andra.

Sen startar den inte .

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
28 januari 2012
Johanness skrev:
Dixieman skrev:
bakofram kanske?

Som sagt, jag böt aldrig filtret, det satt fast riktigt ordentligt. Men fick lös en slang så det spruta bensin, men satt dit den igen när jag insåg att jag inte kommer få bort den andra.

Sen startar den inte .

Vfihelvete står det så i trådnamnet då? wink

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

853 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Dixieman skrev:
Johanness skrev:
Dixieman skrev:
bakofram kanske?

Sen startar den inte .

Vfihelvete står det så i trådnamnet då? wink

Fan, skrev fel...

8 Inlägg
29 januari 2012
Johanness skrev:
Hej.

Tar allt från början:

Har åkt med bilen hela veckan, funkat galant, tills igår då den började gå lite dåligt på eftermiddagen (har åkt på morgonen/förmiddagen utan problem). Den var lite kraftlös, ibland gick den normal ibland inte. Den bluddra, gav man fullgas så hände inget, som om den inte fick tillräckligt med soppa. Gasar man till och släpper gasen kan det komma en avgasknall? Aldrig hänt förut. 

Den gick sådär en bit, sen stannade den. Fick svårt att få igång den, men tillslut startade den igen. När jag var på gården tänkte jag byta bränslefilter (har en aning om att det är tätt), vilket jag inte gjorde för fick bara av ena "ledningen", den andra satt stenhårt. Det sprutade bensin, vart ett jäkla tryck. Skruvade tillbaka skruven och tänkte lämna in den på en verkstad istället.

Men när jag väl skulle starta bilen så startar den inte? Den går inte gång, inga livstecken alls.

Vad kan ha hänt?

Surrar motorn i tanken när du vrider om tändningen?

853 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Maxtrin skrev:
Johanness skrev:
Hej.

Tar allt från början:

Vad kan ha hänt?

Surrar motorn i tanken när du vrider om tändningen?

Hämta precis bilen åt en som jobbar svart på kvällarna. Han böt bara bränslefiltret och tanka sen starta den och nu går den bra igen.

Sök