Tjenare, nu har de gått bra långt om jag ska behöva skriva här, men jag kommer verkligen inte på vad de är för sk*t!

Historia då, köpte bilen med öppen dump, och min lmm trivs ju inte med denna, så den dog när jag kopplade samt körde för lugnt, var även väldigt svårstartad, koppla ur den den öppna, satte dit en återcirkulerande, så fick jag de till att gå hyffsat, fortfarande ganska svårstartad, bytte även startmotor, krångla endel me de nysvetsade tryckrören samt den återcirkulerande innan jag fick de att gå riktigt, hade den fungerande i ca 1 vecka, och nu är den stendöd, har stått stendöd senaste månaderna med och jag behöver hjälp!
Har bytt lmm,tändstift och batteri efter tryckrör och dump byttes.
Motorns uppsättning:
b230fk
Chippad
Ngt portad 530topp
Eget grenrör
Garret turbo A/R60
Större IC
Ställbar btr
3" avgassystem från turbon med racekat
Får även gnista och tryck i btr:en
Får inte ens ett litet hostande från bilen!
Dock så har den på senaste när jag försökt starta, tjuta, något fruktansvärt! Låter som en stucken gris!
Bilen skulle väl ändå gå om de är så att den får tjuvluft från någon tryckslang eller dylikt? inte funnit något men ifall där finns? Borde väl bilen kunna gå på tomgång iaf?
Några tankar om vad de kan va? Vore jävligt tacksam för bra svar, kan byta delar vid seriösa tankar om felet!
Mvh Robin