Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

nordstromj
1 februari 2012 · 1 772 Inlägg

Lowenhart skrev:

stoltosmart skrev:
skit tråkigt men bevisar bara en sak som är fakta lita aldrig på invandrare

vafan menar du med det ?
står inte ens att det var en invandrare som tog bilen idiotte!

Jo, det gör det.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

stoltosmart skrev:

Lowenhart skrev:

stoltosmart skrev:
Personen som stal bilen: 1.80 lång, smal, invandrarbakgrund

måste ha missat det, men du skrivet lita aldrig på invandrare ?, varför kan man inte lita på mig, jag är lika ärlig som vilken svensk som helst, så jävla trött på sånt här , förstår du inte att vissa tar verkligen illa upp !!!!!

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter ifrån affärer med indvandrar det är allt har inget imot dom som personer utan att göra affärer med har bara blivit lurad, o visst förstår jag att folk tar illa upp men det är min åsikt o den strå jag för.

Du har säkert haft dåliga erfarenheter med svenskar också.

And lets move on in this thread!
Nu bör vi verkligen hitta personens bil!

Men helt seriöst, går det verkligen inte att bestrida det mot försäkringsbolaget? Att dom inte vill ge pengar är ju helt seriöst riktigt illa. Säger dom det eller har dom något i sina papper som verkligen ger dom stöd till beslutet?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
stoltosmart
1 februari 2012 · 884 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

stoltosmart skrev:

Lowenhart skrev:

måste ha missat det, men du skrivet lita aldrig på invandrare ?, varför kan man inte lita på mig, jag är lika ärlig som vilken svensk som helst, så jävla trött på sånt här , förstår du inte att vissa tar verkligen illa upp !!!!!

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter ifrån affärer med indvandrar det är allt har inget imot dom som personer utan att göra affärer med har bara blivit lurad, o visst förstår jag att folk tar illa upp men det är min åsikt o den strå jag för.

Du har säkert haft dåliga erfarenheter med svenskar också.

And lets move on in this thread!
Nu bör vi verkligen hitta personens bil!

Men helt seriöst, går det verkligen inte att bestrida det mot försäkringsbolaget? Att dom inte vill ge pengar är ju helt seriöst riktigt illa. Säger dom det eller har dom något i sina papper som verkligen ger dom stöd till beslutet?

Ne faktiskt inte det,

men försäkringsbolaget kan väl inte neka dig ersättning om du har helförsäkring eller har jag fel i detta stöld täcks i det?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Merclone Leg. Spådam
1 februari 2012 · 816 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Alltså vad i helvete!?
...
Du kör din bil påväg till jobbet. Du startade den självklart (hur annars ska du komma till jobbet med den?).
Du stannar vid ett trafikljus och en GTA scen uppstår (är ju klart möjligt, har hänt) och en snubbe drar ur dig ur bilen och drar iväg med din bil.
Får du då inte ut något ur försäkringsbolaget då du egentligen inte blev bestulen på bilen för att du själv startade bilen tidigare när du åkte hemifrån? Är det vettigt? Nej.

Det ditt försäkringsbolag gör är att dom spottar dig i ansiktet. Tycker du bör dra det till rätten med försäkringsbolaget...

Vilket försäkringsbolag är det förresten?

Nja, det är ju inte riktigt så det funkar. Eftersom han startat bilen åt någon annan så har han på det viset överlämnat bilen till honom kan man säga. På samma sätt som försäkring inte utfaller ifall någon stjäl ens fordon under en provkörning om man frivilligt gett dem nycklarna (jag vet att det är svårt att komma runt, men man kan ju alltid åka med under en provkörning). Att dra dem inför rätta finns det nog ingen större mening med eftersom detta är ett alltför vanligt brott som flera gånger varit uppe på den rättsliga tapeten, ifall man överlämnar bilen utgår helt enkelt inte försäkring, tror inte att det finns ett bolag som ger ut försäkring. Men att starta bilen och köra för att sedan bli "carjacked" är ju inte samma sak eftersom man då inte frivilligt har överlämnat bilen i någon annans händer utan en gärningsman har med våld eller hot om våld tagit kontroll över fordonet. Visst påminner det lite om varandra, men skillnaden är att man i det ena fallet gett någon tillgång till sitt fordon och i andra helt enkelt blivit bestulen, något man oftast blir utan medgivande.

Senast redigerat av Merclone (1 februari 2012)

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Merclone skrev:

Thunderbird88 skrev:
Alltså vad i helvete!?
...
Du kör din bil påväg till jobbet. Du startade den självklart (hur annars ska du komma till jobbet med den?).
Du stannar vid ett trafikljus och en GTA scen uppstår (är ju klart möjligt, har hänt) och en snubbe drar ur dig ur bilen och drar iväg med din bil.
Får du då inte ut något ur försäkringsbolaget då du egentligen inte blev bestulen på bilen för att du själv startade bilen tidigare när du åkte hemifrån? Är det vettigt? Nej.

Det ditt försäkringsbolag gör är att dom spottar dig i ansiktet. Tycker du bör dra det till rätten med försäkringsbolaget...

Vilket försäkringsbolag är det förresten?

Nja, det är ju inte riktigt så det funkar. Eftersom han startat bilen åt någon annan så har han på det viset överlämnat bilen till honom kan man säga. På samma sätt som försäkring inte utfaller ifall någon stjäl ens fordon under en provkörning om man frivilligt gett dem nycklarna (jag vet att det är svårt att komma runt, men man kan ju alltid åka med under en provkörning). Att dra dem inför rätta finns det nog ingen större mening med eftersom detta är ett alltför vanligt brott som flera gånger varit uppe på den rättsliga tapeten, ifall man överlämnar bilen utgår helt enkelt inte försäkring, tror inte att det finns ett bolag som ger ut försäkring. Men att starta bilen och köra för att sedan bli "carjacked" är ju inte samma sak eftersom man då inte frivilligt har överlämnat bilen i någon annans händer utan en gärningsman har med våld eller hot om våld tagit kontroll över fordonet. Visst påminner det lite om varandra, men skillnaden är att man i det ena fallet gett någon tillgång till sitt fordon och i andra helt enkelt blivit bestulen, något man oftast blir utan medgivande.

Fast i detta fall startades inte bilen för att köparen skulle köra bilen.
Bilen startades för att den potentiella köparen skulle bara höra hur motorn gick.
Jag tycker det är gigantisk skillnad. Såna små saker som ändrar hela historien brukar ju försäkringsbolag älska när det är till deras fördel. Hur tar dom det när man lägger upp det mot deras nackdel istället då? Hm...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
motorraZ
1 februari 2012 · 578 Inlägg

Håller utskik kommer från kristianstad smile

Vurtne DEVIL
1 februari 2012 · 1 171 Inlägg

Riktigt jävla tråkigt, lider med dig!

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
focuz
1 februari 2012 · 95 Inlägg

Delat på facebook och även lagt upp en bild på Instagram, tar givetvis bort bilden om så önskas och om den hittas!

Lider med er!

Håller koll i Stockholm

Senast redigerat av focuz (1 februari 2012)

dadooo
1 februari 2012 · 841 Inlägg

säg till ägaren att om han mejlat lite med dem så har han deras ipnummer längst ner på mailen, så kan han ju ta resten med polisen

därför ska ni alltid ha ett mejl eftersom de kommer ip nummer från vilken dator de skickat mejl från

håller koll i småland

Senast redigerat av dadooo (1 februari 2012)

Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Vurtne DEVIL
1 februari 2012 · 1 171 Inlägg

dadooo skrev:
säg till ägaren att om han mejlat lite med dem så har han deras ipnummer längst ner på mailen, så kan han ju ta resten med polisen

därför ska ni alltid ha ett mejl eftersom de kommer ip nummer från vilken dator de skickat mejl från

håller koll i småland

Kan ju även sitta på proxy wink då blir det svårt för den svenska polisen.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
dadooo
1 februari 2012 · 841 Inlägg

finnsju alltid nån data hacker där ute som kan det

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Proxy går väl ändå att komma till slut alternativet? Men sen å andra sidan är det ju inte lagligt... Men I sverige kan ju allt användas som bevis dock så kan han efteråt bli åtalad för att ha tagit IPn osv.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
dadooo
1 februari 2012 · 841 Inlägg

men då fan tar han ipn hittar djävlen o håller truten smile

Vurtne DEVIL
1 februari 2012 · 1 171 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Proxy går väl ändå att komma till slut alternativet? Men sen å andra sidan är det ju inte lagligt... Men I sverige kan ju allt användas som bevis dock så kan han efteråt bli åtalad för att ha tagit IPn osv.

Genom att sitta bakom en proxy menas att du är uppkopplad till 10000000000000000000000000000000000000000000000000 olika ip-adresser, det skulle ta flera månader att hitta den "rätta". Tror inte polisen skulle bekymmra sig med det, istället skulle dem förhöra personer som kanske sett eller hört nåt runtom i trakten.

Senast redigerat av Legosoldaten (1 februari 2012)

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
dadooo
1 februari 2012 · 841 Inlägg

förlåt om de kommer annat i tråden men sa bara hur ja tänkte sen kan man ju utveckla saken hur man vill smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Thunderbird88 skrev:
Proxy går väl ändå att komma till slut alternativet? Men sen å andra sidan är det ju inte lagligt... Men I sverige kan ju allt användas som bevis dock så kan han efteråt bli åtalad för att ha tagit IPn osv.

Genom att sitta bakom en proxy menas att du är uppkopplad till 10000000000000000000000000000000000000000000000000 olika ip-adresser, det skulle ta flera månader att hitta den "rätta". Tror inte polisen skulle bekymmra sig med det, istället skulle dem förhöra personer som kanske sett eller hört nåt runtom i trakten.

Iofs sant.  smile
Men det finns väl fall av högre grad där folk har blivit tagna även fast dom suttit bakom proxy?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
dappe89
1 februari 2012 · 172 Inlägg

Jätte STORT tack till alla som engagerar sig och sprider detta vidare. Har fått in massvis med mejl och telefonsamtal under dagen och många tips. Försäkringsbolaget är kinkig med att bilen startades av ÄGAREN. Men faktum kvarstår att det endast gjordes för att höra hur motorn lät och ingenting annat. Försäkringsbolaget i fråga är Länsförsäkringar och bilen var givetvis HELförsäkrad.
Jag uppdaterar så fort jag får reda på mera.
Tack så länge! smile

dadooo
1 februari 2012 · 841 Inlägg

fast när man mejlar igenom blocket kommer ip.n direkt från datorn

Vurtne DEVIL
1 februari 2012 · 1 171 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Legosoldaten skrev:

Thunderbird88 skrev:
Proxy går väl ändå att komma till slut alternativet? Men sen å andra sidan är det ju inte lagligt... Men I sverige kan ju allt användas som bevis dock så kan han efteråt bli åtalad för att ha tagit IPn osv.

Genom att sitta bakom en proxy menas att du är uppkopplad till 10000000000000000000000000000000000000000000000000 olika ip-adresser, det skulle ta flera månader att hitta den "rätta". Tror inte polisen skulle bekymmra sig med det, istället skulle dem förhöra personer som kanske sett eller hört nåt runtom i trakten.

Iofs sant.  smile
Men det finns väl fall av högre grad där folk har blivit tagna även fast dom suttit bakom proxy?

Ja klart det finns, men när det kommer till att hitta den såkallade "rätta" proxyservern så är det svårt att få tag på en person med det riktiga IP't, han som te.x hackade nasa använde ju sig av ett massantal datorer och en jävla massa proxyservrar för att inte bli spårad, dvs "alla s.k hackare" använder detta i dagsläget för att göra det så svårt som möjligt att bli spåren, inte vilken svensson som helst kan spåra dig om du nu sitter bakom detta. :-P

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Vurtne DEVIL
1 februari 2012 · 1 171 Inlägg

dadooo skrev:
fast när man mejlar igenom blocket kommer ip.n direkt från datorn

Kan säga direkt att det finns genvägar genom detta så att din egna ip-adress kommer ej att synas.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang