Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

dappe89
1 februari 2012 · 172 Inlägg

Hej, lägger ut en annons för en kompis som jag lider hårt för i hopp om att bilen blir hittad och dessa människor som gör sånt här åker fast hårt!
Blocket annons finns även här
http://www.blocket.se/helsingborg/Evo_6 … _3&w=0

Kopierad text från blocket:

Nu är det såhär att jag lyckades bli lurad av en jäkla bedragare som jag stämt träff med på en stor öppen parkering utanför ICA kvantum i kristianstad igår 31/1!!
Han stal bilen rakt framför ögonen på mig innan jag ens hann reagera!!

REGnummer: XHG809

Jag lägger ut annonsen igen för att be folk i närheten eller var som helst i landet om att höra av sig till mig om ni sett bilen någon stans, eller kan tänkas veta vem tjuven är!

Jag lovar och svär på att jag GER hittelön till den som ger mig det rätta tipset eller rätta namnet för att hitta tjuven!
Hittelön på 10000Kronor utlovar jag!

Minsta lilla tips som kan hjälpa mig att hitta dessa bedrövliga människor är tacksamt.

Snälla Hjälp mig med detta, då mitt försäkringsbolag inte täcker ett skit för mig!

Mvh rickard, en förnedrad, ensam och liten människa på denna stora jord, full av fula människor....

*Evo 6 TME maskin 2 liters 4cyl 16v Turbo 4g63 helt nybyggd aug 2010
*Autronic sm2 styrsystem
*HKS Boostcontroller med integrerad laddtrycksmätning (evc)
*Turbo timer
*PPF 50mm dump
*Öppet luftfilter
*3" avgas
*H-profil stakar
*JE Kolvar
*272 graders kammar
*Ställbara TOMEI kamdrev
*Oversize ventiler med titanretainers och hårdare fjädrar
*Precision 990cc spridare
*3" alu tryckrör och intercooler

Stereon är en Hillman HDC1160
12"basen är en ORION
Monoblocket är ett Zachry K1200D

http://img854.imageshack.us/img854/7840/40452429369932353111575.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/6449/39565929369902352361575.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/6079/42468429369900352311575.jpg


Detaljer på hur allt hände.

Den 30/1 så ringde det en kille på min annons som jag lagt ut på min EVO6, han påstod sig bo i karlskrona och jag minns inte vad han hette. Han sa att han var intresserad av min bil och om det inte fanns några fel på den skulle det bli affärer. Alltså betsämde vi träff ipå ICA kvantums parkering i kristianstad den 31/1. Sagt och gjort, vi träffades där för att han ville kolla lite närmre på bilen och eventuellt provköra bilen, därefter skulle han komma hem till mig till helgen för att avsluta affären. Han frågade om jag kunde starta för att höra hur motorn gick, och det gjorde jag. Förklarade lite om de olika grejorna i bilen osv, och innan jag ens hann reagera så for han iväg som ett skott i min bil. Han stal den alltså rakt framför ögonen på mig, ohc iochmed att det var jag som startade bilen så får jag inte ut någonting på försäkringen. Jag har alltså blivit bestulen på 160000kronor. Därför vill jag be alla som är villiga att hjälpa mig, att hålla ett extra öga på tex blocket eller tradera osv om det skulle dyka upp lite grejor som funnits i min bil. Jag har lagt upp en efterlysningsannons på blocket där det står lite mer detaljerat om vad bilen är utrustad med osv.Hittelön på minst 10000 kronor för det avgörande tispet!
Signalement på personerna jag såg:
Personen som stal bilen: 1.80 lång, smal, invandrarbakgrund, talar flytande svenska utan brytning, lång beige canadagoose jacka, svartkeps med svart luva över kepsen, Svarta skinnhandskar , svarta joggingbyxor.
Personen som föjde honom dit som sen gick 5 minuter innan stölden: 1.65-1.70, asiat/invandrare, hade på sig en svart midjejacka, beigea MChandskar, svart mössa, mörka byxor (Jeans)
Tack så länge
http://www.blocket.se/helsingborg/Evo_6 … _3&w=0
REGNUMMER: XHG809

Senast redigerat av dappe89 (2 februari 2012)

Jlmmy
1 februari 2012 ·

Fyfan! sad
Men hur gick det hela till? Hur såg grabben/grabbarna ut?

Skall hålla koll oavsätt

dappe89
1 februari 2012 · 172 Inlägg

Jlmmy skrev:
Fyfan! sad
Men hur gick det hela till? Hur såg grabben/grabbarna ut?

Skall hålla koll oavsätt

Uppdaterat där uppe nu, lite information om hur dom såg ut.

Vi skippar helst snacket om att man aldrig ska lita på folk, saker händer så fort och detta är i värsta fall riktigt dyra läropengar.

Emppu_R Mästarsexamen i slägghantering
1 februari 2012 · 181 Inlägg

Men fy i helvete vad vidrigt gjort!!! Hoppas du hittar den, ska hålla ögonen öppna i Gällivare även om chansen är liten att den hamnar här uppe!

Bilar utan turbo suger..
Steffert
1 februari 2012 · 32 Inlägg

Beklagar.

Håller ett öga i NV-skåne

ceem
1 februari 2012 · 102 Inlägg

Beklagar! Håller ett öga i Göteborg.

dappe89
1 februari 2012 · 172 Inlägg

Tack alla som hjälper till att hålla ett öga, desto fler som ser annonsen desto större chans finns det att den hittas. Även om den förmodligen ligger i delar redan i något garage eller påväg till ryssland.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Alltså vad i helvete!?
Vad fan har hänt med mänsligheten?

Och jag håller med dig, moralsnack kan man fan hålla borta ifrån denna tråd för vem fan förväntar sig att någon ska bara hoppa in i bilen och braka iväg?
Helt sjukt ...
Lägg upp detta på t.ex Zatzy, Flashback osv. Alla stora forum du någonsin kan hitta. Håll dig inte bara till bilforum.

Men att du inte får något på försäkringen är sjukt.
Ta detta exempel.

Du kör din bil påväg till jobbet. Du startade den självklart (hur annars ska du komma till jobbet med den?).
Du stannar vid ett trafikljus och en GTA scen uppstår (är ju klart möjligt, har hänt) och en snubbe drar ur dig ur bilen och drar iväg med din bil.
Får du då inte ut något ur försäkringsbolaget då du egentligen inte blev bestulen på bilen för att du själv startade bilen tidigare när du åkte hemifrån? Är det vettigt? Nej.

Det ditt försäkringsbolag gör är att dom spottar dig i ansiktet. Tycker du bör dra det till rätten med försäkringsbolaget...
Vilket försäkringsbolag är det förresten?

Senast redigerat av Thunderbird88 (1 februari 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Lowenhart fälg fantast
1 februari 2012 · 1 086 Inlägg

jag kan inte tro på detta :S !!!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Alpinabiturbo Kulan
1 februari 2012 · 1 435 Inlägg

Helt sjukt sad Det spelar väl ingen roll om att det är ägaren som har startat bilen när de bara hoppar in å drar iväg utan medgivande. På försäkringsbolaget bara! Dra det till media om de lipar så lär de böja sig.

Senast redigerat av Alpinabiturbo (1 februari 2012)

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
mrpalmer
1 februari 2012 · 796 Inlägg

Fyfan vad upprörd man blir! USCH vilka människor de finns, helvete alltså! Håller koll Uppsala och runt om där! Hoppas du får tillbaka bilen i välbehållet skick! hmm

Hemma bra, garaget BÄST!
VipMartie
1 februari 2012 · 537 Inlägg

Fan vad tråkigt! Jag förmedlar länken vidare till Mitsu klubben och Evo klubben... hoppas att bilen hittas!

MVH / Martie

Senast redigerat av VipMartie (1 februari 2012)

:: MartieCars.com ::..:..::.
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Lowenhart fälg fantast
1 februari 2012 · 1 086 Inlägg

stoltosmart skrev:
skit tråkigt men bevisar bara en sak som är fakta lita aldrig på invandrare

vafan menar du med det ?
står inte ens att det var en invandrare som tog bilen idiotte!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
s0l0m0n
1 februari 2012 ·

stoltosmart skrev:
skit tråkigt men bevisar bara en sak som är fakta lita aldrig på invandrare

Det dummaste jag hört... Anmäld.

Lowenhart fälg fantast
1 februari 2012 · 1 086 Inlägg

stoltosmart skrev:
Personen som stal bilen: 1.80 lång, smal, invandrarbakgrund

måste ha missat det, men du skrivet lita aldrig på invandrare ?, varför kan man inte lita på mig, jag är lika ärlig som vilken svensk som helst, så jävla trött på sånt här , förstår du inte att vissa tar verkligen illa upp !!!!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Rallyhalle
1 februari 2012 · 4 299 Inlägg

Tycker extremt synd om killen så länkar därför blocketannonsen på facebook!

stoltosmart
1 februari 2012 · 884 Inlägg

Lowenhart skrev:

stoltosmart skrev:
Personen som stal bilen: 1.80 lång, smal, invandrarbakgrund

måste ha missat det, men du skrivet lita aldrig på invandrare ?, varför kan man inte lita på mig, jag är lika ärlig som vilken svensk som helst, så jävla trött på sånt här , förstår du inte att vissa tar verkligen illa upp !!!!!

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter ifrån affärer med indvandrar det är allt har inget imot dom som personer utan att göra affärer med har bara blivit lurad, o visst förstår jag att folk tar illa upp men det är min åsikt o den strå jag för.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
weijmars
1 februari 2012 · 44 Inlägg

Jag blir så jävla förbannad när jag läser sånt här:@ det är själva fan att man inte ska få ha grejerna ifred!!! JÄVLA SVIN!!! Skottpengar på dom:@ håller utkik i Linköpings trakten:)

Senast redigerat av weijmars (1 februari 2012)

Lyngmo
1 februari 2012 · 466 Inlägg

jag kollar i hbg ,,,, ser jag något så hör jag av mig.... lycka till hoppas du får tillbaka den

VipMartie
1 februari 2012 · 537 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Tycker extremt synd om killen så länkar därför blocketannonsen på facebook!

Samma här! smile

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang