4108
Sök

Volvo 740 elproblem till startmotorn....

3 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Hej. jag har en vovlo 740 som orginal hade mekaniskt insprut när ja köpte den för ett projekt. så var motorn bytt till en nyare med elektroniskt insprut. kabelhärvan var bytt till rätt (sa han ja köpte den av) men efter litte grund kollning på elen så ser jag att el matningen till startmotorn gick ner emot växelådan o.O. så efter någon dag kom vi på att kabelhärvan kunde vara från en automat så kabeln måste mer till lådan så man bara kan starta men neutralen i... det jag undrar nu över vart jag kan bygla den kabeln i täningslåset eller (liknande) för att inte behöva starta med startknapp, för att om jag ger manings kabeln ström så snurrar startmotorn. i alla gångar i tändnings låset så försvinner elen när man vrider på trean med nyckeln så ja vet inte heller om den går via jord..

vet inte vad jag kan beskriva mer hoppas att ni fårstår vad jag vill ha svar på fråga gärna om det är något ni behöver veta mer blir väldigt tacksam för seriösa svar Mvh johan...
Senast redigerat av 740byggarn (4 februari 2012)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
4 februari 2012
får du ström i kabeln som går ner till v-lådan när du vrider nyckeln till startläge?

3 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
mk2_power skrev:
får du ström i kabeln som går ner till v-lådan när du vrider nyckeln till startläge?

Ingen kabel som ger ström när man vrider på startläge men när den ät på 2an så finns det ström i ett parstycken..

3 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
OBS! jag har INTE automat låda.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
4 februari 2012
där måste vara någon kabel ifrån tändningslåset som ger ström i läge 3. annars är tändningslåset kasst

Sök