Laddtrycks problem volvo 850 t5

danielizaxon
5 februari 2012 · 39 Inlägg

Jag har en fråga.
Jag och en kille bytte turbo på hans bil.
När allt är ditsatt och på fyllt vatten och allt. Så ska vi testa den. Då tappar den allt laddtryck när den ska börja ladda.

Om de inte är tätt mellan avgashuset och turbulens. Kan det vara en grej eller har du några andra förslag?
Magnet ventil slangen ska vara blå eller?

Kan grundladds inställningen ha något med det att göra.

Turbon är en 16t avgashuset är orginal.

Bilen är en 850 t5an årsmodell 94.,

Ska försöka ordna det idag men behöver lite tips.

Så kräk ut er förslag.

Tack.

Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
marcusskogh
5 februari 2012 · 96 Inlägg

har ny fått dit tryckrören tätt så det inte läcker där? vakum slang till dumpventilen?

danielizaxon
5 februari 2012 · 39 Inlägg

Det var nästan det. Det var ett hål i slsngen som får till tryckröret. Så nu går den.

Men nu hon ett nytt problem på en gång.
Bytte chip i bilen samtidigt. Men är absolut ingen skillnad. Läser felkoder och det är bara 1or.
Brukar det vara så eller är det något fel med chipet?

Är surt att de ska strula om man köper saker som ska funka?

Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
danielizaxon
5 februari 2012 · 39 Inlägg

Och den laddar bara 07-08 som mest.

Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
danielizaxon
6 februari 2012 · 39 Inlägg

Ingen som har några fina förslag?

Subaru legacy GT "klöppen" (1999)
Mitsubishi outlander turbo "glidarnn" (2006)
Marlboroman
6 februari 2012 · 8 233 Inlägg

Den kan vara något i avgassystemet som bromsar, till exempel igensatt katalysator, det kan vara för för klen, fel- eller felaktikgt inställd wastegateklocka.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang