5 februari 2012
Trådstartare
Det är som så att jag har två stycken oplar som står. Den ena har motorn helt dött i. Den andra är krockad på vänster bak skärm.
Den som är krockad har jag tänkt fixa.. MEN jag är väldigt okunnig i den frågan så behöver lite råd och hjälp om hur jag ska göra.
Den krockade har stått nu i ca 4,5 månad, och startar ej, trots ny laddat batteri. Har provat med starthjälp och startspray men den bara står och tuggar.. Innan jag ställde av den bilden så gick den lite ryckigt i högre hastigheter. Någon som då sa att det kunde bero på tänd stift/kablar. Vet inte om det kanske är därför den inte startar nu?
Kan jag byta det själv i sånt fall?
Den fick lite kortslutning efter krocken och säkringar gick lite hej vilt.. Men det kan nog berott på att kablarna i bakskärmen låg lite hej vilt.
Jag undrar vad det annars kan vara som gör att den ej startar?
Den andra bilen köpte jag efter jag krockat med den första bilen.. och strax efter köp började den att låta konstigt i motorn, när jag startade den förra veckan (har stått den med ett tag) så skar det sig rejät i motorn och bilen var tvärdöd!
Båda två är annars sett fina och fräscha bilar som innan allt detta gått jätte fint. Nu undrar jag hur jag ska göra med dessa bilar.. Om jag ska sälja båda som de är, försöka fixa de själv eller skicka dom till skroten. Har inte heller pengar till att lämna in till verkstad.
Hjälp?