ChriZtoffer skrev:
Ett alternativ kan ju vara Alpine CDA-117Ri, men den bör kopplas ihop med minst en PXA-H100 för att få vettiga filter och tidskomp. Men då har du en rätt sjyst enhet som tar USB (om nu det är intressant) och som låter bra. Inte riktigt i klass med 9887R dock.
På vilka punkter är CDA-117Ri förändrad gentemot 9886? Är det någonting som kan motivera ett inköp utav en sådan om man redan har 9886?
Horsyhorse skrev:
Nu förstår jag din "nivå" lite mer.
Eftersom du ändå nämner 701 så kan du lika bra skippa PXA-H100-an.
Den funkar bra i dom flesta fall, men den kommer till korta "nu" som det ser ut.
Om du står över digital ut så räcker 9886an långt till en lös dsp, ex 701 beg, 800 ny, Mosconi ny, osv.
Vill du ändå ha en ny CD(av Alpine) så hoppa på en 117 direkt.
Över det finns det div. mediamaskiner till en annan peng och en del har även digital ut.
Vet inte vad du har sett och provat, HÄR finns 800an att kika/knappa på i bil, inom snar framtid även
Mosconis 6to8 "på väggen".
"DSP-dagen" kommer det att annonseras om, hemsida och FB.
Lite reklam, men se det som info till dig(står Stockholm i sign.) och andra "det är många som undrar/vart finns det?".
Pierre
Stort tack för ditt svar!
För att beskriva lite mer vad jag vill:
Jag är en kille som gillar att lyssna på okomprimerad musik. 320 kb-Mp3 i all ära men det står sig slätt mot 1400 kb-FLAC om man verkligen gillar att lyssna på musik.
Nu med Alpinen så löser jag det genom att konvertera om filerna till okomprimerad WAW och sedan bränna dem på skiva - det känns trist att göra på det sättet men än så länge erbjuder väl varken Alpine eller någon annan tillverkare bättre format gällande USB-minnen.
Har en rätt oarbetat setup som förändras sektionsvis, men det består bland annat av:
Hertz HSK 165 framsystem (ska dock uppgradera detta till HSK163 så fort jag får tag på 3-delsfiltret)
Rockford T400-4 till framsystemet (enbart tillfälligt, ska ut till förmån för JL)
JL Audio 500 1v2
JL Audio 12W6v2
Jag vet, inget "wow" i setupen men den ligger på en rimlig nivå. Det som återstår i hårdvara är nog att ersätta stegen med HD-serien från JL, samt investera i en annan bas då JL-tolvan känns fel för min ambition (hade tänkt gå ner till en mindre).
Hur pass bra kan man justera in 9886 enbart med komplettering utav PXA-H100? Om vi börjar från den nivån.
Hur pass stor skillnad är det i funktion upp mot 701/800?