Jätte problem golf mk1

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Satans bil asså!!!!!!!!!!!!

är det någon som vet varför bilen inte startar helt plötsligt ??
så här ligger det till..  idag klickade bilen bara inget hände.. startade igång den körde ca 5 min   så stängde jag av och så gick det att vrida på nyckeln så gick den igång..  sen  var jag på verkstad och hjälpte min kusin  och byta drivknut på sin golf, efter vi var klara så skulle jag starta men det klickade  igen.. va fan????  så vi hade batterihjälp så den gick igång men den funkar fan inte och vrida igång åter igen.. 

jag har bytt:
fördelar lock , rotor  tändstift, startmotor ... va fan kan det vara ?? blir så  förba*****ad!!!

Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
6 februari 2012 · 219 Inlägg

Inte batteriet som gett upp? Kan va så att du får igång den med starthjälp och att den orkar hålla igång sig när generatorn laddar! Hade samma problem på min gamle 760, gick att dra igång med starthjälp o den gick men stängde ja av den o vänta ett par minuter så bara klicka den, bytte batteri sen sluta den klydda

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Bjork_Pagen skrev:
Inte batteriet som gett upp? Kan va så att du får igång den med starthjälp och att den orkar hålla igång sig när generatorn laddar! Hade samma problem på min gamle 760, gick att dra igång med starthjälp o den gick men stängde ja av den o vänta ett par minuter så bara klicka den, bytte batteri sen sluta den klydda

glömde säga att jag bytte till splitter nytt batteri med tongue

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

mingan77 skrev:

Bjork_Pagen skrev:
Inte batteriet som gett upp? Kan va så att du får igång den med starthjälp och att den orkar hålla igång sig när generatorn laddar! Hade samma problem på min gamle 760, gick att dra igång med starthjälp o den gick men stängde ja av den o vänta ett par minuter så bara klicka den, bytte batteri sen sluta den klydda

glömde säga att jag bytte till splitter nytt batteri med tongue

det var precis det jag gjorde som du säger med smile  men  ICKE !! den ville sig inte

Xipe
6 februari 2012 · 37 Inlägg

relä kan vara felet , hade fel på min 745a när den inte startade visade sig vara relät till soppan !







mingan77 skrev:
Satans bil asså!!!!!!!!!!!!

är det någon som vet varför bilen inte startar helt plötsligt ??
så här ligger det till..  idag klickade bilen bara inget hände.. startade igång den körde ca 5 min   så stängde jag av och så gick det att vrida på nyckeln så gick den igång..  sen  var jag på verkstad och hjälpte min kusin  och byta drivknut på sin golf, efter vi var klara så skulle jag starta men det klickade  igen.. va fan????  så vi hade batterihjälp så den gick igång men den funkar fan inte och vrida igång åter igen.. 

jag har bytt:
fördelar lock , rotor  tändstift, startmotor ... va fan kan det vara ?? blir så  förba*****ad!!!

Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
6 februari 2012 · 219 Inlägg

okey, fan så irriterande! Men om du får batterihjälp kan du dra igång den med startmotorn? Låter nästan mer som något jord fel, kollat så + o - kablarna till batteri är friska, dom kan ju ligga emot nånstans o tjyva din ström

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
s0l0m0n
6 februari 2012 ·

Bjork_Pagen skrev:
okey, fan så irriterande! Men om du får batterihjälp kan du dra igång den med startmotorn? Låter nästan mer som något jord fel, kollat så + o - kablarna till batteri är friska, dom kan ju ligga emot nånstans o tjyva din ström

Tänkte precis skriva detta smile Kolla så att kabelskorna sitter åt ordentligt på batteriet Mingan wink

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Xipe skrev:
relä kan vara felet , hade fel på min 745a när den inte startade visade sig vara relät till soppan !







mingan77 skrev:
Satans bil asså!!!!!!!!!!!!

är det någon som vet varför bilen inte startar helt plötsligt ??
så här ligger det till..  idag klickade bilen bara inget hände.. startade igång den körde ca 5 min   så stängde jag av och så gick det att vrida på nyckeln så gick den igång..  sen  var jag på verkstad och hjälpte min kusin  och byta drivknut på sin golf, efter vi var klara så skulle jag starta men det klickade  igen.. va fan????  så vi hade batterihjälp så den gick igång men den funkar fan inte och vrida igång åter igen.. 

jag har bytt:
fördelar lock , rotor  tändstift, startmotor ... va fan kan det vara ?? blir så  förba*****ad!!!

men relät till soppan så borde det går runt när man vrider på nyckeln..

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

s0l0m0n skrev:

Bjork_Pagen skrev:
okey, fan så irriterande! Men om du får batterihjälp kan du dra igång den med startmotorn? Låter nästan mer som något jord fel, kollat så + o - kablarna till batteri är friska, dom kan ju ligga emot nånstans o tjyva din ström

Tänkte precis skriva detta smile Kolla så att kabelskorna sitter åt ordentligt på batteriet Mingan wink

4


checked..   lossat och  filat till det..

engolf
6 februari 2012 · 3 235 Inlägg

Problemet kan var i själva tändningslåset...

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

engolf skrev:
Problemet kan var i själva tändningslåset...

ja jag börjar funderar på att det är det..  kollade kablarna o det på tändningslåset dom verkar vara bra.. men det är väl den förbannade plattan inuti säkert som  du säger.

s0l0m0n
6 februari 2012 ·

Mina expertkänslor säger att det har något med luften i vänster bakdäck att göra. Kan även vara listen till framrutan. Kan hända även den bästa smile

GolfMK3
6 februari 2012 · 601 Inlägg

s0l0m0n skrev:
Mina expertkänslor säger att det har något med luften i vänster bakdäck att göra. Kan även vara listen till framrutan. Kan hända även den bästa smile

+1

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
6 februari 2012 · 2 322 Inlägg

hahahaha

gnytt
7 februari 2012 · 265 Inlägg

Antingen kolen i generatorn eller vet jag att jorden från generatorn på golf 1 orna är underdimensionerade och ärgar ofta sönder. Tror du kan utesluta övriga fel gällande tändningslås relän osv i och med den startar med starthjälp.

Mvh/ Kibbe

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
7 februari 2012 · 2 322 Inlägg

gnytt skrev:
Antingen kolen i generatorn eller vet jag att jorden från generatorn på golf 1 orna är underdimensionerade och ärgar ofta sönder. Tror du kan utesluta övriga fel gällande tändningslås relän osv i och med den startar med starthjälp.

Mvh/ Kibbe

'''

men även om kolen är slut   så borde  det gå runt ändå ?? när man vrider på nyckeln... alla jordningar är checkade.. bortskruvade på  alla jordningar och rengjorda, de va bland de första sakerna jag gjorde,

gnytt
7 februari 2012 · 265 Inlägg

Menade pluskabeln från generatorn, enkelt att kolla kolen, mät med multimeter när bilen är i gång mellan polerna på batteriet, skall ligga runt 14v om kolen är hel, kan ju vara generatorn som är kass också, innebär ju att bilen inte laddas även om du kör och då drar du ur batteriet på nolltid och den klickar i brist på ström.

Mvh

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
7 februari 2012 · 2 322 Inlägg

gnytt skrev:
Menade pluskabeln från generatorn, enkelt att kolla kolen, mät med multimeter när bilen är i gång mellan polerna på batteriet, skall ligga runt 14v om kolen är hel, kan ju vara generatorn som är kass också, innebär ju att bilen inte laddas även om du kör och då drar du ur batteriet på nolltid och den klickar i brist på ström.

Mvh

sant iofs..  fast det är nog lika bra o plocka bort kolet och kolla när man ändå ska krabba  med bilen tongue

vr6rotrex
7 februari 2012 · 248 Inlägg

fram med multimetern å mät är ju ett tips smile då kollar du lätt om jord är ok samt om den ger laddning mm

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
7 februari 2012 · 2 322 Inlägg

vr6rotrex skrev:
fram med multimetern å mät är ju ett tips smile då kollar du lätt om jord är ok samt om den ger laddning mm

jag var faktiskt på väg ut till bilen smile  har ingen multimeter så jag ska plocka bort kolet ändå så..  jag tror jag har  en generator till hemma så jag byter ut skiten tongue är det inte de felet då kan jag konstatera att det är tändningslåset..  nu när jag tänker efter så  hade jag samma problem med vr6an en gång i tiden, bytte tändningslås och vips så fungerade det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang