2863
Sök

Hjälp försäkringsbolag FATTAR INGET !!!!!!!

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Klart
Senast redigerat av octavia (8 februari 2012)

Power 0f You

2 337 Inlägg
7 februari 2012
Därför att om någon annan än den huvudsakliga brukaren står som ägare och är försäkringstagare (vilket ofta är fallet för ungdomar som skriver bilen på någon förälder för att få ner premien) så är det skenförsäkring. Det kan innebära nedsatt eller utebliven ersättning. Därför vill de veta hur ägar-/brukarförhållandena egentligen ser ut.

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Sarge skrev:
Därför att om någon annan än den huvudsakliga brukaren står som ägare och är försäkringstagare (vilket ofta är fallet för ungdomar som skriver bilen på någon förälder för att få ner premien) så är det skenförsäkring. Det kan innebära nedsatt eller utebliven ersättning. Därför vill de veta hur ägar-/brukarförhållandena egentligen ser ut.

Men om jag skickar in allt dom vill ha

- ägar bevis
- kvittot

så står det min mammas namn. vad är det dom ser då ?

bilen var tänkt att min mamma skulle ta körkort och köra med den bilen. Men sen blev det aldrig så. bilen blev bara kvar. Vad gör man då ?

Jag har inte gjort nått fel om den står på henne eller ?

Power 0f You

519 Inlägg
7 februari 2012
du skrev att du har köpt bilen och bilen står på din mor, då kallas det skenförsäkring och din mors försäkring gäller ej. försäkringsbolaget gör rätt..

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
mtudiesel skrev:
du skrev att du har köpt bilen och bilen står på din mor, då kallas det skenförsäkring och din mors försäkring gäller ej. försäkringsbolaget gör rätt..

Nej jag har inte köpt bilen, min mamma har köpt bilen. kvitto på det finns.

vad är skenförsäkring och vad innebär det då ?

måste hon skaffa ny försäkring eller ?

är inte så insatt på försäkringsbolag, jag betalar bara min försäkring och kör ?! på min egna bil

Det var vid ett tillfälle jag körde bilen och då körde han in i mig

Power 0f You

519 Inlägg
7 februari 2012
octavia skrev:
jag ringde till mitt bajs försäkringsbolag och skulle kolla hur det går med en anmälan som jag gjort för 4 MÅNADER SEDAN !!

Jag blir förbannad och säger att jag vill ha numret till hennes chef och jag får den.
Innan jag ringde hennes chef så ringde jag firman jag köpte bilen och kolla om dom möjligen har kvar kvittot.
Efter att firman har fått tag på sin revisor så får jag fram kvittot.

[/u]

blir lite förvirrad när du skriver mitt försäkringsbolag och jag köpte bilen..

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
mtudiesel skrev:
octavia skrev:
jag ringde till mitt bajs försäkringsbolag och skulle kolla hur det går med en anmälan som jag gjort för 4 MÅNADER SEDAN !!

Jag blir förbannad och säger att jag vill ha numret till hennes chef och jag får den.
Innan jag ringde hennes chef så ringde jag firman jag köpte bilen och kolla om dom möjligen har kvar kvittot.
Efter att firman har fått tag på sin revisor så får jag fram kvittot.

[/u]

blir lite förvirrad när du skriver mitt försäkringsbolag och jag köpte bilen..

Jag men du förstår vad jag menar ?

jag gjorde anmälan eftersom jag vid det tillfället körde bilen ?!

och att jag skrev att jag köpte bilen är inte heller rätt haha skriver lite för fort, det ska stå vart min mor köpte bilen smile

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Det var det jag sa till hennes chef att jag blandar vi hon och dom eftersom det är min familj och jag var med när bilen köptes därför har jag skrivit JAG. Skrivit lite för snabbt.

Power 0f You

519 Inlägg
7 februari 2012
ok din mor har köpt och betalat för bilen så har hon ekonomiskt intresse för bilen och då ska den vara försäkrad på henne så då ska det inte vara några konstigheter..skicka in papprena så misstänker dom dig inte längre för skenförsäkring...

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Men jag förstår inte, har jag gjort nått brott för vid ett tillfället jag körde bilen och han körde in i mig. har kört bilen 2 gånger på 5 månader.

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
mtudiesel skrev:
ok din mor har köpt och betalat för bilen så har hon ekonomiskt intresse för bilen och då ska den vara försäkrad på henne så då ska det inte vara några konstigheter..skicka in papprena så misstänker dom dig inte längre för skenförsäkring...

Ja exakt, papperna ska skickas in imorn, där visar det att hon betalar för bilen,hon äger bilen,hon står på försäkring på bilen

men vad innebär skenförsäkring ?
för man böter på det eller vad är det ? ( första gången jag hör det )

Power 0f You

519 Inlägg
7 februari 2012
octavia skrev:
Men jag förstår inte, har jag gjort nått brott för vid ett tillfället jag körde bilen och han körde in i mig. har kört bilen 2 gånger på 5 månader.

nä men dom misstänker dig för skenförsäkring=(du köper dig din egen bil och försäkrar på din mor för att få billigare försäkring).

när man ringer in till försäkringsbolag så är det försäkringstagaren som ska göra det,

519 Inlägg
7 februari 2012
octavia skrev:
mtudiesel skrev:

Ja exakt, papperna ska skickas in imorn, där visar det att hon betalar för bilen,hon äger bilen,hon står på försäkring på bilen

sök skenförsäkring på google så har du en hel del att läsa.

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
Du har väl råkat ut för fenomenet bitterfitta smile

ah en riktig sådan !!!!

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
mtudiesel skrev:
octavia skrev:
mtudiesel skrev:

har sökt men det står inte vad som händer. står bara att försäkringsbolaget kan vägra att betala skadan ?

Men det spelar inte så stor roll, det är bara repor. Jag skulle kunna slippa allt det här genom att lämna in det för lackering. Har kollat vad det skulle kosta. 3000 kr skulle det kosta. Det är inga stora summor.

Men då blir dom väl mer misstänksamma om jag säger att jag skiter i det här. Har en kompis som kan fixa repan till ett bra pris eller ?

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
octavia skrev:
Marcus- skrev:
Du har väl råkat ut för fenomenet bitterfitta smile

ah en riktig sådan !!!!

Blev stoppad ganska ofta i början av körkortstiden, brukade alltid säga.

"Det är vår familjs bil, ska vi skriva över den på varandra varje gång vi använder den?"

Poliser och försäkringsbolag kan vara riktigt dryga ibland roll
Bara nicka och le så brukar det lösa sig ^^ Eller slå dövörat till och tänk dig bort till någon trevlig plats tills deras läppar slutar röra sig smile

haha du är fan skön  !!

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
octavia skrev:
mtudiesel skrev:

har sökt men det står inte vad som händer. står bara att försäkringsbolaget kan vägra att betala skadan ?

Men det spelar inte så stor roll, det är bara repor. Jag skulle kunna slippa allt det här genom att lämna in det för lackering. Har kollat vad det skulle kosta. 3000 kr skulle det kosta. Det är inga stora summor.

Men då blir dom väl mer misstänksamma om jag säger att jag skiter i det här. Har en kompis som kan fixa repan till ett bra pris eller ?

Det som händer är väl att man bli anmäld för försäkringsbedrägeri av någon sort, sen lär ni inte få ut något alls.
Men att bevisa detta utan ett erkännande blir nog ingen rolig uppgift för dom lol

FAAAAAAAAAK jag som bara tänkte kolla upp hur det går med den här jävla fittförsäkringen så börjar dom babbla om massa skit, jag har inget att dölja, jag kan skicka in allt som dom behöver allt är på svart och vitt, morsan betalar bilen, äger bilen, betalar försäkring på biljäveln men att jag tog och körde bilen just den där fittdagen

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
octavia skrev:
Marcus- skrev:

FAAAAAAAAAK jag som bara tänkte kolla upp hur det går med den här jävla fittförsäkringen så börjar dom babbla om massa skit, jag har inget att dölja, jag kan skicka in allt som dom behöver allt är på svart och vitt, morsan betalar bilen, äger bilen, betalar försäkring på biljäveln men att jag tog och körde bilen just den där fittdagen

Jag kan nästan lova dig att du har ingenting att oroa dig för.

Nu är jag inte heller så duktig på försäkringar, men borde inte polskis försäkringsbolag betala dina skador?

jo det är han som har gjort fel, han körde ut på väjningsplikt men inte stanna helt.

Jag har aldrig heller köpt en bil som jag har skrivit på mina föräldrar heller, de därför det är första gången jag hör nått om skenförsäkring.

Om jag köper en bil så skriver jag den på mig. Men att låna en bil som är skriven på min morsa borde vara okej ?!

Men så dum som jag är så sa jag ju att jag och min far har kört bilen. men de borde inte vara så konstigt ? det är min morsa de klart hon säger det är okej att jag lånar bilen. Så är det i min familj ..

Power 0f You

3 235 Inlägg
7 februari 2012
Be din mor ringa dem och be dem dra åt helvete med sina misstankar.
Det är val hon som äger bilen, och det är meningen hos ska ringa och ordna det med försäkringsbolaget. Klart dem blir mistänksamma när du ringer...

Power of changes
270 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
engolf skrev:
Be din mor ringa dem och be dem dra åt helvete med sina misstankar.
Det är val hon som äger bilen, och det är meningen hos ska ringa och ordna det med försäkringsbolaget. Klart dem blir mistänksamma när du ringer...

Jo de fattar jag men jag tänkte inte så långt .. tänkte bara jag ska göra det rätt för mig att kolla upp hur det går. Farsan eller morsan pratar inte klockren svenska så därför ringde jag. jag har alltid ring dom och det har inte varit några konstigheter i det förutom idag ?!

Power 0f You

Sök