Kändes som min plikt att läsa hela tråden ivarjefall efter jag hade postat förra inlägget
Nu kommer lite mer!
................................................... (fyll i valfritt kraftuttryck)
Försäkringen ska vara på den som brukar bilen mest, din mor har ju inte körkort säger du, det räcker ju att du åker och köper en liter mjölk med bilen så blir du den huvudsaklige brukaren.
"... men om jag säger att vi skiter i skadan då kanske dom blir mer misstänksamma?" (jag vet lite lätt felciterat)
Det där e i mina ögon ett rent erkännande

jag skiter fullständigt i hur misstänksamma folk är mot mig när det handlar om något jag inte är skyldig till.
Ne jag hoppas du krockar med något dyrt nästa gång du "lånar din mammas bil", iofs behöver det inte vara så dyrt, vill det sig illa så kräver dom dig på kostnad för eventuella utryckningsfordon och det är dyrt

Och så alla ni vet "ingen förare under 24 kommer använda bilen", det betyder inte att ingen förare får det, men försäkringsbolagen brukar ta ut en högre självrisk om någon under har orsakat en skada men istället då en lägre premie på försäkringen. Så nästa gång era äldre släktingen säger att ni mer än gärna hade fått provköra hans Porsche om det inte varit för att han råkade klicka i den där lilla rutan när han försäkrade bilen...