2990
Sök

Hjälp försäkringsbolag FATTAR INGET !!!!!!!

KHRacing
8 februari 2012
Jag undrar:
hur kan en person som inte har körkort, köpa en bil o ha ett ekonomiskt intresse i den - när hennes son/man kör bilen i fråga o aldrig hon kör den. ?

Bilen har ju även försäkrning för förare under 24 - f-bolaget borde inte ha frågat nåntiong alls.

:-) (OBSERVERA SMILEYN)

1 948 Inlägg
8 februari 2012
Vet inte riktigt vart jag ska börja... din skada på bilen är väldigt tråkig men den bryr jag mig inte så värst om.

Men tillbaka till försäkringen, den som brukar bilen mest ska ha den försäkrat, och JA din mor kan äga bilen men du/din far kan/ska försäkra bilen. Sen undrar jag även om din mors andra bil? Den du och din far lånar under vinterhalvåret, när din mors bil är avställd.
I mina öron så skriker ju allt detta försäkringsbedrägeri.
Att du sen får medhåll från en del folk här det förstår jag... för vem tror du "äger" deras sänkta bilar med stora baslådor i skuffen?

Och vad har då jag med detta att göra? Jävligt mycket faktiskt... ni förstör ju faktiskt hela systemet som bilförsäkringspremien ska baseras på. Så en annan får helt enkelt betala lite extra premie... men kan ivarjefall lita på att få ersättning för mina skador när olyckan är framme.

Har ni sen inte råd att försäkra eran bil på er själva tycker jag ni ska se er om efter något ni har råd med istället.

1 948 Inlägg
8 februari 2012
Kändes som min plikt att läsa hela tråden ivarjefall efter jag hade postat förra inlägget smile
Nu kommer lite mer!
................................................... (fyll i valfritt kraftuttryck)

Försäkringen ska vara på den som brukar bilen mest, din mor har ju inte körkort säger du, det räcker ju att du åker och köper en liter mjölk med bilen så blir du den huvudsaklige brukaren.

"... men om jag säger att vi skiter i skadan då kanske dom blir mer misstänksamma?" (jag vet lite lätt felciterat)

Det där e i mina ögon ett rent erkännande smile jag skiter fullständigt i hur misstänksamma folk är mot mig när det handlar om något jag inte är skyldig till.

Ne jag hoppas du krockar med något dyrt nästa gång du "lånar din mammas bil", iofs behöver det inte vara så dyrt, vill det sig illa så kräver dom dig på kostnad för eventuella utryckningsfordon och det är dyrt smile

Och så alla ni vet "ingen förare under 24 kommer använda bilen", det betyder inte att ingen förare får det, men försäkringsbolagen brukar ta ut en högre självrisk om någon under har orsakat en skada men istället då en lägre premie på försäkringen. Så nästa gång era äldre släktingen säger att ni mer än gärna hade fått provköra hans Porsche om det inte varit för att han råkade klicka i den där lilla rutan när han försäkrade bilen...

Power of changes
270 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Vet inte riktigt vart jag ska börja... din skada på bilen är väldigt tråkig men den bryr jag mig inte så värst om.

Men tillbaka till försäkringen, den som brukar bilen mest ska ha den försäkrat, och JA din mor kan äga bilen men du/din far kan/ska försäkra bilen. Sen undrar jag även om din mors andra bil? Den du och din far lånar under vinterhalvåret, när din mors bil är avställd.
I mina öron så skriker ju allt detta försäkringsbedrägeri.
Att du sen får medhåll från en del folk här det förstår jag... för vem tror du "äger" deras sänkta bilar med stora baslådor i skuffen?

Och vad har då jag med detta att göra? Jävligt mycket faktiskt... ni förstör ju faktiskt hela systemet som bilförsäkringspremien ska baseras på. Så en annan får helt enkelt betala lite extra premie... men kan ivarjefall lita på att få ersättning för mina skador när olyckan är framme.

Har ni sen inte råd att försäkra eran bil på er själva tycker jag ni ska se er om efter något ni har råd med istället.

Fan är du skön eller du får ju läsa innan du skriver nått.
Jag ÄGER två bilar på mitt namn. Vid ett tillfälle så blev det så att jag LÅNADE den bilen och blev påkörd.
Jag har aldrig haft ekonomiskt intresse av bilen, eller min far. Bilen skulle användas för att hon skulle ta körkort. Hon tog inte den. Bilen är kvar körs kanske 1-2 gånger på 2-3 veckor. Behöver jag förklara mer ?

Det är fan inget jävla brott att låna någons bil eller är det ?
Vissa av er tror att kör hennes bil helatiden. Bilen står fan stilla heltiden

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Ska även säga att skadan skedde i september och då bodde jag hemma. Men det skiter väll dom i ?

Power 0f You

Administratör
11 962 Inlägg
8 februari 2012
octavia skrev:
Marcus- skrev:
octavia skrev:

har sökt men det står inte vad som händer. står bara att försäkringsbolaget kan vägra att betala skadan ?

Men det spelar inte så stor roll, det är bara repor. Jag skulle kunna slippa allt det här genom att lämna in det för lackering. Har kollat vad det skulle kosta. 3000 kr skulle det kosta. Det är inga stora summor.

Men då blir dom väl mer misstänksamma om jag säger att jag skiter i det här. Har en kompis som kan fixa repan till ett bra pris eller ?

Det som händer är väl att man bli anmäld för försäkringsbedrägeri av någon sort, sen lär ni inte få ut något alls.
Men att bevisa detta utan ett erkännande blir nog ingen rolig uppgift för dom lol

FAAAAAAAAAK jag som bara tänkte kolla upp hur det går med den här jävla fittförsäkringen så börjar dom babbla om massa skit, jag har inget att dölja, jag kan skicka in allt som dom behöver allt är på svart och vitt, morsan betalar bilen, äger bilen, betalar försäkring på biljäveln men att jag tog och körde bilen just den där fittdagen

Vårda ditt språk och du vill fortsätta bruka vårt forum.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Power of changes
270 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
chrizz skrev:
octavia skrev:
Marcus- skrev:

Det som händer är väl att man bli anmäld för försäkringsbedrägeri av någon sort, sen lär ni inte få ut något alls.
Men att bevisa detta utan ett erkännande blir nog ingen rolig uppgift för dom lol

FAAAAAAAAAK jag som bara tänkte kolla upp hur det går med den här jävla fittförsäkringen så börjar dom babbla om massa skit, jag har inget att dölja, jag kan skicka in allt som dom behöver allt är på svart och vitt, morsan betalar bilen, äger bilen, betalar försäkring på biljäveln men att jag tog och körde bilen just den där fittdagen

Men du kan låsa den här tråden. Ärendet är klar smile
Ska jag ta det som ett hot eller ?!

Power 0f You

Administratör
11 962 Inlägg
8 februari 2012
octavia skrev:
chrizz skrev:
octavia skrev:

Men du kan låsa den här tråden. Ärendet är klar smile
Ska jag ta det som ett hot eller ?!

Diskussionen fortsätter så länge folk vill diskutera, och det är inte upp till trådskaparen (dig) att avgöra när diskussionen skall avslutas.

Det är en uppmaning om att sluta häva ur dig otrevliga svordomar. Det är inte särskilt trevligt att läsa.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök