Mål och vission: En pickup med riktigt aggressivt utseende och högt vridmoment! Vill att på håll skall bilen nästan se en färgig ut (mörk), men vid nära håll skall man kunna tyda detaljerna. Därefter jag valt att gå med färgtemat... Visa mer
Idag har det skruvats lite. Bilen hade säkerligen rullat ett par meter om det inte var de förbannade bromsoken. Klart 2%"#¤%#"¤¤%!½#!"¤!#"%#!&!#"¤/(&//!#!€£$€ bromskolvarna (en på varje ok) ej vill dra sig tillbaka helt.
Anyway! Får väll göra en bild dump. Bromsok fram. 4 kolvar Bromsok bak, 2 kolvar
Grejat lite med kåporna! Måste bara passa på att säga: WOW! Meguairs metal polysh är helt galet.
Monteringsdags! Träningsverk i röven/låren efter en stund i denna positionen... (Bjuder på de skämten...) Kåporna monteras Ovanifrån: Sidan:
Om du kollar på ventilkåporna. steg 5 är med 2000 sandpapper, steg 6 är efter jag använt NXT Generation All Metal Polysh. Blev extremt blankt och speglar bra Skall använda detta på insuget också
Om du kollar på ventilkåporna. steg 5 är med 2000 sandpapper, steg 6 är efter jag använt NXT Generation All Metal Polysh. Blev extremt blankt och speglar bra Skall använda detta på insuget också
ja det ser riktigt blankt ut men är det bättre än autosol eller är det lättare att jobba med vad är skillnaden?
Om du kollar på ventilkåporna. steg 5 är med 2000 sandpapper, steg 6 är efter jag använt NXT Generation All Metal Polysh. Blev extremt blankt och speglar bra Skall använda detta på insuget också
ja det ser riktigt blankt ut men är det bättre än autosol eller är det lättare att jobba med vad är skillnaden?
Jag har inte jobbat så mycket med autosol på sistone så mins inte riktigt resultatet. Men det är defenitivt lättare att jobba med! Är som silikonfett när man tagit det på en trasa, bara att gnugga en stund och torka av
Om du kollar på ventilkåporna. steg 5 är med 2000 sandpapper, steg 6 är efter jag använt NXT Generation All Metal Polysh. Blev extremt blankt och speglar bra Skall använda detta på insuget också
ja det ser riktigt blankt ut men är det bättre än autosol eller är det lättare att jobba med vad är skillnaden?
Jag har inte jobbat så mycket med autosol på sistone så mins inte riktigt resultatet. Men det är defenitivt lättare att jobba med! Är som silikonfett när man tagit det på en trasa, bara att gnugga en stund och torka av
Btw, tänkte kolla om du kör din appradio fortfarande? Jag blir tokig på min 3300DVD jag kör i min som brummar och susar och har sig och funderade om appradio var något att ha
I love being a nobody - because nobody is perfect.
Detta blir ju jävligt roligt. Men du saknar ju överladd! Det blir nästa års projekt. Hands down det roligaste jag har petat ner i mitt motorrum.
Jag hade också helvetes problem med grenrören, men fick rycka dem när snurrar var ur bilen - det gjorde saker och ting LITE lättare.
Det blir turbos för min del Billigaste för mig och most bang for the buck. Är idiotpriser för kompressorkit till min bil (med andra ord alla viper bilar i Sverige). Helt idiotiskt att betala 100k för en skitigt paxton (Svenskt pris). Blir det kompressor blir det en procharger från USA. Men är väldigt sugen på att bygga dubbla turbos
kameramannen skrev:
Btw, tänkte kolla om du kör din appradio fortfarande? Jag blir tokig på min 3300DVD jag kör i min som brummar och susar och har sig och funderade om appradio var något att ha
Jag tycker AppRadio2 är riktigt rolig om man har en smartphone Utvecklas appar för mobilen att använda till telefonen och AppRadio2 hela tiden.
Saknar dock ett bra Spotify stöd Men nu har jag inte testat de senaste uppdateringarna på snart 7 månader då bilen ståt still >_>
Jag betalade 35000 för ett Procharger P1SC kit installerat i Sverige så nog kan man komma billigare undan. Ur ren maxeffekt är Turbon rolig, men de jag har åkt med tycker jag lider av rätt lång spoltider jämfört med min kompressor (jättelånga rör bak under hjulhusen....) plus att det är lättare att ta i/ur en kompressor en gång om året?
I love being a nobody - because nobody is perfect.