Nu när man sitter och väntar på mängder med prylar till bilen får man leka runt i photoshop för att komma fram till vilket tema man skall köra på i motorutrymmet, kommer även följa detta temat på fler delar; bromsar, caltracs, mm. Tänkte kolla om ni som följer tråden har några åsikter.
Kommer i veckan att plocka av insug och kåpor för att förbereda inför lackering/polering. I nuläget har jag svårt att bestämma mig mellan 4st teman.
* Viper texten kommer vara högglanspolerad på alla kåpor.
1. Svarta kåpor ser nice ut på bild men svårt att tro att det blir snyggt i verkligheten. Har sett ett par mattsvarta kåpor ihop med gröna tändkablar som var galet snyggt. Någon som haft erfarenhet av mattsvarta kåpor i motorutrymmet? :\
2. Grå metallic, tänkte köra detta temat på bromsarna.
3. Grön, Använder jag grön blir det att använde ett doppkit med ormskin som lager över.
4. Röd metallic, piffa till originalstuket.
Kommer även att bygga ett par kåpor i väldigt tunn plåt som döljer lite tråkiga komponenter för att lyfta fram motorn. Bilden är på en vanlig viper, mina grenrör kommer att sticka ut 10-20 cm extra så kommer bli biffigt och fint.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-c8f855baa6dbe378d3dbb50060beec2e.jpg]()