4842
Sök

Att fuska igenom en M50B25 som M50B20

39 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Skulle vilja försöka få en bil registrerad med M50B25 från en BMW men pga för hög effekt så är det bara M50B20 som kommer att fungera.

Eftersom jag vill ha B25 och inte orkar ha en B20 till reg bes som jag sedan byter ut mot en B25 tänkte jag försöka fuska igenom B25an som en B20. Kommer det att funka att påstå vid reg besiktningen att motorn är en M50B20 från en 520i eller syns det skillnad på motorerna? Ser de på motornumret vad det är för litervolym?

Söker svar från folk som registreringsbesiktigat med utbytt motor och vet hur de går tillväga.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 februari 2012
Är enda skillnaden mellan motorerna tex borr och slag så borra upp den mindre motorn och byt vev, stakar och kolvar...

Borde väl gå ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

39 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Då tror jag nog hellre att jag byter efter bes. Är ju rätt dyrt och krångligt att börja konvertera en M50B20 till M50B25. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
8 februari 2012
MDSE skrev:
Då tror jag nog hellre att jag byter efter bes. Är ju rätt dyrt och krångligt att börja konvertera en M50B20 till M50B25. smile

tror inte han har några tankar på att bygga en mindre motor av den han har
men att den till utsendet lurar bes gubben..

börja med att kolla motornummer osv vart dom sitter där borde det oxå stå vilken motor det är

om det då står M50B25 så är det bara att slipa ner skiten knacka nya siffror smile
och det är en M50B20 helt plötsligen

sen handlar det om bes gubben ser skillnaden om det är någon skillnad
mest troligen inte!

om man inte har otur och får en bmw intreserad sådan

själv skulle jag inte se skillnad

enda skillnaden på en bmw motor jag kan se är om den har svart eller silverfärgad kåpa så kan jag gissa att den med svart kåpa har 4ventilsteknik och är nyare än den med silverfärgad kåpa

och om det är en v8 eller v12 och möjligen kanske jag skulle förstå att den där bmw e30 med 320 maskin faktist har bmw stora 6:a på 3liter men det är inte helt säkert smile

Kör fort så hinner inget hända...

12 086 Inlägg
8 februari 2012
Det står 2.5 resp 2.0 lite varstans på motorn.

Att lura en reggbesiktning känns ju lite farligare, en vanlig besiktning hade den ju klarat galant.
En M50B20 kostar ju typ 1000 spänn så det är ju ett alternativ, blir lite merjobb tyvärr.
Om du slipar bort 2.5 texten på blocket och sätter på B20 lilla insug kanske det går vägen.

39 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Jag funderar på hur noga de egentligen kollar. Ska tydligen stå 2,5 under insuget som sagt, så det får man ju slipa bort på nåt snyggt sätt. Är då lite orolig för att de vet att det ska stå där och blir misstänksamma när det är borta. Det enda riktiga motornumret på motorn ska sitta på baksidan av toppen där det är omöjligt att se det när motorn är på plats.

Tänkte det jag med, ett B20 insug och LMM så kanske det inte känns att den har 192hk istället för 150 heller.
Senast redigerat av MDSE (9 februari 2012)

1 435 Inlägg
9 februari 2012
Du lär knappast få bra avgasvärden om du ska besiktiga med fel LMM och fel insug.

Antingen så chansar du och regbesiktigar med m50b25. Eller så hivar du i en m50b20 vid regbesiktning.

Jag kör m50b25 i en 520 och vanlig besiktning är inga bekymmer.

Sök