5425
Sök

kass motor ford sierra -92

116 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Jag köpte en Ford sierra en -92:a första veckan på semestern. Bilen har frusit i vintras så jag visste att det var lite att köpa grisen i säcken med tanke på att bilen stått avställd i ett år ungefär.. först nu har det visat sig att toppackningen är kass å det kostar ca 10.000 att byta den på verkstad.. ( polarens morsa hade en likadan motor i sin scorpio som det var samma felet på). så det är fan så mycket billigare att byta motor. nu undrar jag finns det nån som har bytt motor i en sierra 92 med en 2.0 liters dochmotor. är det mycket jobb eller ska jag skrota bilen å skaffa nåt annat..  bilen är rost å skavankfri för övrigt, det är därför det känns lite så där att skrota den,  .. (hatchback modellen). gav 2.500 kr för det å servade motorn för 2.000 kr.. innan felet upptäcktes.. tanken var att man kanske kunde fått tag i en motor med lite mer ryt i om man ändå ska ge sig på å byta..?? tips å råd tas gärna emot..

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
6 september 2006
10000:- för att byta toppackning? Det låter ju helt sjukt, så mkt kan det bara inte kosta.
Kolla runt på lite olika verkstäder och jämför priser om du inte kan byta toppackningen själv, eller om du kanske har nån kompis som kan byta den mot en låda öl eller liknande.

116 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Ölen låter betydligt bättre... undrar om dom går med på det på fordonprogrammet?? big_smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

129 Inlägg
6 september 2006
koppartaket skrev:
Jag köpte en Ford sierra en -92:a första veckan på semestern. Bilen har frusit i vintras så jag visste att det var lite att köpa grisen i säcken med tanke på att bilen stått avställd i ett år ungefär.. först nu har det visat sig att toppackningen är kass å det kostar ca 10.000 att byta den på verkstad.. ( polarens morsa hade en likadan motor i sin scorpio som det var samma felet på). så det är fan så mycket billigare att byta motor. nu undrar jag finns det nån som har bytt motor i en sierra 92 med en 2.0 liters dochmotor. är det mycket jobb eller ska jag skrota bilen å skaffa nåt annat..  bilen är rost å skavankfri för övrigt, det är därför det känns lite så där att skrota den,  .. (hatchback modellen). gav 2.500 kr för det å servade motorn för 2.000 kr.. innan felet upptäcktes.. tanken var att man kanske kunde fått tag i en motor med lite mer ryt i om man ändå ska ge sig på å byta..?? tips å råd tas gärna emot..

Farsan bytte en 2 liters doch sierra motor på 45 min max

116 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Kör han folkrace??

129 Inlägg
6 september 2006
haha nej men de tog inte lång tid alls...timme max på sin höjd ,...kanske va lite optimistisk... men då var de på en industri med travers och stoor lokal

116 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
okey.. här snackar vi palljagare billyft å en motorbytes rokie.. en helgs arbete minst hehe tongue

129 Inlägg
6 september 2006
Varför byter du inte toppackningen själv bara?

116 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
risken finns att en behöver slipa in ventiler eller att blocket är sprucket i och med att den har frusit.. då är det nog lättare att byta motor.. en fräsch motor får jag ge 500 spänn för på skroten..

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
6 september 2006
koppartaket skrev:
Ölen låter betydligt bättre... undrar om dom går med på det på fordonprogrammet?? big_smile

Ptja, varför inte? Annars brukar man komma bra långt med en påse nybakade bullar på sånna ställen wink

519 Inlägg
6 september 2006
bytt motor några gånger på sierra.det är inga konstigheter,det gör du själv..45 min är nog inga problem sä länge inte någon mutter eller liknande jävlas och verktyg finns framme.....

Sök