Nu är det så att jag funderar starkt på att på egen hand importera bil från japan, men nu undrar jag vad är det man ska tänka på när man köper bil därifrån?
Vad är det egentligen som gör att denna bilen bara kostar 2646€ (23 289kr)? Utseendet är ju hyffsat original men sänker faktiskt det så mycket på priset?
funderar lite på att köpa en bil från samma sida men har andra frågor.
vad är det för extra kostnader som kommer till när bilen är här i svergie? förutom bes och ur kontroll.
behöver man betala skatt om man köper en 15 år gammal bil? ej årlig skatt
vad säjer besiktningen om fel ljusbild om det inte finns framljus att byta så det blir rätt ljusbild?
är det krångligt att göra detta själv?
Det enda jag vet är att japsbilar från just Japan gör max 180 km/h. Sen lägger de av så en liten uppdatering av programvaran kanske kan vara av intresse...
vad är det för extra kostnader som kommer till när bilen är här i svergie? förutom bes och ur kontroll.
vad säjer besiktningen om fel ljusbild om det inte finns framljus att byta så det blir rätt ljusbild?
Det enda jag vet är att japsbilar från just Japan gör max 180 km/h. Sen lägger de av så en liten uppdatering av programvaran kanske kan vara av intresse...
har funderat på en kei car och dom är spärrade till 140km/h
åter till frågorna tack
Kan du få en Kei car svenskreggad är du kung.
bör väl inte vara helt omöjligt. har funderat på andra bilar med. inte supror skylines och 200sx
bör väl inte vara helt omöjligt. har funderat på andra bilar med. inte supror skylines och 200sx
Strålkastarna får du byta ut om den ska gå genom regbes. Och om bilen enbart är gjord i Japan och för vänstertrafik kan det bli stora problem att hitta strålkastare och då är det lättare att föröka bygga om dem befintliga. Kan tipsa om http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars om du vill hitta Japanska bilar, lite billigare än att skeppa från Japan.
har räknar på det och den bilen jag är intreeserad av är 20papp och då står den i göteborg det jag vill veta vad det är för kostnader och oväntade utgifter när den hamnat här