Volvo 945 turbo bränsle problem

Ahlbom
8 februari 2012 · 651 Inlägg

hej nu är det så att jag nys har byggt om 945an te turbo och jag kör med dem gammla bränsle boxen å en guldbox.

nu äre så vid upstart så startade hur fint som hälst och gick bra sen samt den kvällen körde jag runt utan problem eller lite hade bland problem med lite ladd samt han hackade ibland när man låg i ca 110-120

men idag när en starta den så smal han igång diräkt men gick lite ojämt men han svara rätt bra på gasen ändå. sen ca 1 timme senare skulle jag starta igen å då bara han tänder ibland å sen tänder han inte alls. stiften är våta å rengör jag dom så börja han tända några gånger igen men sen blir det liv löst. kollar man bak bilen efter det han gick såg det ut som en diesel hade ståt där. var väldig svart sammt lukta mke bensin.
kan bilen bli helt plötsligt så jävla vrång på en timme. fast han blödra ju lite när han startades up med.

är org bränsle box med mörkgröna ft spridare org turbo. ingen lamda men lmm ska vara rätt å funkar.

kan detta värkligen bero på att det är fel box att han nu blir såhär vrång ? tanke på dagen före gick han ju hela kvällen å inga fel där inte.

någon som förstår sej på detta ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang