Tips på Försäkrings bolag?

nikotino ///R-Rated
10 februari 2012 · 518 Inlägg

Jag har haft Dina Försäkringar sedan lång tid tillbaka. Har alltid haft OK priser (men fortfarande för mkt för att vara nöjd)
Nu har de dessutom ökat premierna på likadana bilar man haft tidigare (Har ringt och pratat med med tre olika telefonister) Deras ursäkter är inte OK, de säger till att börja med att just den bilen man kollar upp för tillfället har en dyr klassning, sedan ber man dem kolla på de bilar man haft tidigare år för att förklara prishöjningen ( med 2-3000kr) Då får man svaret att de ligger rabatter som de inte får (kan) ge idag.

Det roliga var att det var samma visa förra gg, jag tecknade på min förra m3:a jag ringde upp lite senare och fick prata med en annan, jag bad denna att ta fram den sparade försäkringen som jag minuterna innan hade kollat upp. Och slängde fram en klagosång, och min påpekan om att det skiljde 2300kr på denna och min första m3:a så sa hon snabbt att hon tar bort hyrbil etc. Detta var något som den första kvinnan jag pratade med inte hade nämnt.
(Jag gjorde verkligen alt för att få ner den)

Äckligt!


Hur som hellst, hade vart kul att få lite tipps på bra försäkringspremier så att man kan skippa Dina försäkringar tills de blir de dem en gång var.

Senast redigerat av nikotino (10 februari 2012)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
majztY Lastbilchaufför
10 februari 2012 · 53 Inlägg

Trygg-hansa tycker jag är ett mycket bra fb.. hjälpsamma å trevliga!

Gide
10 februari 2012 · 170 Inlägg

Sluta gnäll och betala med dig, eller köp en gammal bil och entusiast försäkra den! wink

nikotino ///R-Rated
10 februari 2012 · 518 Inlägg

Gide skrev:
Sluta gnäll och betala med dig, eller köp en gammal bil och entusiast försäkra den! wink

Jag har ju haft alla bilar jag ägt på mitt namn då det är jag som äger dem wink

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Louksor
10 februari 2012 · 1 915 Inlägg

Bara att ringa runt till olika försäkringsbolaget o fråga pris, eller kolla deras hemsidor.

www.insplanet.com/bilförsäkring
www.compricer.se/forsakring/bil

De som brukar ha bäst priser för mig är: Folksam, Sveland, Trygghansa & Volvia. De har alla bra service osv.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Niklas1987 NO
10 februari 2012 · 2 182 Inlägg

Har alltid haft länsförsäkringar, har alltid varit billigast å ger bra service.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
SkyCandy1 Meldem
10 februari 2012 · 117 Inlägg

BMW orginalförsäkring är billigast för mig, ca 7000kr/år billigare än moderna försäkringar

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
10 februari 2012 · 224 Inlägg

Länsförsäkringar, billigast och även dom ända som ville försäkra min Speedster utan problem. andra erbjöd bara trafikförsäkring  eller så var man tvungen ta allt via telefon, pallar inte med sådant, hos LF gick det bra via nätet

Senast redigerat av Gilgamesh (10 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
baltis
10 februari 2012 · 1 948 Inlägg

Har nu min m3a hos Originalförsäkringar, betalar ca 10' bytte till dom för att få försäkringsskydd vid banåkning.

Hade Aktsam innan och dom var riktigt billigt, var precis fyllda 25 och helförsäkrade m3an för 7900kr/år och då var även självrisken låg och en massa tilläggs försäkringar smile

Vinterbil är IF billigast på, 3500 kr betalar jag för den helåret, och då med en massa tilläggsförsäkringar. En golf iv tdi.

Putteliten
10 februari 2012 · 9 079 Inlägg

Länsförsäkringar alla gånger! Kan va någon tusenlapp dyrare, men aldrig några problem om något skulle hända.
Tror att TryggHansa är rätt schyssta med.

Vet flera som haft Folksam eller IF, dom försäkrar allt men när det väl händer något så är det problem.

onej84
10 februari 2012 · 1 854 Inlägg

Länsförsäkringar helt klart.

Jag har Hem/bil försäkring och deras bank =15%rabatt

Nemesiz
10 februari 2012 · 7 Inlägg

Råkade nyligen ut för en olycka och nu när allt är klart så kan jag bara säga att Trygg Hansa är otroligt bra. Jag fick bättre ersättning än jag vågats hoppas på, dessutom fick jag behålla bilen så jag kunde avverka trimdelar själv. Hyrbilsersättningen täckte självrisken som annars hade blivit 6000:-. Trevliga och tillmötesgående med en personlig och flexibel skadehantering, dessutom hade de bäst pris för mig. Rekommenderas!

KHRacing
10 februari 2012 ·

baltis skrev:
Har nu min m3a hos Originalförsäkringar, betalar ca 10' bytte till dom för att få försäkringsskydd vid banåkning.

Hade Aktsam innan och dom var riktigt billigt, var precis fyllda 25 och helförsäkrade m3an för 7900kr/år och då var även självrisken låg och en massa tilläggs försäkringar smile

Vinterbil är IF billigast på, 3500 kr betalar jag för den helåret, och då med en massa tilläggsförsäkringar. En golf iv tdi.

Vill bara påpeka att svensk lag säger att trafik/halv/helförsäkringen EJ gäller på inhängat området eller bankörning/trafikövning - dessa likställes med träning/tävking.
Så till 95% får du ingen ersätning ändå av dem kan jag lova sad

Svensk lag säger även att arrangören utav motorevent på bana/annat skall teckna en motortävlingsförsäkrning som då täcker de medverkades ev: skador (ej fordon alls

mvh k

EDIT: ser nu att att det var BMW du körde: O du har då tecknat en BMW orginalförsäkrning ?

Isf gäller denna ENBART på BMW-klubbens banträffar under ordnade förhållanden.

Den gäller ej för dig på exempelvis gatebil/annat

Framgick ej utav vare sig din eller min text ovan så jag lade till det.

Senast redigerat av KHRacing (10 februari 2012)

SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2012 · 7 232 Inlägg

använder länsförsäkringar jag ... fått jätte bra service och bra priser

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
baltis
11 februari 2012 · 1 948 Inlägg

KHRacing skrev:

baltis skrev:
Har nu min m3a hos Originalförsäkringar, betalar ca 10' bytte till dom för att få försäkringsskydd vid banåkning.

Hade Aktsam innan och dom var riktigt billigt, var precis fyllda 25 och helförsäkrade m3an för 7900kr/år och då var även självrisken låg och en massa tilläggs försäkringar smile

Vinterbil är IF billigast på, 3500 kr betalar jag för den helåret, och då med en massa tilläggsförsäkringar. En golf iv tdi.

Vill bara påpeka att svensk lag säger att trafik/halv/helförsäkringen EJ gäller på inhängat området eller bankörning/trafikövning - dessa likställes med träning/tävking.
Så till 95% får du ingen ersätning ändå av dem kan jag lova sad

Svensk lag säger även att arrangören utav motorevent på bana/annat skall teckna en motortävlingsförsäkrning som då täcker de medverkades ev: skador (ej fordon alls

mvh k

EDIT: ser nu att att det var BMW du körde: O du har då tecknat en BMW orginalförsäkrning ?

Isf gäller denna ENBART på BMW-klubbens banträffar under ordnade förhållanden.

Den gäller ej för dig på exempelvis gatebil/annat

Framgick ej utav vare sig din eller min text ovan så jag lade till det.

Mycket riktigt, bmw originalförsäkringar, och ja dom gäller enbart på träffar anordnade utav bmw cs och sc.

Men NEJ det finns ingen lag i lagboken som säger att på inhägnat område så gäller inga försäkringar smile Skulle ju vara jävligt jobbigt när du får inbrott i din bil i ett garage då... men försäkringsbolagen brukar skriva till i sina villkor att deras försäkringar ej gäller vid tävling/träning på bana... nuförtiden har dom även lagt till en väldigt berömd enkelriktad avgiftsbelagd väg, gissa vilken? big_smile

KHRacing
11 februari 2012 ·

baltis skrev:
Mycket riktigt, bmw originalförsäkringar, och ja dom gäller enbart på träffar anordnade utav bmw cs och sc.

Men NEJ det finns ingen lag i lagboken som säger att på inhägnat område så gäller inga försäkringar smile Skulle ju vara jävligt jobbigt när du får inbrott i din bil i ett garage då... men försäkringsbolagen brukar skriva till i sina villkor att deras försäkringar ej gäller vid tävling/träning på bana... nuförtiden har dom även lagt till en väldigt berömd enkelriktad avgiftsbelagd väg, gissa vilken? big_smile

Menade dock inhägnat område för tillfället klassat som bana/tävlingsområde m.m :-)

Står uttryckligen i lagtexten :-)

nixon89 klabbarpan
11 februari 2012 · 3 041 Inlägg

Jar dina försäkring i halmstad. Hel plus vilt, extrautrustning för 30000 m.m. Självrisken är lägsta och betalar 5100 kr för v70in.. Väldigt trevliga och har alltid hjälpt mig snabbt:-)  oldsen är helförsäkrad hos trygg-hansa.

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Pim_Pim
11 februari 2012 ·

Niklas1987 skrev:
Har alltid haft länsförsäkringar, har alltid varit billigast å ger bra service.

Samma här.

DavidSan
11 februari 2012 · 227 Inlägg

Trygghansa var billigast för mig, har även hemförsäkringen via dem och då blev det lite billigare. Betalar ca 8k/år halvförsäkring då jag fortfarande vagnskade garanti smile Kan tillägga att jag är 23år tongue

AudiFors
11 februari 2012 · 906 Inlägg

Personligen angående pris får jag nog säga länsförsäkringar, vilket jag har sedan ca 1 månad tillbaka, dock har jag alltid haft folksam och har aldrig strulat, bor på ett väldigt utsatt område men aldrig varit problem ändå me försäkringar osv.

Dock jämförde jag folksam och länsförsäkringar sedan en månad tillbaka och då kostade min bil 1059 hos folksam(hel) och 386 på länsförsäkringar(hel), frågade naturligtvis varför de skillde så mycket och han svara i helhet "Den bilmodellen är ej så drabbad hos oss"

Så prismässigt skulle jag säga länsförsäkringar, men har aldrig haft något ärende me dem så vet inte hur deras försäkringar är när något händer:)

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang