Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer
Tycker de breda fälgarna och ej ilagd plåt, dock är det ju ett smart sätt att gömma vikt på bes gör en balja o fyll med nåt som väger mycket, blytyngder kostar ju endel =/ då får du ju upp tot vikt även om du vill ha mer vikt bak Mvh John
Tycker de breda fälgarna och ej ilagd plåt, dock är det ju ett smart sätt att gömma vikt på bes gör en balja o fyll med nåt som väger mycket, blytyngder kostar ju endel =/ då får du ju upp tot vikt även om du vill ha mer vikt bak Mvh John
Blir en ny modell!! Ja vikten måste ju upp ett par kilo!! Tycker jag lagt i massa plåt men det är fortfarande många kilo kvar!!
Begagnade hjulvikter från däckfirmor brukar vara gratis och rätt bra att fylla ut tomrum med! Vi fyllde ett 205/65-15 på fälg med så mycket vikter som fick plats och det sista fyllde vi upp med vatten genom ventilhålet, minns inte exakt hur mycket det vägde men du lyfte det garanterat inte på en person iaf! Han som skulle ha det som "reservhjul" till bilen han skulle regga var nöjd iaf!
Begagnade hjulvikter från däckfirmor brukar vara gratis och rätt bra att fylla ut tomrum med! Vi fyllde ett 205/65-15 på fälg med så mycket vikter som fick plats och det sista fyllde vi upp med vatten genom ventilhålet, minns inte exakt hur mycket det vägde men du lyfte det garanterat inte på en person iaf!
Mvh/Jon
Fy fasen, det låter tungt! Hade ni motorlyft för att plocka ur "reservhjulet" eller?
Jag och en till lastade in det i skuffen på en gammal 745:a (bilen som skulle reggas var en AC Cobra) och fjädringen sjönk ihop en hel del! Så några kilo måste det ha vägt! Som tur var slapp man lyfta ur det sen!
Jag och en till lastade in det i skuffen på en gammal 745:a (bilen som skulle reggas var en AC Cobra) och fjädringen sjönk ihop en hel del! Så några kilo måste det ha vägt! Som tur var slapp man lyfta ur det sen!
Ha ha klockrent!!! Får köra på det!! Men var fan ska jag ha reserv hjulet???