2304
Sök

En ilsken liten jävla lådbil

Iden med hela projektet va, att jag vill ha en liten bil, rwd, och turbo, med grym väghållning, började leta efter en liten bil som jag kunde utveckla!! fick då av en kompis en lancia a112, perfekt utgångsobjekt tänkte jag!!... Visa mer

ms.no.fear
1 052 513 Visningar
Uppdaterades senast 7 april 2015
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
2 april 2013
Joxson skrev:
farbrorbozze skrev:
Du törs byta till en "lackad" presbild nu wink
Lycka till med Regbesiktningen, men det blir nog inga problem gissar jag ,
du har ju byggt den för att den ska reggas. cool

Den är reggad smile

det lät då som det var fix kvar inför reggning när jag pratade med Mattias på Elmia,

Fina bilder , förutom dom där det är nåt ivägen för bilen wink lol

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 213 Inlägg
2 april 2013
Bilen vart grym & läcker. smile Mycket folk där men gick få bra bilder & film.
Förvånar mig inte att bilen vart en av mässans publikmagneter, bilen måste vara g.org populäraste projekttråd med 874 följare.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Fotograf
134 Inlägg
530 Inlägg
4 april 2013
Härmapa! Du har snott iden med fälgarna från mig erkänn! big_smile
Sjukt häftigt bygge! Enda jag har att gnälla på de är färgvalet på bilen annars så är de hur grymt som helst! smile
Några fler träffar i sommar planerade?

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

ms.no.fear
585 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Eftersom jag lovade frugan en lugn vecka efter Elmia, så har jag inte varit i garaget, har däremot beställt lite grejer till bilen! Fick hem ett litet paket med tryckrör och slangar, undra om man får lov att fixa dit dom nu idag? Är så grymt sugen på att plocka ihop bilen totalt nu:-) ser fram emot en riktigt bra dag på gatebil Mantorp, med massa däckrök!!!

1 140 Inlägg
6 april 2013
turbo81a skrev:
Eftersom jag lovade frugan en lugn vecka efter Elmia, så har jag inte varit i garaget, har däremot beställt lite grejer till bilen! Fick hem ett litet paket med tryckrör och slangar, undra om man får lov att fixa dit dom nu idag? Är så grymt sugen på att plocka ihop bilen totalt nu:-) ser fram emot en riktigt bra dag på gatebil Mantorp, med massa däckrök!!!

Alltid ska fruntimmer vara så krävande wink
Se till å få ihop motorn på den nu så vi får en video på hur snabb den blir!
Kommer inte ihåg om du skrivit det men vad väger monstret?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

490 Inlägg
6 april 2013
Fan va najs bygge!

Snyggt!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 532 Inlägg
8 april 2013
Så sjukt bygge asså

21 Inlägg
4 maj 2013
Blir bara mer & mer imponerad ju mer jag läser,börjadepå tråden igår o plöjer som fan ,hade en Ascona A m m46 o B 23 sprut den va kul men den här blir ju ljusår bättre

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
4 maj 2013
hur har det gått med allt, vilat upp dig inför sommaren nu eller ?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

4 Inlägg
6 maj 2013
Synd att man skrotade sin gamla A112  sad man blev ju sugen smile på detta lilla Monster
Peesssk = Däck skrik
Länktar till man hör
*Turn Key* Wrumm Wrumm WRUUUUMMMM *1 Gear* pessSSK ~ *2*PessSSSK ~ *3*PesSSSSK (*carter* Push The Button) Fatshiing FFFSHiiiiiiii *4*PEEEESSSSK *5* P3333333$$$$$$$K 

Kan höra ljudet redan nu, inte långt kvar va ? big_smile

ms.no.fear
585 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
Har haft lite semester nu och umgåtts med familjen, men har små grejat lite. Just nu väntar jag på lite grejer som okhållare, lite rör och kopplingar till bränslet. Va tvungen att göra om tanken också, men det är på g! Måste måste bara få ihop allt till gatebil på mantorp

30 Inlägg
10 juni 2013
Sträckläste just igenom hela tråden, sjukt bygge smile

Professionell pessimist
3 Inlägg
11 juni 2013
skulle vara kul att veta hur många timmar du lagt ner på detta bygge smile

Kan det jävlas så kommer det jävlas.
24 timmar på ett dygn, 24 öl i en låda...Tillfällighet?

158 Inlägg
11 juni 2013
Hade också varit kul att få lite siffror: hk, 0-100, nm, vikt osv. antar att det kommer tongue ?

136 Inlägg
14 juni 2013
Såg ett filmklipp på bilen som bilsport har gjort
http://www.bilsport.se/artikel/helknepi … vo-hybrid/

418 Inlägg
14 juni 2013
Ha, Bilsport 13, den har jag ju haft en vecka redan big_smile och den kommer ut i butik idag?
Brukar man inte få den typ fredag och den kommer ut i butik på måndag?
Nåja, jävligt fränt bygge är det för att återvända till topic lite wink

ms.no.fear
585 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
Hej på er! Efter många veckors väntan på delar, så börjar det trilla in lite grejer:-) allt klart under bilen, bara fastsättning av bromsrör:-) har även fått ihop elen till motorn:-) så nu är det nära uppstart!

ms.no.fear
585 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
Hej på er! Efter många veckors väntan på delar, så börjar det trilla in lite grejer:-) allt klart under bilen, bara fastsättning av bromsrör:-) har även fått ihop elen till motorn:-) så nu är det nära uppstart!

Sök