Subaru legacy 00 check engine lyset ibland

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
11 februari 2012 · 385 Inlägg

som rubriken lyder så tänder sej check engine i bland o har blivit mer ofta på senare tid.
det är en SUBARU LEGACY 2,5L 2000.
bilen går presis som den ska o det märks inget fel. men det är ganska störsamt. det ända jag märkt är att den rycker(skakar) lite då o då på tumgång. nån som har en aning om vad det kan vara ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136521/136521-1f9f74610f84f327201842cd25fac9d2.jpg

mos ä gött
JUSTer
11 februari 2012 · 451 Inlägg

Hmm Misständningar, egr ventil, spridare, lmm, kan vara vad som helst, måste läsa av felkoden.

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
11 februari 2012 · 385 Inlägg

JUSTer skrev:
Hmm Misständningar, egr ventil, spridare, lmm, kan vara vad som helst, måste läsa av felkoden.

går det läsa fel koder utan att behöva åka till värkstad???

mos ä gött
Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
12 februari 2012 · 181 Inlägg

Funkar med vilken OBD2 läsare som helst,

Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 februari 2012 · 17 551 Inlägg

Japp. En läsare som fungerar till många bilar och kan spara pengar! Rekommenderas även från mig. Du har väl inget avgasläckage nånstans? För då får Lamda fel värde och bränsleblandning blir för fet och lampan tänds och... osv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
oppe_tallbarr
12 februari 2012 · 435 Inlägg

jobbar på bilfirma som säljer subaru och vi har fått in en och anna beg. brukar vara knacksensor som är trasigt då tänds motorlampan men vet ej vart dom/den sitter då vi kör iväg på subaruverkstad

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
12 februari 2012 · 385 Inlägg

oppe_tallbarr skrev:
jobbar på bilfirma som säljer subaru och vi har fått in en och anna beg. brukar vara knacksensor som är trasigt då tänds motorlampan men vet ej vart dom/den sitter då vi kör iväg på subaruverkstad

vad kostardet att reparera ?

mos ä gött
oppe_tallbarr
12 februari 2012 · 435 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:

oppe_tallbarr skrev:
jobbar på bilfirma som säljer subaru och vi har fått in en och anna beg. brukar vara knacksensor som är trasigt då tänds motorlampan men vet ej vart dom/den sitter då vi kör iväg på subaruverkstad

vad kostardet att reparera ?

knacksensor går på ca 500-1000kr jobbet vet jag inte men ska va lättt att byta ca 10-15min så billigast är nog att kolla felkoder om det är den och sedan byta själv

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
12 februari 2012 · 385 Inlägg

oppe_tallbarr skrev:

SUBARU2-5 skrev:

oppe_tallbarr skrev:
jobbar på bilfirma som säljer subaru och vi har fått in en och anna beg. brukar vara knacksensor som är trasigt då tänds motorlampan men vet ej vart dom/den sitter då vi kör iväg på subaruverkstad

vad kostardet att reparera ?

knacksensor går på ca 500-1000kr jobbet vet jag inte men ska va lättt att byta ca 10-15min så billigast är nog att kolla felkoder om det är den och sedan byta själv

låter kanon ju tack för hjälpen big_smile

mos ä gött
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang