2239
Sök

V70 2.5T För lågt laddtryck?

171 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
Tjena!

Jo är så här att jag har fått problem med min volvo, det är alltså en -97 v70 2.5t som är helt orginal förutom en öppen dump från Turboxs.

Felet är att jag får den inte att ladda mer än 0.2 bar, grundladdet ska ju ligga på 0.4. Jag har kollat efter läckage och hittade en vakuumslang som slangklämman hade lossnat på. Så jag köpte en ny och monterade men det vart absolute ingen skillnad.

Då provade jag att rycka vakuumslangen till wastegaten och då skenade laddet så jag tycker inte det borde finnas nåt mer läckage? Jag provade också att rycka kontakten till magnetventilen med det vart inte någon skillnad. Frågan är då kan det vara någon av vakuum slangarna till magnetventilen som är dåliga eller finns det inget läckage om den laddar hej vilt med wg:slangen dragen?

Tacksam för svar!
Mvh Tobias Hanning

3 860 Inlägg
11 februari 2012
Där var ingen skillnad alls när du kopplade ur MV? Om MV fungerar bör det bli skillnad när den kopplas ur.. Laddmätare? Ligger trycket stabilt på 02 eller vippar den lite?

Hur länge har du kört med öppen dump? Hur ligger tomgång?
Senast redigerat av spokenratt (11 februari 2012)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

171 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Där var ingen skillnad alls när du kopplade ur MV? Om MV fungerar bör det bli skillnad när den kopplas ur.. Laddmätare? Ligger trycket stabilt på 02 eller vippar den lite?

Hur länge har du kört med öppen dump? Hur ligger tomgång?

Har kört med öppen snart ett år, inget problem med tomgången, har laddmätare och den ligger rätt stabilt på 0.2, nej vart ingen skillnad alls när jag kopplade ur MV, Enda som vart när jag kopplade ut den var att jag fick felkod på lambdan, dock kopplade jag ur lmm oxå för att komma åt MV lite lättare, satte tillbaka lmm och startade då hade jag felkod på lambdan.

3 860 Inlägg
11 februari 2012
Och, inte fått någon felkod på MV då? För det brukar kunna vara dom ifall det inte blir skillnad när den är i eller ur..

Autotech

171 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Och, inte fått någon felkod på MV då? För det brukar kunna vara dom ifall det inte blir skillnad när den är i eller ur..

nej ingen annan felkod, tkr det är konstigt jag också när det inte vart någon skillnad alls när ja drog ur kontakten till MV, Jag ska prova låna en annan MV av en polare så ser jag ju om det är den det är fel på.

Mvh Tobias Hanning

3 860 Inlägg
11 februari 2012
Gör så, jag gissar på den ändå!

Autotech

171 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Gör så, jag gissar på den ändå!

Gör så jag tongue

Tackar för svaren då så länge smile

Mvh Tobias Hanning

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
15 februari 2012
spokenratt skrev:

Magnetventilens mekaniska funktion ger ingen felkod!

Är det ingen som helst skillnad på laddet med den urkopplad så har du väldigt troligen problemet där. Känner du någon som du kan låna av kan du ju snabbt kolla om det är den som är felet. Tar ju inte mer än 30 sec att koppla ur den. smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

171 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
spokenratt skrev:

Magnetventilens mekaniska funktion ger ingen felkod!

Är det ingen som helst skillnad på laddet med den urkopplad så har du väldigt troligen problemet där. Känner du någon som du kan låna av kan du ju snabbt kolla om det är den som är felet. Tar ju inte mer än 30 sec att koppla ur den. smile

Har provat med en annan MV men vart ingen skillnad sad

Arg Snickare
875 Inlägg
16 februari 2012
säkert någon av alla små vaccumslangar som inte orkar hålla mot suget när laddet kommer. så dom nyper igen liksom. testa byt alla små slangar till nya hårda som inte trycker ihop sig när vaccumet kommet. låter som något sånt kan vara felet.

171 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Helvete_racing skrev:
säkert någon av alla små vaccumslangar som inte orkar hålla mot suget när laddet kommer. så dom nyper igen liksom. testa byt alla små slangar till nya hårda som inte trycker ihop sig när vaccumet kommet. låter som något sånt kan vara felet.

Ska kolla det smile

Sök