En slangklamma ger ju för fan högst tryck på tomgång! Därför har en btr vakumstyrning eller liknande, tänk efter före....
visst så äre det men här tror jag inte det spela så stor roll, om man ska turbo konventera en sugmotor när det hade varit mycket lättare att köpa en turbo motor med en gång, men visst du har rätt
hmm innan du äns öppna käften kan du ju läsa vad tråden handla om. okej om det är så viktigt att jag är en volvo raggare så är jag det då, du kan vel lägga upp några bilder på dina biler eller film klipp? eller är du bara en oduglig lite snor unge som sitter å gnäller på alla andra?
ett lika enkelt å mer seriöst å hållbarare sätt är ju oxå att klämma ihop org btr
hmm blir det inte tvärnit i den? tänkte om bensinen inte kommer igenom om man klämmer btr?
haha jävla snor unge, de är nog du som ska lära dig hur en btr funkar
ett lika enkelt å mer seriöst å hållbarare sätt är ju oxå att klämma ihop org btr
hmm blir det inte tvärnit i den? tänkte om bensinen inte kommer igenom om man klämmer btr?
haha jävla snor unge, de är nog du som ska lära dig hur en btr funkar
hmm det sitter ett menbran i orgonal btr jag tänkte om man klämer går det inte sönder då? det bästa är att byta den å köpa en för någon tusing, men visst jag har inte provat att sätta slanggläma på btn men funka ju lika bra att sätta den precis efter på retur slangen eller hur?
hmm blir det inte tvärnit i den? tänkte om bensinen inte kommer igenom om man klämmer btr?
haha jävla snor unge, de är nog du som ska lära dig hur en btr funkar
hmm det sitter ett menbran i orgonal btr jag tänkte om man klämer går det inte sönder då? det bästa är att byta den å köpa en för någon tusing, men visst jag har inte provat att sätta slanggläma på btn men funka ju lika bra att sätta den precis efter på retur slangen eller hur?
Nej det fungerar inte. När bränsleflödet är högt genom spridarna (på höga varv med högt laddtryck), blir flödet lågt genom returen, då gör det ingen skillnad att arean är mindre, det flödar enkelt ändå. När det behövs ger din slangklämma alltså ingen effekt alls. Dessutom blir det, som andra redan har påpekat, ingen kompensation för trycket i insuget.
Effektivt sätt att spika sönder motorer på alltså. Och bränsletrycket blir, både relativt och absolut, en berg-och-dalbana...
haha jävla snor unge, de är nog du som ska lära dig hur en btr funkar
hmm det sitter ett menbran i orgonal btr jag tänkte om man klämer går det inte sönder då? det bästa är att byta den å köpa en för någon tusing, men visst jag har inte provat att sätta slanggläma på btn men funka ju lika bra att sätta den precis efter på retur slangen eller hur?
Nej det fungerar inte. När bränsleflödet är högt genom spridarna (på höga varv med högt laddtryck), blir flödet lågt genom returen, då gör det ingen skillnad att arean är mindre, det flödar enkelt ändå. När det behövs ger din slangklämma alltså ingen effekt alls. Dessutom blir det, som andra redan har påpekat, ingen kompensation för trycket i insuget.
Effektivt sätt att spika sönder motorer på alltså. Och bränsletrycket blir, både relativt och absolut, en berg-och-dalbana...
det blir det ju inte bränsletrycket blir ju högre om du stryper returen, men men alla har olika uppfattningar jag vet att det funka för jag har sälj gjorde det, ju högre bränsletryck ju mera bensin man spika inte sönder motorn du få man ju ha koll på, du har ju orginal btrn sen stryper du precis efter den, men men,
hmm det sitter ett menbran i orgonal btr jag tänkte om man klämer går det inte sönder då? det bästa är att byta den å köpa en för någon tusing, men visst jag har inte provat att sätta slanggläma på btn men funka ju lika bra att sätta den precis efter på retur slangen eller hur?
Nej det fungerar inte. När bränsleflödet är högt genom spridarna (på höga varv med högt laddtryck), blir flödet lågt genom returen, då gör det ingen skillnad att arean är mindre, det flödar enkelt ändå. När det behövs ger din slangklämma alltså ingen effekt alls. Dessutom blir det, som andra redan har påpekat, ingen kompensation för trycket i insuget.
Effektivt sätt att spika sönder motorer på alltså. Och bränsletrycket blir, både relativt och absolut, en berg-och-dalbana...
det blir det ju inte bränsletrycket blir ju högre om du stryper returen, men men alla har olika uppfattningar jag vet att det funka för jag har sälj gjorde det, ju högre bränsletryck ju mera bensin man spika inte sönder motorn du få man ju ha koll på, du har ju orginal btrn sen stryper du precis efter den, men men,
Ja det blir det, ibland. Men inte när det behövs. Jag ska ta ett enkelt exempel så att du förstår. Tänk dig extremfallet, att din pump precis orkar pumpa bränslet som krävs för motorn. Allt bränsle går alltså åt och inget flödar tillbaks genom returen. Då blir tryckförändringen ingenting, eller hur?! Bränsleslangarna är dimensionerade för mer än maxflödet. Under höglast går det mesta bränslet åt i fuelrailen och flödet är lågt i returen. Då blir motståndet mycket litet, och trycket höjs inte ytterliggare. Det är väl enkel logik? Och det handlar inte om uppfattning, det handlar om fysik!
Nej det fungerar inte. När bränsleflödet är högt genom spridarna (på höga varv med högt laddtryck), blir flödet lågt genom returen, då gör det ingen skillnad att arean är mindre, det flödar enkelt ändå. När det behövs ger din slangklämma alltså ingen effekt alls. Dessutom blir det, som andra redan har påpekat, ingen kompensation för trycket i insuget.
Effektivt sätt att spika sönder motorer på alltså. Och bränsletrycket blir, både relativt och absolut, en berg-och-dalbana...
det blir det ju inte bränsletrycket blir ju högre om du stryper returen, men men alla har olika uppfattningar jag vet att det funka för jag har sälj gjorde det, ju högre bränsletryck ju mera bensin man spika inte sönder motorn du få man ju ha koll på, du har ju orginal btrn sen stryper du precis efter den, men men,
Ja det blir det, ibland. Men inte när det behövs. Jag ska ta ett enkelt exempel så att du förstår. Tänk dig extremfallet, att din pump precis orkar pumpa bränslet som krävs för motorn. Allt bränsle går alltså åt och inget flödar tillbaks genom returen. Då blir tryckförändringen ingenting, eller hur?! Bränsleslangarna är dimensionerade för mer än maxflödet. Under höglast går det mesta bränslet åt i fuelrailen och flödet är lågt i returen. Då blir motståndet mycket litet, och trycket höjs inte ytterliggare. Det är väl enkel logik? Och det handlar inte om uppfattning, det handlar om fysik!
vet precis vad du menar, har pillat rätt mycket med sånt dära, fast om nu låt oss säga att man har en redig pump typ en 044 eller vad dom heter, dom leverara ju 250 lite i timmen, det behövs 40 lite på 100 hk eller hur? låt oss säga att vi ha 200 hk du behöves 80 lite vi kan säga 100, vad tar dom andra 150 vägen? jo i returen å 150 lite i en slang som har en inediameter på typ 8mm det är rätt bra drag iden slangen då men visst orginal pumpen är vel inte mycket att hurra över
Jag bestämde mig för att räkna lite på det, bara för att se hur mycket det egentligen gör. En slangklämma gör mycket liten skillnad! Nu har jag förvisso inte kollat på storleksändringar, utan bara hur stor tryckförlusten blir över en 2 cm lång slangstump med varierande diameter. Om någon är intresserad kan jag meddela att flödet är laminärt, med ett flöde av 250 l/h. (Jag räknade med vatten, det kunde jag värdena i huvudet för)
1 bar = 100000 Pa Flödet blir turbulent vid Reynoldstal =~ 2300
Jag bestämde mig för att räkna lite på det, bara för att se hur mycket det egentligen gör. En slangklämma gör mycket liten skillnad! Nu har jag förvisso inte kollat på storleksändringar, utan bara hur stor tryckförlusten blir över en 2 cm lång slangstump med varierande diameter. Om någon är intresserad kan jag meddela att flödet är laminärt, med ett flöde av 250 l/h. (Jag räknade med vatten, det kunde jag värdena i huvudet för)
1 bar = 100000 Pa Flödet blir turbulent vid Reynoldstal =~ 2300
Jag bestämde mig för att räkna lite på det, bara för att se hur mycket det egentligen gör. En slangklämma gör mycket liten skillnad! Nu har jag förvisso inte kollat på storleksändringar, utan bara hur stor tryckförlusten blir över en 2 cm lång slangstump med varierande diameter. Om någon är intresserad kan jag meddela att flödet är laminärt, med ett flöde av 250 l/h. (Jag räknade med vatten, det kunde jag värdena i huvudet för)
1 bar = 100000 Pa Flödet blir turbulent vid Reynoldstal =~ 2300
Jag bestämde mig för att räkna lite på det, bara för att se hur mycket det egentligen gör. En slangklämma gör mycket liten skillnad! Nu har jag förvisso inte kollat på storleksändringar, utan bara hur stor tryckförlusten blir över en 2 cm lång slangstump med varierande diameter. Om någon är intresserad kan jag meddela att flödet är laminärt, med ett flöde av 250 l/h. (Jag räknade med vatten, det kunde jag värdena i huvudet för)
1 bar = 100000 Pa Flödet blir turbulent vid Reynoldstal =~ 2300
hmm intesant uträkning, du har nog rätt, men lite gör det ialla fall hehe
Varför ska du dränka motorn på tomgång o spika vid ladd?
varför spika den vid ladd?
Slangklamman kompenserar ju inte för övertrycket i insuget eller du kanske har special tillverkat en vaccumstyrd klamma? Orginal btr blir helt värdelös om du drar ihop slangen så du får 5 bars tryck på tomgång då kommer du ha 5 bar jämt då btr inte arbetar i de området alltså dränkt på tomgång och spika vid ladd
Varför ska du dränka motorn på tomgång o spika vid ladd?
varför spika den vid ladd?
Slangklamman kompenserar ju inte för övertrycket i insuget eller du kanske har special tillverkat en vaccumstyrd klamma? Orginal btr blir helt värdelös om du drar ihop slangen så du får 5 bars tryck på tomgång då kommer du ha 5 bar jämt då btr inte arbetar i de området alltså dränkt på tomgång och spika vid ladd
så hära är det vi tom gång så dränker vi motorn, när bilen börja ladda så har vi fortfarnade 5 kg soppa tryck. om du har mera soppa vid laddtryck så kan du ha högre lad ju, mera soppa= mera lad tryck så är det ju, lika dant när du trimma seriöst å man byter spridare då få du mera soppa å du kan bränna på mera laddtryck
Slangklamman kompenserar ju inte för övertrycket i insuget eller du kanske har special tillverkat en vaccumstyrd klamma? Orginal btr blir helt värdelös om du drar ihop slangen så du får 5 bars tryck på tomgång då kommer du ha 5 bar jämt då btr inte arbetar i de området alltså dränkt på tomgång och spika vid ladd
så hära är det vi tom gång så dränker vi motorn, när bilen börja ladda så har vi fortfarnade 5 kg soppa tryck. om du har mera soppa vid laddtryck så kan du ha högre lad ju, mera soppa= mera lad tryck så är det ju, lika dant när du trimma seriöst å man byter spridare då få du mera soppa å du kan bränna på mera laddtryck
Byter du spridare så mappar man efter dom eller har ett chip som talar om hur mycke de ska spruta in vid olika laddtryck o spjällägen dom öppnar ju inte fullt jämt är du blåst eller?