TT eller Z3?

jlback
7 september 2006 · 2 Inlägg

Hej!
Jag går i köpas tankar och skall lägga ca 120.000:- på en bil.

Kluven mellan Audi TT och BMW Z3, det som talar för TT'n är ju vintern, känns mer logiskt att ta ut den på vintern än att ta ut Z3'n på vintern då den bara har softtop och Audin är ingen cab.

Vad har Ni för tankar, såklart är smaken som baken, men vad är MEST bil för pengarna, för min del lutar det åt Audin men alltid kul å se vad omgivningen tycker..

MVH
Jonatan

BMW 320iC "Sommarnöje" (1993)
Psychotic Brum säger bilen.
7 september 2006 · 394 Inlägg

TTn Av samma anledning som du skrev.. jag tror de är en mer praktisk bil hur som..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
chrizz Administratör
7 september 2006 · 11 783 Inlägg

Är inte TT lite av en tjejbil? smile

Tror det finns en milslång tråd om det här i forumet nånstans.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ludde__mannen draminbil.nu
7 september 2006 · 1 382 Inlägg

Annars är ju slk att rekomendera smile Köpte min i våras för just dom pengarna och det köpet har jag inte ångrat en sekund!!
Den besitter ju lösningen på det du pratar om dessutom: Den har ju plåtcab!!!

dallelito med lem
7 september 2006 · 1 147 Inlägg

tycker dock z3an.. finns hardtop att sätta över cabben, en i fint skick kostar väl 10-15 000. eller så köper du en z3, skippar hardtoppen o köper en vinterbil för 5000, så har du 10 över till bensin;)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
patrik_sct-tuning
7 september 2006 · 124 Inlägg

Audi:n!! Mkt snyggare bil...

jlback
7 september 2006 · 2 Inlägg

Ja, vi får se..

Tror det blir en Z3'a, den har bara gått 5000 mil och jag byter den mot min Audi (kolla mitt garage), gör mig ett litet uppköp wink

// JL

BMW 320iC "Sommarnöje" (1993)
dusty Living in the fastlane
7 september 2006 · 2 616 Inlägg

hm alltså z3 är ju tokrolig att köra sen tt har jag aldrig kört men antar att den är mer praktiskt och fungerar ju som sagt året runt så jag hade nog valt tt

laazy vorsprung durch teknik
7 september 2006 · 886 Inlägg

skulle valt en tt

BogieBoy Svetsare
7 september 2006 · 216 Inlägg

Jag skulle valt Z3 för det är en bil jag själv skulle vilja ha men så frågade jag tjejen aldeles nyss å hon sa TT:en så som dom säger här åvanför så är nog TT en tjej bil. men rent praktiskt tror jag åxå på TT men jag hadde valt Z3:an för rolig körning...

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
HereComesTrouble Livsnjutare
7 september 2006 · 1 707 Inlägg

TT är en tjejbil, på alla sätt.

Köp Z3:an!

Ina
7 september 2006 · 2 Inlägg

hej det är jag som är tjejen bogieboy skrev om. som sagt skulle jag valt tt:n. ja det kanske är en tjej bil men den är helt klart snyggare coolare och ger säkert mer ragg...efter som att jag tror det är en bil tjejer faller mer för....men sen beror det ju sig vem som sitter i ..smile men det kanske inte är tjejers blickar och killars avundsjuka du är ute efter utan kanske körningen o det vet jag tyvärr ingenting om....
Lycka till men valet...

Me,.
Mafghan
7 september 2006 · 353 Inlägg

Lätt Tt

Enjoy....
mrcelica
7 september 2006 · 1 639 Inlägg

chrizz skrev:
Är inte TT lite av en tjejbil? smile

Tror det finns en milslång tråd om det här i forumet nånstans.

Precis, är du inte kvinna eller feminin frisör så blir det ganska pinigt att åka denna okrönta kung av tjejbilar... smile
Sedan är ju TT'n i grund och botten en Golf (samma bottenplatta m.m) så väghållning och sådant blir därefter !


BMW'n helt klart !!!

Senast redigerat av mrcelica (7 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
OverBoosted AUTOBAHNRASER
7 september 2006 · 3 804 Inlägg

Jag skule IFS inte köra någon av dem på vintern
Men Z3 coupe ser ju lite manligare ut än tt wink men de klart dom flesta tt har ju turbo och en hel del 4wd så dom är ju trimvänliga osv.. men det är ruggigt med pulver i en z3m coupe kan ja lova


Bmw osv..
Ronnie.L
7 september 2006 · 914 Inlägg

va alla ska vara manliga här på garaget då wink jag hadelätt valt en TT framför bmw utav samma anledningar som tidigare nämt väghållning går att ha året runt...
Sen vet jag inte hur är det med reservdelar och sånt ? Jag är ingen bilmek men känns som att det borde vara billigare till audi då bmw ska vara lite exklusiva och finare. Fast audi går ju åt det hållet med iofs med TT:n.
Är man säker på var man står i parningskedjan och att man är manlig är det inga problem att köra tt big_smile

940R
7 september 2006 · 1 567 Inlägg

TT alla gånger...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Ostsåsen
7 september 2006 · 173 Inlägg

Min röst ligger på TT Quattro. Brorsan har en lätt trimmad sådan och det rör på sig skapligt.

Celica nämnde att det är samma som golf för att det är samma bottenplatta och därmed samma skit och väghållning. Låt mig ifråga sätta med ett ord - Quattro?

Dom har väll i vanlig audi ordning helgalvade karosser också så du behöver väll inte vara rädd för vägsaltet på vintern heller? Rätta mig om jag har fel här...

//Fredric

Daniel
7 september 2006 · 671 Inlägg

Lätt Z3.
Vill man ha en bil som är praktisk väljer man ingen av dom.

Fast tittar man på Z3 1.8 eller 1.9 skulle jag välja en miata istället. Z3 måste vara minst 2.8 för att det ska vara spännande.

THEBADGUY Gorgilus addictus
7 september 2006 · 4 736 Inlägg

mrcelica skrev:

chrizz skrev:
Är inte TT lite av en tjejbil? smile

Tror det finns en milslång tråd om det här i forumet nånstans.

Precis, är du inte kvinna eller feminin frisör så blir det ganska pinigt att åka denna okrönta kung av tjejbilar... smile
Sedan är ju TT'n i grund och botten en Golf (samma bottenplatta m.m) så väghållning och sådant blir därefter !


BMW'n helt klart !!!

Beror ju helt på vilken TT du väljer...väljer du qauttro(eller hur de nu stavasXD) så är väghållningen inte dålig i Audin wink
Sen så går ju TT:n att få rätt brutal oxå...

Senast redigerat av THEBADGUY (7 september 2006)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang