3895
Sök

sportavgas system.

Svetsare
216 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
räcker det att byta ljuddämparen, eller ska man skaffa större rör och gren rör?

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

med lem
1 147 Inlägg
7 september 2006
vad för dämpare funderar du på att skaffa då? jag har endast bytt dämpare o fick det ljudet jag önskade, dovt mullrande=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Svetsare
216 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
jag har ju tänkt att få både lite effekt och lite råare ljud! jag vet inte vilken dämpare jag ska ha. men jag har hittat sportluftfilter till orginal luftburken.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

12 086 Inlägg
7 september 2006
Ljudet kan man få på massa olika sätt beroende på lite vad man vill ha.. de här med effekt är lite svårare. Vissa bilar märks det när man bara byter ut sista dämparen mot en japs tex och andra blir bara slöa.. generellt kan man säga mindre motstånd mer toppeffekt, mer motstånd mer bottendrag.. Lättast är att utgå från "max toppeffekt" då gäller i princip minsta möjliga motstånd.. DOCK kan man ge motorn ännu bättre förhållanden genom att bygga grenrör på visst sätt så avgastackterna hjälper varann att dra ut avgaserna.. men det har med avgashastighet temp och göra, mkt invecklat..

Till din bil borde de finnas färdiga extraktorgrenrör lr headers som de oxå kan kallas.
Optimala vore att köpa ett sånt, sen bygga ett (på en relativt orginal motor) 2.5" system med 1, 2, 3 dämpare vad du finner tilltalande vad de gäller ljud.

Vill du ha en billig lösning, som du kan utveckla byt ut sista dämparen mot en som är konstruerad för att ge "rätt ljud".. du kan få några HK, men extraktorgrenrör ger i särklass mest effekt.
Senast redigerat av JapMax (7 september 2006)

Sök