2992
Sök

Problem med startspärr VW Caddy -98?

2 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Tjena! Skulle behöva ha lite hjälp med felsökning av min Caddy.

Problemet är som följer, Köpte en caddy för någon vecka sedan som inte har gått på ett år ungefär, har haft lite problem med startmotorn bla men nu trodde jag att jag hade fått ordning på saker och ting så att jag skulle kunna besiktiga bilen. Dagen innan besiktning åker jag ner och tankar bilen för första gången sen den ställdes, har även i en flaska k-sprit för jag har tyckt att bilen gått lite ryckigt när jag provkört så tänkte att det kunde vara fukt i tanken typ. Åker hem och parkerar och dagen efter ska jag åka till besiktningen och då startar inte bilen.. Eller den startar för någon sekund men dör direkt. Detta har aldrig hänt innan. Det enda jag gjort efter att jag tankat bilen och parkerat är att jag bytt batterier i nyckeln, kan jag ha sabbat något med startspärren på bilen när jag bytte dessa?

Någon som har någon idé?

Tack på förhand

177 Inlägg
12 februari 2012
Hej, att du bytt batterier i nyckeln ska inte påverka startspärren utan endast fjärrfunktionen om något alls.
Har du testat att vända på nyckeln när den inte startade? Vet att det låter dumt men när lässpolen är dålig så kan det funka bättre med nyckeln åt ena hållet.

2 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Ja, har provat det men det hjälpte inte tyvärr. Kom på att jag hade i motorvärmaren i två timmar innan jag skulle åka men det ska ju inte heller ha någon inverkan.

Sök