Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

BoB__
8 april 2012 · 231 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:
jag tycker att polisen gjorde bra ifrån sig i år tycker att ni kan sluta klaga va glada för att ni har nånstans och vara i stället vem bryr sig om massa rök på en parkering inte jag i jallafall även att man är raggare  vi som satt i våran bil slängde inte ut en enda liten burk utan gav dom till sop gubbarna som gick runt på preem macken på a6 eller så la vi burkarna i bilen när dom inte fanns  är ju inte röken man vill se är ju damerna och alla fina jänks smile

Så klart är det olika från person till person. Men Elmia och däckrök är starten på våren för mig och många andra. Poliserna va så klart mer toleranta än vanligt en dag som denna och det tackar vi dom för. Många av dom va till och med riktigt trevliga, Men jag fick min doft av vår och är nöjd med det jag fick smile

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Toyota Celica Supra "Mkii" (1986)
Ford Focus ST "Pendlarn" (2007)
TT-Avant
8 april 2012 · 6 851 Inlägg

Chevrolet_v8 skrev:

TT-Avant skrev:

Chevrolet_v8 skrev:
jag tycker att polisen gjorde bra ifrån sig i år tycker att ni kan sluta klaga va glada för att ni har nånstans och vara i stället vem bryr sig om massa rök på en parkering inte jag i jallafall även att man är raggare  vi som satt i våran bil slängde inte ut en enda liten burk utan gav dom till sop gubbarna som gick runt på preem macken på a6 eller så la vi burkarna i bilen när dom inte fanns  är ju inte röken man vill se är ju damerna och alla fina jänks smile

antar du menar Shell..

ja blandar ihop dom ibland haha

haha wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Gc8 Lackerare
8 april 2012 · 587 Inlägg

sämsta elmia för min del... kom fram till jönköping och precis efter rasade kopplingen ..

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
jappsen
8 april 2012 · 356 Inlägg

Satan vad Mjölby expressens avgasystem glödde på burnout showen efter!

Sketstopp24v STREETRACER
8 april 2012 · 892 Inlägg

Ja... undra hur mkt denna gigantiska polisinsats kostade??

Det är ju jävelen att folk ALDRIG kan lära sig! GE FAN I ATT KASTA GLAS,BURKAR O DIVERSE ANDRA SOPOR PÅ GATAN!! Elmia handlar då fan inte om vem som kan skräpa ner mest! Såg tex ett gäng raggarsluskar som ryckte ner ett story reklamplakat ifrån en av IKEAs rätt stora pelare... la den uppe på jänkelasset o sen bara kastade iväg det på gatan!?! Vad är meningen med sånt äckligt beteende?!

Nej, fy fan! Drygaste kvällen under ELMIA nånsin!

Bmc Crew
Andreas17
8 april 2012 · 68 Inlägg

Fin uppslutning på A6. Sen att hela stället såg ut som Uppsala under valborg är ju en annan sak. Fyfan 850:n som åkte med snutjag. igenom halva parkeringen :-P. Någon som vet hur det gick sen? :-D

Audi A4 "S-Line Quattro" (2008)
Dirtymike
8 april 2012 · 1 532 Inlägg

audi-fjar skrev:
sämsta elmia för min del... kom fram till jönköping och precis efter rasade kopplingen ..

De var din Subaru som stog på släp vid Statoil?

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
8 april 2012 · 1 532 Inlägg

Skapligt trög kille i en Volvo 745 som tröttna i kön vid Jula o svängde upp på gräsmattan o stampa fullt så en Impreza blev blästrad med jord. O när jag sprang mot Volvon då drog han som en avlöning. Enloge till alla dom ung tuppar som var trevliga på vägen till A6 o hjälptes åt med blixtlås principen. O du 50åringen med Rancheron nästa ggn du gör om samma sak så har du en Pajero i sidan vetdu..... tröghuve.
Ha en fortsatt trevlig påsk alla så syns vi nästa år smile

Jeep J20 (1978)
Pettzon88
8 april 2012 · 295 Inlägg

Tycker mässan var bra, dock vart jag aldrig uppe på a6 eller runt omkrring pga just nedskräpning och allt glas överallt. Fattar inte riktigt varför alla "MÅSTE" kasta glas och skiit runt sej, samma sak här hemma när det ordnas något. Bara förstör för oss andra som vill åka dit och kolla bilar och lite burnouter och itne behöva sicksacka mellan glassplittret.

Men det jag inte fattar alls är att dem släpper in riktiga fullekajor bland bilarna på mässan. usch, hade aldrig vågat ha min bil ståendes där asså.

Troligen blir de väl inte mer elmia för min del pga alla idioter till fyllon och de som kastar glas överallt. Tack ni som förstör en bra mässa.

Trevlig påsk på er andra som kan uppföra er big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Dirtymike
8 april 2012 · 1 532 Inlägg

Pettzon88 skrev:
Tycker mässan var bra, dock vart jag aldrig uppe på a6 eller runt omkrring pga just nedskräpning och allt glas överallt. Fattar inte riktigt varför alla "MÅSTE" kasta glas och skiit runt sej, samma sak här hemma när det ordnas något. Bara förstör för oss andra som vill åka dit och kolla bilar och lite burnouter och itne behöva sicksacka mellan glassplittret.

Men det jag inte fattar alls är att dem släpper in riktiga fullekajor bland bilarna på mässan. usch, hade aldrig vågat ha min bil ståendes där asså.

Troligen blir de väl inte mer elmia för min del pga alla idioter till fyllon och de som kastar glas överallt. Tack ni som förstör en bra mässa.

Trevlig påsk på er andra som kan uppföra er big_smile

A6 såg förjävlig ut, hur kan man åka dit kolla bilar sen bara kasta sitt skit o åka fattar jag inte lixom glas överallt :@

Jeep J20 (1978)
Pettzon88
8 april 2012 · 295 Inlägg

Dirtymike skrev:

Pettzon88 skrev:
Tycker mässan var bra, dock vart jag aldrig uppe på a6 eller runt omkrring pga just nedskräpning och allt glas överallt. Fattar inte riktigt varför alla "MÅSTE" kasta glas och skiit runt sej, samma sak här hemma när det ordnas något. Bara förstör för oss andra som vill åka dit och kolla bilar och lite burnouter och itne behöva sicksacka mellan glassplittret.

Men det jag inte fattar alls är att dem släpper in riktiga fullekajor bland bilarna på mässan. usch, hade aldrig vågat ha min bil ståendes där asså.

Troligen blir de väl inte mer elmia för min del pga alla idioter till fyllon och de som kastar glas överallt. Tack ni som förstör en bra mässa.

Trevlig påsk på er andra som kan uppföra er big_smile

A6 såg förjävlig ut, hur kan man åka dit kolla bilar sen bara kasta sitt skit o åka fattar jag inte lixom glas överallt :@

Finns mycket idioder tyvärr. Tråkigt att alkohol m.m. verkligen MÅSTE förknippas med alla evenemang numera. Min synpunkt är väl att skulle ALLA som skräpar ner med glas och mcdonaldspåsar och inte förstör massa saker, så tror jag att även polise är beredd att släppa på tyglarna om nu man skulle burna på en liten parkering som den bakom a6 som det vart tidigare år..... FY SKÄMS PÅ LORTGRISARNA!!!!

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
BoostGuy
8 april 2012 · 953 Inlägg

Det vart väldigt lugnt iår men visst skräpigt var det men inte alls som de va för något år sen. Polisens taktik funbkade och den lär fortsätta nästa år. Bara att tacka folket som sabbar för oss att dom ha lyckats få till flygande m.m på detta event=( men men lär inte ändras för än dom se resultat  och att kommunen är glada igen.

Marcus_89 Biltokig elektriker
8 april 2012 · 3 352 Inlägg

Man förstår ju kommunen och alla andra som tröttnat på att det skräpas ner så mycket. Jag gillar inte det heller. Men däckrök hör ju till elmia smile Men ska det se ut såhär i fortsättningen blir det nog inget med det hmm

BoostGuy
8 april 2012 · 953 Inlägg

vad ska allt folk göra ikväll ses på a6 ikväll med?

Aerodynamik ...
8 april 2012 · 7 120 Inlägg

Jag drar till A6 ikväll iaf smile

Triple_X
8 april 2012 · 287 Inlägg

Glad att man stannade hemma istället, var inne på mässan bara var väll helt ok fast jag tycker det är ganska dåligt utbud i montrarna, kmr fler samt bättre träffar smile

Volvo V70 R "Refined" (1998)
Sjodahl
8 april 2012 · 730 Inlägg

Tack alla som kastade glasflaskor på a6, kostade mig en uppsättning 20"...

EOzIPped
8 april 2012 · 361 Inlägg

Ja det va helvete va det såg ut på A6! Synd att alla ska förstöra så när det är nått roligt på gång. Nästa år lär ju inte A6 va öppet.

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
8 april 2012 · 1 132 Inlägg

Satan va glas det va överallt på a6 asså... Va där 2-3 timmar sen drog jag ner till biltema istället.
Iår va det faktiskt segt på a6, hände inte så mycket sad

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
fredde_86
8 april 2012 · 192 Inlägg

Jag åkte från a6 vid ca 02:00 Jag fattar att dom sätter bommar o försöker stoppa allt som händer om nätterna.
Så som det såg ut där kan man ju börja undra vad folk gör där. kasta flaskor o skit eller kollar på bilar fan det värsta jag sett. Undrar om folk kastar skiten på samma sätt hemma hos sig själva. Finns hu mycket papperskorgar o så som hälst men endå fy fan. Ren gävla lathet. Och så sitter dom sen o klagar att almia börjar dö ut o grejer lustigt man vill ju om sagt inte åka in o förstöra både däck o fälgar. Fan pinsamt. lika dant med fyllan visst om man tar ett par öl o så men stå på ett ställe slänga glasflaskor in mot alla bilar o gapa o skrika tycker inte jag hör till. men men det är min åsikt. Fan gott folk skärp er nu

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang