BMW E34 övertryck i kylaren

volvo_freak_
13 februari 2012 · 12 Inlägg

Har en e34 525 -90 som bygger upp ett tryck i kylaren, bilen har stått ett tag men fungerade kanon innan jag slutade använda den. Den trycket ut vatten grnom locket på kylaren. Den övre kylarslangen är mjuk och oljan är fin, inget vatten eller dylikt. Bilen går jämt och bra:/

Tacksam för svar.

sv3nss0n
13 februari 2012 · 264 Inlägg

Kollat så att kylaren inte läcker någonstans? min 540 byggde upp tryck i systemet och sköt tillochmed övre kylarslangen en gång, satte på slangen o spände åt, fyllde på med vatten och glykol igen (hade inte märkt av att nivån eventuellt var låg innan detta hände), såg då att kylaren läckte när bilen var igång, detta hade jag inte lagt märke till innan:) motorn höll alltid normal temperatur, köpte ny kylare och böt ut, sen försvann det problemet helt.

Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
BMW 335D "E92 lCI" (2011)
Mazda Mx5 Miata "NA" (1992)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
13 februari 2012 · 2 390 Inlägg

Hade övertryck i min 525:a, tråkig nog fick ja kylarslangen på mig när den small. INGE SKÖNT !. Till problemet, finns en luft nippel på kylaren. Eller fanns på min iaf, testa lufta där så ska nog det går bra=)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
volvo_freak_
13 februari 2012 · 12 Inlägg

Kylaren är tät men den övre kylarslangen är det inget tryck i alls:/

RD_87 Skrotsamlare
14 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Kass termostat kanske kan ge sådana problem på BMW? Om du har övertryck så ska ju även slangen vara hård. Annars kanske det är locket som läcker? Det hände på min BMW.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
volvo_freak_
14 februari 2012 · 12 Inlägg

Det blev sånt tryck i kylaren att det sipprade ut genom påfyllningslocket, ska till garaget imorgon så får ta en titt dåsmile

RD_87 Skrotsamlare
14 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Jag menade att mitt lock inte klarade det lämpliga trycket utan började pysa ur som vid kokning fast bilen var pissljummen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
volvo_freak_
15 februari 2012 · 12 Inlägg

Okej, tack för tipset:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang