Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Behöver få fram vilken bilmodell denna soffa kan komma ifrån, saknar diverse delar som jag ska försöka få tag på.
Framsoffa med delat fäll ryggstöd, syns att det har suttit nackstöd på den , stomme i pressad plåt, fjädrar i sitsen, tjock skumgummistoppning, fällhandtag ska sitta högt upp på sidorna.
klädsel ryggstöd, 4-kantiga knoppar i kläseln, har varit brun men är målad svart
Stommen provad i min cheva
stommen utan klädsel
Delar till golvfästen
golvfästen/skenor:
fäste för fällhandtag , splines & liten skruv i mitten
Nej tyvärr inte, jag har sökt runt en stund på olika tänkbara bilar men har inte sett något som stämmer. Har även bildsökt på seat frame, men alla verkar ju ha en rörstomme med fjädrar bara medans din har pressad plåt.
Men spontant skulle jag gissa på något från slutet av 60-talet kanske.
6 583 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Nej tyvärr inte, jag har sökt runt en stund på olika tänkbara bilar men har inte sett något som stämmer. Har även bildsökt på seat frame, men alla verkar ju ha en rörstomme med fjädrar bara medans din har pressad plåt.
Men spontant skulle jag gissa på något från slutet av 60-talet kanske.
ja själv har jag givetvis gjort detsamma, däremot är jag lite inne på 70-80tal då det suttit nackstöd på den.
Efter att ha kollat igenom 1248 resultat på ebay ( ) så får jag känslan av att det kan vara någon dodge modell från slutet av -60 till början av 70-talet då dom ser väldigt lika ut i stilen och dom har nackstöd.
Har inte sett någon bra bild på varken ramen eller spärren för ryggstödet men där har du nog min gissning.
6 583 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Efter att ha kollat igenom 1248 resultat på ebay ( ) så får jag känslan av att det kan vara någon dodge modell från slutet av -60 till början av 70-talet då dom ser väldigt lika ut i stilen och dom har nackstöd.
Har inte sett någon bra bild på varken ramen eller spärren för ryggstödet men där har du nog min gissning.
hade du inget bättre för dig eller
får tacka för tipset & kolla på dodgesoffor själv, hittar du nåt liknade så länka gärna till bilden här i tråden.
6 583 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
68 impala (eller liknade) fick jag höra ryktas att skroten som sålde soffan sagt till föregående ägaren, kan det stämma? blir inte klok på dom fyrkantiga knopparna på klädseln, har aldrig sett såna i nån bil?
6 583 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Batta skrev:
ursäkta om jag är lite sen nu, men det var inte checker iallafall! och nä, du har rätt, ingen fällbar framsoffa i checker inte!
oki, men jag tror det börjar närma sig ett resultat nu iaf, lutar åt det jag skrev i de senaste inläggen , även om jag inte hittat nån bra bild som bekräftar det hela.