1799
Sök

Golf III Vr6 går inte som den ska?

220 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
hej har en Golf III Vr6 -94 då jag köpte den var den snabb som fan till ca 150km/h sen orkade den inte så mycket mer. kan det vara för litet avgasrör? det ser förlitet ut om jag jämför med en kompis Vr6a som går likadant som min men fortsätter förbi 150km/h. sen häromdagen dog den så jag tankade i 10liter soppa och sen då jag skulle starta tände den till som en bil ska göra när den haft soppa torsk men den gick aldrig igång om jag pump gasar och efter ett tags gång så låter det som om nån lagt en pip raket i insuget för det smäller som i en burk ungefär kan det vara en ispropp, eller trasiga tändstift?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 februari 2012
Grn_e34 skrev:
så låter det som om nån lagt en pip raket i insuget för det smäller som i en burk ungefär kan det vara en ispropp, eller trasiga tändstift?

Backfire är mysigt titta tändstiften först och främst och titta så du inte har massa läckage emot insuget  eftersom det är motronic får man utesluta dom enkla sakerna först om man inte vill kolla felkoder på verkstad.

220 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Grn_e34 skrev:
så låter det som om nån lagt en pip raket i insuget för det smäller som i en burk ungefär kan det vara en ispropp, eller trasiga tändstift?

Backfire är mysigt titta tändstiften först och främst och titta så du inte har massa läckage emot insuget  eftersom det är motronic får man utesluta dom enkla sakerna först om man inte vill kolla felkoder på verkstad.

det var luftmassemätaren som hade hoppat av men några som jag har pratat med angående bilen så säger dem att den är slut i motorn den har gått 28 000mil och går bra upp till 150 som sagt sen börjar det gå sakta och motorn verkar vara som den ska ventiler osv verkar också vara okej för den smäller ingenting när man motor bromsar som vissa bilar/crossar brukar göra då ventilerna är fel inställd, så jag vet inte riktigt om kolvringarna är dåliga eller om katalysatorn är dålig eller om avgasröret är för litet? vore bra att veta innan man börjar riva den och byta kolvringar utan bättre resultat:)
Mvh

Sök