Mercedes går dåligt ibland.

R-T440
14 februari 2012 · 3 Inlägg

Hej!

Har en Mercedes w124 med 300te motor och automatlåda.
Den startar alltid och går hur bra som helst när den är kall. När man åkte ca 3-4 km börjar den gå dåligt och hackar, går inte på alla cylindrar. Sen går den så i ca 2min sen hoppar den igång bra igen. Någon som har haft samma problem?
Ägaren innan har monterat en annan katalysator (inte från mercedes) kan det vara problemet?

Har bytt OVP-relä och fördelarlock men felet är kvar.

Mvh

M103
15 februari 2012 · 1 570 Inlägg

Drar den ovanligt mycket soppa?

R-T440
15 februari 2012 · 3 Inlägg

Nej det tycker jag inte, drar ca 1L/mil

Mercasnubben
28 februari 2012 · 99 Inlägg

Har liknande problem på min mercedes 200 w123, känner att min drar lite mer än vad den borde, tankade i 14 liter och fick mig ca hälften, så ungefär 2L milen, dock så va det blandad körning, men 2 liter milen låter inte rimligt ändå.. Fått olika tips av folk då det kan vara packningen som sitter mellan motor och förgasar, typ kylarfläns eller något som ofta torkar sönder och bildar sprickor, har beställt hem en sådan nu så får väl återkomma om det blir någon skillnad, annars ni som vet/varit med förut kan ju dela med era kunskaper:)

R-T440
28 februari 2012 · 3 Inlägg

Det sitter insprut i min..

Izzoo
21 juli 2018 · 5 Inlägg

Min är helt dålig orkar inte accelera har med bytat rotor bränslepumps relä fördelarlock men samma problem .de kan kanske vara den packningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang