Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!
  • 156 Följare
  • 308 110 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2017
luuundh CLASSIFIED
16 juli 2012 · 646 Inlägg

Då var TB2815-skivan kommen och monterad. Började direkt efter jobb med monteringen och hann väl med en del. Fick också tätat halvmånarna i baksidan av toppen. Sitter 2st gummitätningar som ligger mellan topp och ventilkåpa som har en tendens till att läcka. Hoppas det håller nu. smile

Imorgon ska grenröret spännas dit ordentligt och alla ledningar och avgassystem ska på. Efter det ska jag inte köra utan då ska jag slipa och lacka färdigt så den blir klar någon gång... tongue Satsar på provtur ons/tors. smile

Nu blev det rätt! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-e1f296191f06992e1c9ffb7aaaab5e5a.jpg

Trycktest á la Lundh. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-bc73dcbc2f78e2c0ea065e8f65269adf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-b796c9432a71981d8e137a64aa4d2002.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-9bedd061bae0f084ff05f000faa4b9a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-4a5d216566a502f54e8597ade779a948.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-f546cb0b3fe1d9b16fc1270cf9333814.jpg

luuundh CLASSIFIED
16 juli 2012 · 646 Inlägg

Michkijn skrev:
vad vackert! smile

Tackar! big_smile

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Dometros skrev:
Me gusta så in i helvete wink

Javisst! ;D

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Nu var allt som har med turbo och grenrör spänt förutom oljereturen eftersom den fick en lite väl liten vinkel i slutet. Tänkte lösa detta genom att korta röret och sätta längre slang istället och på så vis få bättre vinkel. Återkommer med bilder på detta imorgon. Ska fortsätta med sista sliparbetet sen lacka imorgon förhoppningsvis också. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-0708a1d1843444c272e205b817d7eb8a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-8f21f8f41d84265f282949d5784746d0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-be46c9ce425f004060a7db43c9c93b89.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-820053dd992e6f23f744d423a877f564.jpg

Senast redigerat av luuundh (17 juli 2012)

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Nej, satte dit dom idag för pappa hade sänkt ner bilen för att få ut gräsklipparen wink Var har du saaben då? wink

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Hehe javisst! smile Okok gött, blev det bra då? smile

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

2liter diesel och en diskborste så är saken biff! Rost i aluminium!? tongue

luuundh CLASSIFIED
18 juli 2012 · 646 Inlägg

MeRoll88 skrev:
Ojoj!
Att man har missat detta, klart jag vill följa o se hur det går för dig! smile
Hoppas du får rätt på allt!

KörHårt!

Hehe, tack så mycket Ted! smile

luuundh CLASSIFIED
18 juli 2012 · 646 Inlägg

Slipat klart 1 av 2 "delar" idag samt lackat. Fick också köpt slang till returen + ny glykol som jag hällt på. Alla tryckrör och andra slangar är nu också på. Imorgon står det: på med frontpipe och lacka den andra "delen" på schemat. Ska Även se om jag hinner klarlacka några lager till på bakluckan, klistermärkena gillar inte regn... Dock ser dom ut att ha klarat sig. smile

Får väl köra en runda sen också men blir nog inte förrens fredag som det ser ut nu, lackar jag bakskärmen och kör direkt efter det så är risken stor att lite sten o grus ifrån däcken har ihjäl lacken. smile

Har endast maskerat för att jag inte vill ha onödigt "spraydamm" överallt, jag lackerar på frihand så det smälter ihop. Finns inget värre än bättringlack som är lagd efter maskeringstejp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-32d923a830eeb7f4777951b562444ca2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-98a0cbeaeae9061300fad7a9da0a6221.jpg

Den lilla rackarn ska på imorgon.
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-c4d0445419ea1112f16b3234ef658b45.jpg

Klart här!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-978d3c5b0840e4ed69c19374fcc1d7e6.jpg

luuundh CLASSIFIED
21 juli 2012 · 646 Inlägg

Nu jävlar funkar det! big_smile Gick först skit med "nya" turbon så blev helt knäckt.. Hade tidigare kollat kablaget till luftmassemätaren och det stämde ju. Dock visste jag inte om själva mätaren var ok, det är/var ju ändå en kinakopia. (Köpte den i tron om att den var äkta). Var inne hos en annan nissantok och kollade hans bygge när han säger att han har en äkta z32-mätare på hyllan. Glad som fan meckade jag dit den imorse och nu går han äntligen! Fyfan för Kina!

Dock slirade kopplingen lite på 3:an med fullgas, vet inte om den är riktigt insliten eller om den ska börja jävlas nu också... Detta var bara på grundladd också tongue

Kommer nog lite filmer i veckan, träff i Markaryd ikväll ju. smile Får göra lite reklam som tack för hjälpen också, ta en titt på "greeen" är på garaget. smile

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Sådär, en liten film på kvällskvisten. Har kört en 20-25mil idag utan problem. Förutom slirande koppling då förstås... Kör på 0,7-0,8bars laddtryck nu och den orkar väl hålla till ca 4500rpm sen sticker varvtalet. Har skickat mejl till Japspeed och frågat om det är normalt i och med inslitning o.s.v eller om den är kass. Tack för lån av kamera Simon. "hejpadig"

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Jaha, mest troligt hittat anledningen till varför kopplingen slirar. Gick in på tillverkarens hemsida och läste om den.  Står sähär: DO NOT use with added forced induction such as turbo, supercharger, or NOS systems. Jävligt bra att Japspeed har lagt den under 200sx CA18DET som har turbo original. Jävla nötter.

Får det bli en ny koppling också... hmm Hoppas jag får något tillbaka eftersom dom i princip har lurat mig.

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

NIzmO skrev:
Vilket skit sad

Ahja! hmm

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Michkijn skrev:
Vad är det för märke på kopplingen?

Det är en Competition stage 1. 6-puckad.

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Elot skrev:
Kan ju dock inte ha varit helt oväntat om de nu är steg 1 koppling om där nu e monterat större turbo och så... Modellen verkar ju ha en ganska taskig koppling från början och har man ändå skitet nere kan man ju lika bra feta på en ordentlig lamell och tryckplatta

Nja, körde förra året med org. tryckplatta och 6-puckat. Betta bra trots 250-260hk. Så med en 40-50% hårdare tryckplatta så tycker jag att det bör klara sig. smile Men visst hade det varit trevligt med ordentliga grejer! Plånboken som bestämmer...

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Michkijn skrev:

luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

http://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Aha, där ser man! smile Köra med organiska lamellen också? smile

luuundh CLASSIFIED
23 juli 2012 · 646 Inlägg

Ser riktigt trevlig ut! smile Kör du med en sånn? Hur är kopplingen att köra med i så fall? Den jag har nu känns som en original att trycka ner, lätt som fan. Trevligare med lite motstånd, bättre känsla med. smile

luuundh CLASSIFIED
23 juli 2012 · 646 Inlägg

Mja, XTD och F1 har jag inte hört bra om. Lutar åt antingen Exedy eller ACT, har lärt mig att man inte alltid ska ta det billigaste vid det här laget...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang