Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!
  • 156 Följare
  • 308 797 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2017
Dometros
17 juli 2012 · 434 Inlägg

Pallbockarna sitter snart fastrostade där wink

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Nej, satte dit dom idag för pappa hade sänkt ner bilen för att få ut gräsklipparen wink Var har du saaben då? wink

Dometros
17 juli 2012 · 434 Inlägg

Skyll på det wink Jodå den står där den står ;P Toppen är planad.

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

Hehe javisst! smile Okok gött, blev det bra då? smile

Dometros
17 juli 2012 · 434 Inlägg

luuundh skrev:
Hehe javisst! smile Okok gött, blev det bra då? smile

Jodå, dock är där "rosthål" på ett ställe, dock inget som kommer påverka varken vattenkanal eller komp smile
Dock fick jag den ej tvättad så det måste göras, och plocka av resterande ventiler ^^

luuundh CLASSIFIED
17 juli 2012 · 646 Inlägg

2liter diesel och en diskborste så är saken biff! Rost i aluminium!? tongue

Dometros
17 juli 2012 · 434 Inlägg

luuundh skrev:
2liter diesel och en diskborste så är saken biff! Rost i aluminium!? tongue

"rost"

Dometros
17 juli 2012 · 434 Inlägg

luuundh skrev:
Oxid? smile

Kanske det heter ;P

MeRoll88
18 juli 2012 · 329 Inlägg

Ojoj!
Att man har missat detta, klart jag vill följa o se hur det går för dig! smile
Hoppas du får rätt på allt!

KörHårt!

luuundh CLASSIFIED
18 juli 2012 · 646 Inlägg

MeRoll88 skrev:
Ojoj!
Att man har missat detta, klart jag vill följa o se hur det går för dig! smile
Hoppas du får rätt på allt!

KörHårt!

Hehe, tack så mycket Ted! smile

luuundh CLASSIFIED
18 juli 2012 · 646 Inlägg

Slipat klart 1 av 2 "delar" idag samt lackat. Fick också köpt slang till returen + ny glykol som jag hällt på. Alla tryckrör och andra slangar är nu också på. Imorgon står det: på med frontpipe och lacka den andra "delen" på schemat. Ska Även se om jag hinner klarlacka några lager till på bakluckan, klistermärkena gillar inte regn... Dock ser dom ut att ha klarat sig. smile

Får väl köra en runda sen också men blir nog inte förrens fredag som det ser ut nu, lackar jag bakskärmen och kör direkt efter det så är risken stor att lite sten o grus ifrån däcken har ihjäl lacken. smile

Har endast maskerat för att jag inte vill ha onödigt "spraydamm" överallt, jag lackerar på frihand så det smälter ihop. Finns inget värre än bättringlack som är lagd efter maskeringstejp...
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-32d923a830eeb7f4777951b562444ca2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-98a0cbeaeae9061300fad7a9da0a6221.jpg

Den lilla rackarn ska på imorgon.
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-c4d0445419ea1112f16b3234ef658b45.jpg

Klart här!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-978d3c5b0840e4ed69c19374fcc1d7e6.jpg

luuundh CLASSIFIED
21 juli 2012 · 646 Inlägg

Nu jävlar funkar det! big_smile Gick först skit med "nya" turbon så blev helt knäckt.. Hade tidigare kollat kablaget till luftmassemätaren och det stämde ju. Dock visste jag inte om själva mätaren var ok, det är/var ju ändå en kinakopia. (Köpte den i tron om att den var äkta). Var inne hos en annan nissantok och kollade hans bygge när han säger att han har en äkta z32-mätare på hyllan. Glad som fan meckade jag dit den imorse och nu går han äntligen! Fyfan för Kina!

Dock slirade kopplingen lite på 3:an med fullgas, vet inte om den är riktigt insliten eller om den ska börja jävlas nu också... Detta var bara på grundladd också tongue

Kommer nog lite filmer i veckan, träff i Markaryd ikväll ju. smile Får göra lite reklam som tack för hjälpen också, ta en titt på "greeen" är på garaget. smile

Dometros
21 juli 2012 · 434 Inlägg

Fan va Gütt! big_smile Tråkigt att det inte funka med Kinalmmen hmm

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Sådär, en liten film på kvällskvisten. Har kört en 20-25mil idag utan problem. Förutom slirande koppling då förstås... Kör på 0,7-0,8bars laddtryck nu och den orkar väl hålla till ca 4500rpm sen sticker varvtalet. Har skickat mejl till Japspeed och frågat om det är normalt i och med inslitning o.s.v eller om den är kass. Tack för lån av kamera Simon. "hejpadig"

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Jaha, mest troligt hittat anledningen till varför kopplingen slirar. Gick in på tillverkarens hemsida och läste om den.  Står sähär: DO NOT use with added forced induction such as turbo, supercharger, or NOS systems. Jävligt bra att Japspeed har lagt den under 200sx CA18DET som har turbo original. Jävla nötter.

Får det bli en ny koppling också... hmm Hoppas jag får något tillbaka eftersom dom i princip har lurat mig.

Dometros
22 juli 2012 · 434 Inlägg

luuundh skrev:
Jaha, mest troligt hittat anledningen till varför kopplingen slirar. Gick in på tillverkarens hemsida och läste om den.  Står sähär: DO NOT use with added forced induction such as turbo, supercharger, or NOS systems. Jävligt bra att Japspeed har lagt den under 200sx CA18DET som har turbo original. Jävla nötter.

Får det bli en ny koppling också... hmm Hoppas jag får något tillbaka eftersom dom i princip har lurat mig.

Derp

NIzmO Ollikkala Racing
22 juli 2012 · 1 724 Inlägg

Vilket skit sad

- Time Attack -
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

NIzmO skrev:
Vilket skit sad

Ahja! hmm

Michkijn Tangentbordsriddare
22 juli 2012 · 1 825 Inlägg

Vad är det för märke på kopplingen?

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang