Vad gör den här knappen egentligen? Audi A4 Allroad 2010

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 februari 2012 · 1 778 Inlägg

Du ska ju vara en förebild för alla på garaget, då kan du ju inte läggs upp en bild på en ostädad bil;)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
te_wik Forummoderator
21 februari 2012 · 12 813 Inlägg

Nyfiken som man är så satt jag och sökte lite till, verkar som att man måste inaktivera ESP innan man kan aktivera HDC.

"first you have to put esp off. then drive down on first gear without pressing the gass peddle. you have to be below 20mph. it only kicks in if one of the tires slips. it freeks you out the first time. the abs activates. if it does not fell a tire is out of control it will not kick in."
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2691944






Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
MrTurbo Better than God \o/
21 februari 2012 · 1 882 Inlägg

Underbart när bilarna innehåller avancerade hjälpmedel men ingen information om hur det skall användas. smile Personligen stänger jag av ESP men tycker ändå det känns som det går i när det "kanar lite". Irriterande...

En sådan här sak borde ju lyftas fram till Audi så deras information till kunderna förbättras.

Edit: Fortfarande sjukligt road över din signatur  Chrizz.  wink

Senast redigerat av MrTurbo (21 februari 2012)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
chrizz Administratör
21 februari 2012 · 11 790 Inlägg

te_wik skrev:
Nyfiken som man är så satt jag och sökte lite till, verkar som att man måste inaktivera ESP innan man kan aktivera HDC.

"first you have to put esp off. then drive down on first gear without pressing the gass peddle. you have to be below 20mph. it only kicks in if one of the tires slips. it freeks you out the first time. the abs activates. if it does not fell a tire is out of control it will not kick in."
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2691944






Mvh Tommy

Undrar varför det ens finns en knapp om inget händer när man trycker på den.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
te_wik Forummoderator
21 februari 2012 · 12 813 Inlägg

chrizz skrev:

te_wik skrev:
Nyfiken som man är så satt jag och sökte lite till, verkar som att man måste inaktivera ESP innan man kan aktivera HDC.

"first you have to put esp off. then drive down on first gear without pressing the gass peddle. you have to be below 20mph. it only kicks in if one of the tires slips. it freeks you out the first time. the abs activates. if it does not fell a tire is out of control it will not kick in."
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2691944






Mvh Tommy

Undrar varför det ens finns en knapp om inget händer när man trycker på den.

Jadu.. hmm Undrar jag om det finns några kablar ens anslutna till knappen, haha.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang