8194
Sök

Den stora extraljus tråden

7 542 Inlägg
9 oktober 2012
gustafzon skrev:
Tjenare!
Har planer på lite extraljus och har 4 st SIM liggandes på hyllan (Inte något och hurra över men funkar väl...)
Antingen använda 3 eller köpa en till och ha 3 över skylten samt en på var sida.

Behöver jag relä till alla fem?
Signalen man snor från heljuset räcker det att koppla in i första relät och sedan bara "brygga" över till de andra?
Ska jag dra 5 kablar från batteriet eller en större och dela upp den till mindre till vardera Relä? Samma fråga till jorden.
Vad ska jag bryta om jag vill ha så jag kan köra på bilens ordinarie helljus? Plus, jord eller signalen från helljuset?

Tack på förhand!

eller på mörkrädd.se de har bra priser på delar smile

7 542 Inlägg
9 oktober 2012
G-TECH skrev:
Aerocombi skrev:
Då kan ju du läsa reglerna själv. så mycket reklam som du gör i denna tråden finns ju inte i nån annan tråd.
Både för dina egna prylar som din sponsor.
Men ska sluta tjata om det.
Har nu ett paket på väg hem från MER LJUS.SE så vi får väl se om det är bättre.

För det första så gör jag inte mer "reklam" än de andra här inne, jag tipsar bara andra om saker som jag tycker är bra, precis som många andra tipsar om merljus.se och oljebaren med flera...

Sen om jag är sponsrad hör inte till saken, låter mer som avundsjuka...

Folk ställer frågor och jag svarar på dem, läs hela dialogen istället för att haka upp dig på små sakerna...

Om man är nöjd med ett visst företag så tipsar man ju gärna dem till andra, eller hur?! Varför skulle jag tipsa om annat när jag inte har testat deras produkter?.

Nu återgår vi till ämnet som är ljus/extraljus och så hjälper vi varandra istället för att göra det motsatta, förstår inte varför vi ska tjafsa här inne. Det var inte därför jag startade upp denna tråd, så tänk på det i fortsättningen!

jag har gnällt endel  på dig, och jag är INTE avundsjuk,, jag har en heldel sponsorer,, och kan få fler större om jag vill wink
men jag gapar inte om dem i parti å minut,, tänk på att detta får negativ effekt wink

on topic,  pratade just med han som har mörkrädd,, han speedstarter å dyl han med wink
Senast redigerat av granadadr (9 oktober 2012)

Svetsare
1 241 Inlägg
9 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:

Hehe smile Är det 4 eller 5 du har?

Va tänkt att ja bara skulle ha 4st då ja hade 3 men fick 3st av vaktmästarn så nu har ja 6st helt plötsligt big_smile men använder bara 5 hehe

Jag tycker att du ska göra som Rocknob, riktigt fin montering ! smile

Du menar den blå mb:n nån sida bakåt? Ska leta på den å titta noga hur han gjort smile

(Bara fantasin sätter gränserna)

Meldem
4 137 Inlägg
9 oktober 2012
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:
Tyfors skrev:

Va tänkt att ja bara skulle ha 4st då ja hade 3 men fick 3st av vaktmästarn så nu har ja 6st helt plötsligt big_smile men använder bara 5 hehe

Du menar den blå mb:n nån sida bakåt? Ska leta på den å titta noga hur han gjort smile

Ja, det är han jag menar smile Det är ju dock 4. tongue

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 oktober 2012
quattromaniac skrev:
G-TECH skrev:
MammDiin skrev:
Var beställde du dem ifrån?
För hittade inte 75 eller 100W D2S på humanhabits hemsida...

Du får ringa dem och be att du vill beställa dem wink

Har funderat på att byta till D2S jag med.... Ser fram emot en kommentar om hur ljusbilden blir smile
Har själv 3 NBB med 75w. (1punkt å 2 fjärr)

Bytte till D2S samtidigt som jag klämde i 55w xenon. Jag tycker ljusbilden vart mycket skönare, det liksom "smetades" ut det mer och gav mer spridning. Innan med H1 var ljusbilden rätt så koncentrerad.
Så jag kan varmt rekommendera att sätta D2S i NBB:arna smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Svetsare
1 241 Inlägg
9 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
Tyfors skrev:
TouchOfRed skrev:

Ja, det är han jag menar smile Det är ju dock 4. tongue

Kan ju inte va så svårt att göra ett fäste för de 3 heller. Men ska helt klart titta hur han gjort smile

Svetsare
1 241 Inlägg
9 oktober 2012
så här ser de ut nu, fästerna te dom 2 undre är bockade som ett Z För att få upp dom i önskad höjd, är detta ja har problem me att få ihop så de de blir snyggare, men de ska nog lösa sig :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-55f1e7a3b6f051b83aede6d2c0776e6a.jpg

7 542 Inlägg
9 oktober 2012
ser ju klart ok ut smile

Das Auto
455 Inlägg
9 oktober 2012
Vad tror ni? Tar generatorn stryk på 740'n när man kör 4x100w halogen? smile

Blev precis klar med tillverkningen av fäste, montering och inkoppling av mitt nya set! Bilder kommer på det.

Team Breehäng
1 623 Inlägg
9 oktober 2012
st4hl skrev:

Blev precis klar med tillverkningen av fäste, montering och inkoppling av mitt nya set! Bilder kommer på det.

Vad har du för generator? smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Das Auto
455 Inlägg
9 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:

Det är jag inte helt säker på. Men det är en helt vanlig GL -88a smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
9 oktober 2012
st4hl skrev:
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:

Det är jag inte helt säker på. Men det är en helt vanlig GL -88a smile

Har ingen aning om vad de sitter i dom haha lol Men kolla om de står nått på den, min står de t,ex "70A" på smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Das Auto
455 Inlägg
9 oktober 2012
Okej! Men vi säger att jag har 70A, vilket är mest troligt. Pallar den detta? smile

Svetsare
1 241 Inlägg
9 oktober 2012
tror ja lär byta gen väldigt snart då min bara är på 55amp å ja har en elfläkt som vill ha en jäkla massa ström, stereo + gammalt steg som oxå suger lite vet inte hur möe kupe fläkten tar samt 5x100 halogen samt xenon i original hel, känns som min generator är lite lätt klen för detta big_smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
9 oktober 2012
st4hl skrev:
Okej! Men vi säger att jag har 70A, vilket är mest troligt. Pallar den detta? smile

100x4= 400, 400/12= 33,3. Så de kommer dra lite drygt 33A om jag räknat rätt, sen är de ju en massa annat som drar ström med wink Men man har ju inte helljuset på hela tiden häller smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Das Auto
455 Inlägg
9 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:

100x4= 400, 400/12= 33,3. Så de kommer dra lite drygt 33A om jag räknat rätt, sen är de ju en massa annat som drar ström med wink Men man har ju inte helljuset på hela tiden häller smile

Tack för det otroligt kungliga svaret! big_smile Uträknat o allt.
Ja men då e de lungt. Flyger den i luften så gör den smile Är ju bara en 740! big_smile big_smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
9 oktober 2012
st4hl skrev:
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:

Ja men då e de lungt. Flyger den i luften så gör den smile Är ju bara en 740! big_smile big_smile

Lungt, jag lärde mig själv dedär tidigare i tråden så smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Das Auto
455 Inlägg
9 oktober 2012
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:
-Bazz3r- skrev:

Härligt! smile Riktigt grym tråd detta.
Som sagt. Bilder kommer på min setup imorgon! Godnatt!

Team Breehäng
1 623 Inlägg
9 oktober 2012
st4hl skrev:
-Bazz3r- skrev:
st4hl skrev:

Härligt! smile Riktigt grym tråd detta.
Som sagt. Bilder kommer på min setup imorgon! Godnatt!

De ser vi fram imot! smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

2 413 Inlägg
9 oktober 2012
Nån som vet hur oljebarnens 100w xenon är? Är det värt att sätta ett kit i tex sim?

Sök