6381
Sök

Den stora extraljus tråden

264 Inlägg
11 oktober 2012
lajvN skrev:
Menar standard tjocka 55Wattare.
Så billiga som möjligt.
Mest sugen på att veta hur snabbt dom olika startar upp?
Är det märkbar skillnad?
Ska nämligen ha det i extraljus.

Nog märks viss skillnad, men inte så man svimmar.
Tjockballasterna har ofta kraftigare komponenter än slimmarna pg.a. utrymmet, så de brukar starta rätt ok ändå.
Kolla vilken startampere de har.

Svår dieselmissbrukare och gravt xenonberoende

466 Inlägg
11 oktober 2012
först är det xenon lampan sen en svart dosa på den står det 23000v sen balasten är det så du menar?
skummt den andra lampan låter inget

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
JE71 skrev:
lajvN skrev:
Menar standard tjocka 55Wattare.
Så billiga som möjligt.
Mest sugen på att veta hur snabbt dom olika startar upp?
Är det märkbar skillnad?
Ska nämligen ha det i extraljus.

Nog märks viss skillnad, men inte så man svimmar.
Tjockballasterna har ofta kraftigare komponenter än slimmarna pg.a. utrymmet, så de brukar starta rätt ok ändå.
Kolla vilken startampere de har.

Det skiljer ju även mellan premium och budgetvarianter, med ljusutbytet och ev. flimmer.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

466 Inlägg
11 oktober 2012
förviso köpte jag dom på tradera helt nya . jag kan inget alls om det. kan det vara fel på balasten eller något ?

264 Inlägg
11 oktober 2012
patrikke skrev:
Det skiljer ju även mellan premium och budgetvarianter, med ljusutbytet och ev. flimmer.

Oh ja. Så att säga om en så kallad speedstarter är snabbare än "den dära budget-tjockballasten" är nästan omöljigt att säkert säga om man inte vet närmare vad det är för något som ska jämföras.  wink

466 Inlägg
11 oktober 2012
men är det farligt att köra med ? skumt den andra 55w funkar kanon. jag kör 3 st extraljus den i mitten 35w dom andra 2 55w..

264 Inlägg
11 oktober 2012
Lyngmo skrev:
förviso köpte jag dom på tradera helt nya . jag kan inget alls om det. kan det vara fel på balasten eller något ?

Ett hörbart surr/pipljud från ballasten under uppstarten är normalt. Efter en stund ska detta nästan ha försvunnit.
Men "pysljud"? Det var nytt.

466 Inlägg
11 oktober 2012
låter typ som ac pyser men när jag slår av extraljusen så är det tyst..... ja jag har inte en aning

264 Inlägg
11 oktober 2012
Lyngmo skrev:
förviso köpte jag dom på tradera helt nya .

Det är inga extrem-lågbudget DC-ballaster du råkat köpa?

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
Lyngmo skrev:
låter typ som ac pyser men när jag slår av extraljusen så är det tyst..... ja jag har inte en aning

Det låter ju inte som att det är något normalt ljud iaf..

264 Inlägg
11 oktober 2012
Lyngmo skrev:
http://www.tradera.com/55w-xenon-hid-kit-h1-4300k-auktion_101110_165731887

detta köpte jag

http://fuqianghid.en.ec21.com/Slim_HID_ … 50665.html

Verkar vara en DC-ballast...  tror jag.
80:- kitet från kina

Om den funkar som den ska skulle jag köra vidare trots att den "pyser", var det ett företag du köpte ifrån har du ju 1 års garanti...

388 Inlägg
11 oktober 2012
Beställde lite grejer från merljus.se, har inte fått något än men detta meddelande gjorde mig lite glad iaf. smile

"Du hade väldigt tur också, vi hade slut på vanliga 55w slim ballastar så du får 55w f5 speedstarter slim ballastrar istället! De kommer ha ett pris på nästan de dubbla ett normalt slimkit, hoppas du blir nöjd, det startar riktigt fort!"

Sen får man se hur grejerna är sen när man får dom men låtar ju lovande, kan ju säga att dom fick rejält många plus i kanten av mig där!

466 Inlägg
11 oktober 2012
jaha dc balast innebär ? ja det låter ju kanske inte så okej 80 kr i kina men det funkar som det ska för utom ljudet

264 Inlägg
11 oktober 2012
JsoooN skrev:
Beställde lite grejer från merljus.se, har inte fått något än men detta meddelande gjorde mig lite glad iaf. smile

"Du hade väldigt tur också, vi hade slut på vanliga 55w slim ballastar så du får 55w f5 speedstarter slim ballastrar istället! De kommer ha ett pris på nästan de dubbla ett normalt slimkit, hoppas du blir nöjd, det startar riktigt fort!"

Sen får man se hur grejerna är sen när man får dom men låtar ju lovande, kan ju säga att dom fick rejält många plus i kanten av mig där!

Det är fin service det.
Sedan skvallrar det även lite om vinstmarginalen på grejorna fastän du bara ursprungligen beställt "budgetkitet". wink

264 Inlägg
11 oktober 2012
Lyngmo skrev:
jaha dc balast innebär ? ja det låter ju kanske inte så okej 80 kr i kina men det funkar som det ska för utom ljudet

Kortfattat är DC-ballaster inte lika hållbara, enklare komponenter, lägre prestanda.
Man kan beställa enklare kit för den slanten om man tar ett grosspack.
Är du säker ljudet kommer ifrån ballasten?

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
JsoooN skrev:

F serien är bra, vad jag vet, de har ju inte funnits så länge ännu, men felprocenten enligt fabrbik är 1% på dem och det är lågt.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

7 542 Inlägg
11 oktober 2012
najs,, visst var det du som sa att de är snabba?? å finns som 35w 55w å 70w ?? hur snabba är 70w? å 55W?

466 Inlägg
11 oktober 2012
nej jag har moterat balsten bakom grillen. antingen balasten eller den svarta dosan som sitter melan lampan och balasten

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
JsoooN skrev:

Klockrent !
Då vet man att det inte är nåt fel på deras service iaf ! smile

Sök