6534
Sök

Den stora extraljus tråden

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
granadadr skrev:
najs,, visst var det du som sa att de är snabba?? å finns som 35w 55w å 70w ?? hur snabba är 70w? å 55W?

Jo det var jag som sade det.
70w tar ca 3 sekunder på sig med tc lampa.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

7 542 Inlägg
11 oktober 2012
lät ju najs,, jag måste ju tyvärr säga att jag är besviken på mina speedstarter,, i halvljuset är ju skitsamma,, men till hel/extraljus är det ju värre smile

Das Auto
455 Inlägg
11 oktober 2012
Nu sitter jag här och tänkte klicka hem xenon till mina extraljus, igen.. Kan inte hålla mig! big_smile

Körde 55w speedstarter sist från humanhabit och jag är ju inte sådär superimponerad av uppstartstiden. Vågar man ge sig på 70w kiten?

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
granadadr skrev:
lät ju najs,, jag måste ju tyvärr säga att jag är besviken på mina speedstarter,, i halvljuset är ju skitsamma,, men till hel/extraljus är det ju värre smile

Varför besviken? sad

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
st4hl skrev:
Nu sitter jag här och tänkte klicka hem xenon till mina extraljus, igen.. Kan inte hålla mig! big_smile

Körde 55w speedstarter sist från humanhabit och jag är ju inte sådär superimponerad av uppstartstiden. Vågar man ge sig på 70w kiten?

Ställer samma fråga till dig som jag ställt säkert 3-4 gånger tidigare utan svar.
Hur snabba är 55w speedstarter?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

130 Inlägg
11 oktober 2012
Kan bara rekomendera Merljus.se!
Krångel med en kontakt på ballasten. Han svarade inom 1h och sa att jag inte skulle behöva krångla med att byta kontakt så istället skickar han ut en ballast och lampa helt utan kostnad! Bra service kallar jag det för!

Das Auto
455 Inlägg
11 oktober 2012
patrikke skrev:
st4hl skrev:

Ställer samma fråga till dig som jag ställt säkert 3-4 gånger tidigare utan svar.

Ja, hur snabba dom är vet jag inte. Man kan väl aldrig få ett kit som startar som en halogen lampa direkt, men jag jämnförde mina 35w (inge speedstart) som sitter i halvljuset på min passat, och sedan körde jag igång 55w speedstarter helljuset mot en vägg, och speedstartern är ju bra mkt snabbare än de andra, men ändå inte tillräckligt för att sitta i helljus tycker jag. Nån sekund snabbare så hade jag vart nöjd! Funkar ju helt klart, men är man tjinkig så är man!
Senast redigerat av st4hl (11 oktober 2012)

230 Inlägg
11 oktober 2012
Vilken av dessa rekommenderar ni?
Detta är kitten jag har kollat på när det gäller speedstarter.

http://merljus.se/xenonkitt-55-watt/55w-speedstarter

http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe … onkit.html

Vet inte om jag får länka så här, om inte så ta gärna bort inlägget.
Senast redigerat av lajvN (11 oktober 2012)

7 542 Inlägg
11 oktober 2012
patrikke skrev:
st4hl skrev:

ok,, om det är till mig har jag antingen missat det eller nått annat,, SORRY sad men jag skulle tippa på att mina startar på ca 10 sek,, men jag har 35w i alla lysen,, som sagt BESVIKEN

samt att det tar extra lång tid om man bara slår igång dem,, om man efter ca halva tidebn flachar går det lite snabbare,, njä

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
granadadr skrev:
patrikke skrev:
st4hl skrev:

ok,, om det är till mig har jag antingen missat det eller nått annat,, SORRY sad men jag skulle tippa på att mina startar på ca 10 sek,, men jag har 35w i alla lysen,, som sagt BESVIKEN

samt att det tar extra lång tid om man bara slår igång dem,, om man efter ca halva tidebn flachar går det lite snabbare,, njä

Jag har bara frågat rent allmänt.
Tar dina 35w speedstarter 10 sekunder på sig?!
Jag har slimmade 35or som tar ca1 sekund. Det är nästan som halogen i start.

130 Inlägg
11 oktober 2012
granadadr skrev:
patrikke skrev:
st4hl skrev:

Tar det 10sekunder så kan jag tala om att mina 55w vanliga startar snabbare.

Das Auto
455 Inlägg
11 oktober 2012
Några 10 sekunder tar det inte för mina speedstarter iaf, max 3-4 smile

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
st4hl skrev:
Några 10 sekunder tar det inte för mina speedstarter iaf, max 3-4 smile

Hmm, funderar på att inhandla F7 ballaster, blir så jäkla sugen när ni pratar om speedstarter ! big_smile

7 542 Inlägg
11 oktober 2012
hur räknar ni?? jag räknar med KALLA lampor typ nu när det är 5+ ute, och från noll,, till FULL styrka,, inte typ 80% eller nått,, utan när det blåa ljuset blivigt mer lila om man får säga så wink kanske fel utryckt men men
Senast redigerat av granadadr (11 oktober 2012)

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
F7 är f7, inte speedstarter, det är ett begrepp som hh har startat anar jag.
F7 quick start, fabriksbenämningen.
Senast redigerat av patrikke (11 oktober 2012)

Das Auto
455 Inlägg
11 oktober 2012
granadadr skrev:
hur räknar ni?? jag räknar med KALLA lampor typ nu när det är 5+ ute, och från noll,, till FULL styrka,, inte typ 80% eller nått,, utan när det blåa ljuset blivigt mer lila om man får säga så wink kanske fel utryckt men men

Självklart från helt kalla lampor. Blåa ljuset mer lila? Är väl tvärtom isåfall? Haha

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
patrikke skrev:
F7 fast start, fabriksbenämningen.

Nej, F7 ÄR F7. Det är inget HH har kommit på??

1 749 Inlägg
11 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
patrikke skrev:

Ser ut som f7 enligt mig wink

Meldem
4 137 Inlägg
11 oktober 2012
patrikke skrev:
TouchOfRed skrev:
patrikke skrev:

Ser ut som f7 enligt mig wink

Haha jo, men.. http://www.alibaba.com/showroom/f7-quic … llast.html

Edit: Såg nu att det står inte F7 på ballasten på bilden haha !
Senast redigerat av TouchOfRed (11 oktober 2012)

Båtmek
720 Inlägg
11 oktober 2012
Ang "xenonlook"-lampor. Lyser de lika starkt som vanlig halogen eller lyser de svagare?

Sök