Är det någon mer här som har/haft NBB Alpha 175 och INTE 225, som kan ge en sin syn på saken??
Vad är det för bil du ska ha extraljus på? Finns det plats kan jag rekommendera 2 pencil och 2 fjärr... På så vis har du pencil som lyser upp hela vägbanan och de två fjärrljusen kan ställas in att belysa allt vid sidan av asfalten. Fjärrljusen lyser ungefär 400 meter med bra kraft, de lyser längre men inte så att det är speciellt användbart. Pencilljusen ungefär dubbla sträckan.
Ja du, just nu är det tänkt på Audin jag har, en Audi 100 c4. Men få se hur länge jag har den kvar..
Då rymmer du ju utan problem fyra NBB 175 på rad framför grillen exempelvis. Rekommenderas. Annat som rekommenderas är att skynda sig, de är nämligen på väg att ta slut. Tillverkas ej längre och många säljare har bara fjärrljus.
hittade ett klipp på youtube en som jämförde olika boxar å de jag kom fram till då jag såg de är stora boxar som är tunga skulle ge bäst lyse. dom andra gav i från sig lite annorlunda sken. men annars tror ja de är en smaksak
Slim brukar ändå ha tänd modulen separat. Nästan lika stor som ballasten. så det blir ju inte så smått ändå. Fast det kan ju vara lättare o smyga undan två mindre enheter om det är trångt.
Har en fråga, de olika lamptyperna som finns (H1, H3 osv) har ofta samma effekt (halogen som xenon) men är det någon skillnad i ljusstyrkan? Säg att en 55w halogen H3 har ett visst ljusstyrka, kommer en H1 lampa lysa lika starkt?
Har precis köpt 3x NBB med 60w Xenonkonverteringskit till min Saab 93 -06.
Tänkte bara läsa på lite här på forumet innan jag monterar de.. Till min förskräckelse läser jag att många har problem med nyare Saabar och extraljus..
Har precis köpt 3x NBB med 60w Xenonkonverteringskit till min Saab 93 -06.
Tänkte bara läsa på lite här på forumet innan jag monterar de.. Till min förskräckelse läser jag att många har problem med nyare Saabar och extraljus..
Extraljus är det inga större problem med att montera, däremot ska man helst låta bli att konvertera original helljuset. Men jag skulle nog rekommendera att montera Canbus ballaster iaf...
Har en fråga, de olika lamptyperna som finns (H1, H3 osv) har ofta samma effekt (halogen som xenon) men är det någon skillnad i ljusstyrkan? Säg att en 55w halogen H3 har ett visst ljusstyrka, kommer en H1 lampa lysa lika starkt?
H1, H3 osv är bara lamp socklarna, sen finns det H3R & H1R samt H7R som är gjorda för bilar med reflerktor och ska monteras i halvljus.
Så det spelar ingen roll vilken sockel man har, de lyser lika starkt för det. Men sen finns det ju en mängd olika xenon lampor i olika styrkor som bla 35, 55, 50 75 & 100w. Och det är ju likadant som att det finns olika styrkor på halogen...
Och det sista, xenon lyser mkt bättre och starkare än halogen