Rocknob skrev:
Mack skrev:
Rocknob skrev:
Vi använder sig av sim på tre av fyra taxi bilar och Bosch på den fjärde och de bilar med sim så måste vi byta reflektor varje år för att de har börjat rostat eller blivit helt matt i glasen. Nu kör vi ju med extraljusen året runt och kör mycke på saltade vägar, så där är väl största boven på att vi måste byta så ofta, sen blir de ju några mil på en taxi. Men bilen som har bosch funkar kanon efter iaf 3 år, kransen runt glaset är rostigt men både glas och reflektor är i bra skick. Så där kan ja kalla chefen dum snål att köpa sim när vi byter reflektor innan varje vinter varje år. Medans bosch verkar hålla mycket längre. De är min erfarenhet av sim och bosch.
Tack!
Så problemet är att fukten inte hålls ute pga klen konstruktion skulle du säga?
Ja nåt sånt måste fallet vara. Och jag av alla anställda är då väldigt noga att montera gummilisten som täta mot hus och reflektor riktigt. Men vi kör ju två skift på alla bilar så bli många mil på ett år.
Rent spekulativt - hur tror du att dom skulle hålla om de monterades av under sommarsäsongen, eller kördes med skydd då de inte användes? (för jag antar att ni inte kör med plastskydd monterade?)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.