6979
Sök

Den stora extraljus tråden

Meldem
4 137 Inlägg
2 november 2012
G-TECH skrev:
granadadr skrev:
men SNÄLLA G-Tech sluta TJATA om Humahabit nästan hela tiden,,  vi VET att du är sponsrad från dem,, men man blir tokless när du tjatar jämt wink

Det är folk som tjatar lika mycket om andra företag här, och detta är ett forum där man ska tipsa varandra.

Jag är rätt less att läsa om andra företag som det tjatas ganska friskt om här oxå, men till skillnad från dig och andra så klagar jag inte på någon, förrän nu. Varför måste det uppstå dessa klagomål, har du glömt att man kan skicka PM!

Och som jag har sagt tidigare, jag är sponsrad till en viss del. Men det systemet jag har på bilen nu har jag betalat för egna pengar!!!

Så fortsätt prata om X-ljus, som denna tråd är gjord för.

/G

Här är en bild från nattens körning, bättre bilder kommer...

http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-e30f5c79d462a67b76f70a1230f724a6.jpg

Ser ut att lysa nästan lite grönt. Men antar att det är kameran som spökar?

414 Inlägg
2 november 2012
klarar verkligen nbb alpha 175 100W halogen ?

7 542 Inlägg
2 november 2012
Ankmeister skrev:

jag undrar det sad tvivlar,, blir MKT värme från dem i en så liten reflektor
är det inte bättre å xenonkonvertera?
han från skellefteå, ajokko har ju gjort det med bra resultat smile
Senast redigerat av granadadr (2 november 2012)

414 Inlägg
2 november 2012
granadadr skrev:
Ankmeister skrev:

han från skellefteå har ju gjort det med bra resultat smile

Tillverkaren påstår att dom pallar 100w men känns ändå riskabelt :S

Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
granadadr skrev:
jetta16v skrev:
granadadr skrev:

läs vad jag skrev wink du TJATAR  JÄMT,, jag har låtit det gå ett bra tag IGEN innan jag gnäller,, var och varannat inlägg är det Humahabit från dig,, JA jag vet att man vill hjälpa varandra,, men tjat å tjat å tjat gör att det blir verserad reklam,, tänk lite på det wink

pm? är du rädd för något?? jag står för mina utalanden wink
du behöver inte försvara dig wink om du är Helsponsrad så spelar det ju ingen roll alls ,, din buisnies wink smile

tänk om jag skulle säga till vilken firma jag for till i varenda inlägg,, usch så tjatigt wink

Ta det lite chill, det här är en för bra tråd för att låsas big_smile

håller med dig till 110% men jag blir faktiskt ganska less på tjat wink men nog om detta wink 
jag följer denna tråd nästan slaviskt wink å älskar ämnet smile

ja har xenon både hel och halvljus från humanhabit i brukisen men man behöver inte spåra som G-TECH gör och tvinga på folk i alla inlägg:) för övrigt är ja lite missnöjd med deras speedstarter kit då de inte alls startar så snabbt som det sägs:)

3 151 Inlägg
2 november 2012
Jag tror att dem klarar 100W, men det är kanske inte rekommenderat att ha dem igång stillastående i längre perioder. Så länge man kör har dem ju kylning av fartvinden.

Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
Ankmeister skrev:
granadadr skrev:
Ankmeister skrev:

han från skellefteå har ju gjort det med bra resultat smile

Tillverkaren påstår att dom pallar 100w men känns ändå riskabelt :S

om du inte står still med helljuset på mycke och sånt så ska det nog gå då fartvinden kyler ganska bra på vintern:)
men 100watt halogen sliter helt klart mer på reflektorn än 55 watt.

1 537 Inlägg
2 november 2012
Johan85 skrev:
ja har xenon både hel och halvljus från humanhabit i brukisen men man behöver inte spåra som G-TECH gör och tvinga på folk i alla inlägg:) för övrigt är ja lite missnöjd med deras speedstarter kit då de inte alls startar så snabbt som det sägs:)

Nödvändigt att hälla bensin på eld som är påväg att slockna...

Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
jetta16v skrev:
Johan85 skrev:

han har inte slocknat än på 295 sidor så:P

2 624 Inlägg
2 november 2012
Johan85 skrev:
jetta16v skrev:
Johan85 skrev:

han har inte slocknat än på 295 sidor så:P

Sluta nu. G-tech vet nog mycket väl vad han har gjort. Få inte denna underbara tråd låst! smile

Meldem
4 137 Inlägg
2 november 2012
Jag var sådär förut oxå "Fan sluta tjata om HH.SE FFS!"
Men jag känner att jag inte får ut nånting av det, förutom att störa mig på det. Det är det enda jag får ut av det.
Så jag accepterar det bara för vad det är. Precis som jag accepterar att Xenonkungen, Merljus och andra nämns här i tråden.
Så  släpp det här nu grabbar, så jäkla störande är det faktiskt inte.
Senast redigerat av TouchOfRed (2 november 2012)

21 761 Inlägg
2 november 2012
Lopphunden skrev:
Man får omvandla mm2 till m2 då det är meter man använder formeln med! wink
Kabelns tjocklek mäter man ju i mm2 som jag tror du menar! roll

Jo, jag tänkte på "den förenklade" uträkningen där man redan utgår ifrån mm2 och skippar tiopotensen. smile

Forummoderator
26 573 Inlägg
2 november 2012
Jag funderar på att konvertera mina två sista - de nedre - SIM:arna såsom de övre har blivit, med exempelvis 55w. För som det är nu har jag en jäkla bredd, men jag ser fortfarande de två andras punkter rakt fram, även fast det bara är 100w halogen.

Frågan är hur man ska göra för att staga upp dem, eller om man ska montera punktljusen upptill så de är stabilare då dem ska lysa "längre"?

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-1c09f24d9ce1586e2fbd525637c585b0.jpg

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
11 112 Inlägg
2 november 2012
Går det inte att sätta vanliga stag på dom in till stötfångaren?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
Mack skrev:
Jag funderar på att konvertera mina två sista - de nedre - SIM:arna såsom de övre har blivit, med exempelvis 55w. För som det är nu har jag en jäkla bredd, men jag ser fortfarande de två andras punkter rakt fram, även fast det bara är 100w halogen.

Frågan är hur man ska göra för att staga upp dem, eller om man ska montera punktljusen upptill så de är stabilare då dem ska lysa "längre"?

http://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-1c09f24d9ce1586e2fbd525637c585b0.jpg

som du säger punktljusen upptill och bredljusen ner till:)
ja hade 2 bred 1 pencil sim på min 740 förförra vintern med 100watt halogen och pencilljuset lös långt som fan då så ja kan bara tänka mig hur det blir med 55watt xenon:P
ang stagningen det finns inte möjlighet till diskret fastsättning av stag i spoilern bakom nummerplåten?

GL77
2 november 2012
Trådstartare
Seriöst, jag blir så j*vla less på dessa människor som vill sabba en tråd med OFFTOPIC`s !!!

Ta sånt via PM så slipper vi ha med sånt som inte handlar om extraljus utan i just detta fallet SKITSNACK.

Jag tipsar om det företaget jag är nöjd med och INTE för att jag blev sponsrad från dem eller liknande.

Har ni svårt för att läsa på första sidan så kommer det även här:

En del REGLER som måste följas:

- Inget skitsnack (om varandra/andra företag)
- Allt om EXTRALJUS, inget annat! (Undantaget är xenon konverterat Helljus/backljus).
- Inga veta bäst fasoner
- Vårdat språk!!!
- Inget köp & sälj i tråden
- Tänk först, skriv sedan

Har tyckt att det har snackats riktigt mycket om oljebaren och merljus, men inte har jag sagt något om det.

Jag har ingen lust att fortsätta dela med mig av saker o ting, när dessa personer HELA tiden ska förstöra.

Men är det så ni vill ha det så fortsätt bara, jag bryr mig faktiskt inte längre, för ni måste tydligen få något sagt så att en hel grupp går emot mig.

Tack för det! madsad

1 749 Inlägg
2 november 2012
Ankmeister skrev:

Jag har 100w i mina, men inte halogen wink

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Forummoderator
26 573 Inlägg
2 november 2012
Brådhis Jo, klart det går men frågan är vart man i så fall ska fästa dem..?

Johan85 Tror jag ska prova att skifta insatserna faktiskt och se hur det blir. Lite vibration kan jag leva med men ju längre det lyser ju mer lär det ju synas att det vibrerar..

Avstängd
1 418 Inlägg
2 november 2012
Mack skrev:

Johan85 Tror jag ska prova att skifta insatserna faktiskt och se hur det blir. Lite vibration kan jag leva med men ju längre det lyser ju mer lär det ju synas att det vibrerar..

jag hade mina ostagade först och ja blev galen av den breda kanten som hoppa i varje gupp:P
men det kanske blir skillnad om dom hänger? mina stod ju upp så det kanske blir mer hoppkänsligt då:)

Forummoderator
26 573 Inlägg
2 november 2012
Johan85 skrev:
Mack skrev:

jag hade mina ostagade först och ja blev galen av den breda kanten som hoppa i varje gupp:P
men det kanske blir skillnad om dom hänger? mina stod ju upp så det kanske blir mer hoppkänsligt då:)

Lite skillnad är det nog på att ha dom hängande jämfört med stående. Men det vibrerar ju fortfarande lite grand.

Sök