Har kopplat så att reläna slår till efter varandra för att slippa höga "starttoppar"och spänningsfall. Även en fördel att koppla på detta vis om man använder sig av "20kr relän" som inte har transient skydd.
Har kopplat så att reläna slår till efter varandra för att slippa höga "starttoppar"och spänningsfall. Även en fördel att koppla på detta vis om man använder sig av "20kr relän" som inte har transient skydd.
Nästan så denna borde ligga i förstainlägget i tråden så fler hittar den. Grymt bra förklarat!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Har kopplat så att reläna slår till efter varandra för att slippa höga "starttoppar"och spänningsfall. Även en fördel att koppla på detta vis om man använder sig av "20kr relän" som inte har transient skydd.
Ja det där kan vara smart i nyare bilar med känslig elektronik. Blir lite som tre mindre steg som belastningen ökar, istället för ett stort om man parallelkopplar alla relän.
Jag är inte sugen på att ha stora feta extraljus i fronten men funderade på följande setup:
35W Xenon i halvljusen 4300K (Original monterat på min bil) 55W Xenon i helljusen 4300K 35W Xenon i dimljusen 4300K som kopplas med ett relä till helljusen
Jag är inte sugen på att ha stora feta extraljus i fronten men funderade på följande setup:
35W Xenon i halvljusen 4300K (Original monterat på min bil) 55W Xenon i helljusen 4300K 35W Xenon i dimljusen 4300K som kopplas med ett relä till helljusen
Vad tror ni? Det bör räcka för skånska vägarna?
Ska du använda dimljusen som extraljus, skulle ja ha kört med 55w där med
Jag är inte sugen på att ha stora feta extraljus i fronten men funderade på följande setup:
35W Xenon i halvljusen 4300K (Original monterat på min bil) 55W Xenon i helljusen 4300K 35W Xenon i dimljusen 4300K som kopplas med ett relä till helljusen
Vad tror ni? Det bör räcka för skånska vägarna?
Ska du använda dimljusen som extraljus, skulle ja ha kört med 55w där med
INTE om han ska ha dimljus , rikta ner dem ordentligt isåfall
Jag är inte sugen på att ha stora feta extraljus i fronten men funderade på följande setup:
35W Xenon i halvljusen 4300K (Original monterat på min bil) 55W Xenon i helljusen 4300K 35W Xenon i dimljusen 4300K som kopplas med ett relä till helljusen
Vad tror ni? Det bör räcka för skånska vägarna?
Ska du använda dimljusen som extraljus, skulle ja ha kört med 55w där med
INTE om han ska ha dimljus , rikta ner dem ordentligt isåfall
Jag tänkte endast använda dimljusen ihop med helljusen och inte annars
Hej alla. Så jag tycker vi ska leka en lek som heter "gissa vilken Kelvin". Det är tänkt att alla lampor ska lysa i samma Kelvin.
Ännu en stackare som den hårda vägen uppmärksammat vad jag skrivit mååånga gånger i denna tråd.. "No-name"-lampornas ofta urusla kvalitet. Både skevhet och en färgtemperatur som är rena gissningsleken. Detta händer mig titt som tätt och då är det inte lampor från ebay, utan från diverse Svenska firmor.
Den firma som visar sig ha hög och jämn kvalitet på lamporna kommer att få mig som trogen stamkund, och säkerligen många många nya kunder upptäcker detsamma! De får gärna ta lite bättre betalt för kineslamporna, bara fanstygen håller basic standard på rakhet och färg!