offfroad skrev:
Kalltkaffe skrev:
I helgen har jag grejat med att fästa en till generator

har tagit bort ACn och ska kanske i helgen justera in generatorn med brickor, dra kablar och rem

sen montera ett batteri till.
Sen ska alla extraljus drivas av den nya externa generatorn och batteriet, blir ett sperarat system. Och 5-6 SIM på taket, blir inga NBB direkt, blir SIM, men ska uppgradera allt eftersom till NBB :p
13-15 extraljus och totalt blir det ~1000w med enbart extralyserna, ska 55w på taket, blir för dyrt med 75/100w.
om man tar en sida ur billjuds-boken ,
" att ha 2 st elsystem i en bil , blir BARA PROBLEM " ( koppla ihop generatorerna bara och ha en elsystem , det kan bli en himla massa konstiga problem ..
" ska du ha 2 batterier i en bil så är det BÄTTRE att batterierna är exakt likadana och lika gamla " ( speciellt ifall det är vanliga batterier )
och uppgradera org generator innan du börjar montera en till skulle jag rekommendera
1 du kan hitta en biffigare generator till just din bil och motor
2 du kan hitta en generator som är biffigare och passar tillräckligt bra ( har sett passat diesel generatorer på 150-200ah området org , leta på skroten ( laga.se))
3 om du verkligen vill ha KRÄM!!, beställ en 250-350ah generator från staterna
( alla dessa sätt är enligt mig lättare och PÅLITLIGARE , än att skruva in en extragenerator..,