Den stora extraljus tråden

GL77
3 december 2012 ·

vwkjell skrev:

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Humanhabit.SE har bra kit. 55w eller 70w speedstart och 4300k eller 5000k? smile

Sen finns ju även tex merljus.se osv.  Finns massa länkar i första posten tro jag smile

Det stämmer, för att slippa irritationen över att man gör reklam över vissa företag så kan man själv välja det som passar bäst på första sidan i denna tråd.

Senast redigerat av G-TECH (3 december 2012)

partyvan
3 december 2012 · 1 071 Inlägg

Vad för lampor vet jag inte men jag köpte 4300k 55w från ebay för några hundringar

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Ankmeister
3 december 2012 · 414 Inlägg

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Beror på hur billigt du vill komma undan? Bäst ljus ger 75w men dyrast och sämst ljus ger 35w men billigast.

Finns rad olika sidor, xenonkungen, Humanhabit.SE, Merljus.se med mera

Volvo V70R AWD "Förfinad" (1998)
bombare
3 december 2012 · 282 Inlägg

Nån som vet om det går att montera xenon på en skoter UTAN batteri? Skulle tro att det är växelspänning det handlar om. Är en Polaris Pro RMK -13 iaf smile

Mack Forum- och sitemoderator
3 december 2012 · 26 155 Inlägg

bombare skrev:
Nån som vet om det går att montera xenon på en skoter UTAN batteri? Skulle tro att det är växelspänning det handlar om. Är en Polaris Pro RMK -13 iaf smile

Nu vet jag inte hur det är på nyare skotrar, men skulle inte tro att strömförsörjningen skulle orka med att tända upp en xenonballast faktiskt..men det är bara vad jag tror.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Rocknob
3 december 2012 · 783 Inlägg

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Eftersom alla inte hänvisar till första sidan utan enbart rekommendera HH.se i deras inlägg så kan jag utan dåligt samvete rekommendera MERLJUS.SE, bra priser och bra service :-)

Citroën Berlingo "Blinko" (2004)
JsoooN
3 december 2012 · 388 Inlägg

Yes merljus är bra, bra grejer och väääääldigt bra service.

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
3 december 2012 · 26 155 Inlägg

Rocknob skrev:

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Eftersom alla inte hänvisar till första sidan utan enbart rekommendera HH.se i deras inlägg så kan jag utan dåligt samvete rekommendera MERLJUS.SE, bra priser och bra service :-)

55w, 5000K från MERLJUS.SE vet i alla fall jag lyser väldigt bra och stabilt.
Så kör på det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
GL77
3 december 2012 ·

Rocknob skrev:

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Eftersom alla inte hänvisar till första sidan utan enbart rekommendera HH.se i deras inlägg så kan jag utan dåligt samvete rekommendera MERLJUS.SE, bra priser och bra service :-)

Men då kan väl du vara bättre att inte göra detta, kan inte någon visa ett gott omdöme?!

GL77
3 december 2012 ·

Varför kan ni inte vara bättre att inte starta om allt detta med reklam snacket när vi tog upp det förra gången. Och att ADMIN snart tar bort denna tråden eftersom det inte kan skötas, är ni småbarn eller vill ni att den tas bort???!!!..

Jag hänvisade till första sidan, bara för att en skriver något tips, måste 3-4 st till skriva om samma sak!?!?!

Då skapas det irritation och till slut så blir det bara en massa skitsnack ett par sidor framåt. Detta är inte roligt, skicka PM till varandra istället om ni vill "mun hugga" varandra om vilket företag som ska skrivas, istället för detta kan väl alla hänvisa till första sidan så slipper vi denna reklamen och om någon verkligen undrar VART man har köpt "denna prylen" så kan ni väl PM:a varandra om det, då blir det inte denna hetsiga "tävling" vem som ska skriva mest reklam om favorit företaget.

Rocknob
3 december 2012 · 783 Inlägg

G-TECH skrev:

Rocknob skrev:

Msterlind skrev:
Tjena!

Söker ett snabbt och enkelt svar.
Har 3st Hella 3003 och ska xenonkonvertera dom, vart köper jag bra xenon och vad ska jag köra på? 4300k är väl det som ger bäst ljus? och watt antalet?

Tacksam för svar.
/Max

Eftersom alla inte hänvisar till första sidan utan enbart rekommendera HH.se i deras inlägg så kan jag utan dåligt samvete rekommendera MERLJUS.SE, bra priser och bra service :-)

Men då kan väl du vara bättre att inte göra detta, kan inte någon visa ett gott omdöme?!

Rekommenderar bara ett företag som har bra produkter och bra service, och de har jag läst att de är tillåtet. Men som sagt börjar andra sluta nämna företags namn och börja hänvisa de till första sidan  så gör jag de med. Tyck alla företags namn i detta forum ska vara de på första sidan och inte stå i inlägg eller som smeknamn till bil eller som titel i profilen. Allt sånt kan tas i PM. Nån som håller med mig? :-)

Citroën Berlingo "Blinko" (2004)
joakim89
3 december 2012 · 1 265 Inlägg

Lättast är att ta bort tråden helt och starta en ny utan massa skitsnack

GL77
3 december 2012 ·

joakim89 skrev:
Lättast är att ta bort tråden helt och starta en ny utan massa skitsnack

3:e tråden gillt?

Det spelar ingen roll, för då fortsätter det där oxå. För det är INGEN som läser något från första sidan från början!

ALLT står DÄR!

GL77
3 december 2012 ·

Såhär står det nu under första sidan:

- Inget skitsnack (om varandra/andra företag)
- Allt om EXTRALJUS, inget annat! (Undantaget är xenon konverterat Helljus/backljus).
- Inga veta bäst fasoner
- Vårdat språk!!!
- Inget köp & sälj i tråden
- Tänk först, skriv sedan
- Personliga åsikter, köp & säljes tips och andra ämnen än extraljus SKA tas via PM!
- Även garaget`s regler gäller: http://www.garaget.org/start.php?action=generalRules



Om ALLA
kan sköta sig så blir tråden kvar, annars så RADERAS den!

Senast redigerat av G-TECH (3 december 2012)

Specialraggarn
3 december 2012 · 512 Inlägg

Radera den så få vi googla

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
GL77
3 december 2012 ·

Specialraggarn skrev:
Radera den så få vi googla

ÄR DET SÅ SVÅRT ATT GÅ EFTER DESSA REGLER:

- Inget skitsnack (om varandra/andra företag)
- Allt om EXTRALJUS, inget annat! (Undantaget är xenon konverterat Helljus/backljus).
- Inga veta bäst fasoner
- Vårdat språk!!!
- Inget köp & sälj i tråden
- Tänk först, skriv sedan
- Personliga åsikter, köp & säljes tips och andra ämnen än extraljus SKA tas via PM!
- Även garaget`s regler gäller: http://www.garaget.org/start.php?action=generalRules

JsoooN
3 december 2012 · 388 Inlägg

Vart sugen på en led-ramp på taket på A4an, mest för att reta folk.

Takräcken till B5 sedan verkar dyra dock så vettefan, känns tråkigt att köpa räcke för lika mkt som rampen kostar..

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
3 december 2012 · 26 155 Inlägg

JsoooN skrev:
Vart sugen på en led-ramp på taket på A4an, mest för att reta folk.

Takräcken till B5 sedan verkar dyra dock så vettefan, känns tråkigt att köpa räcke för lika mkt som rampen kostar..

Ingen universallösning som funkar då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
m_dahm
3 december 2012 · 187 Inlägg

Vart köper man vettigast reservdelar till NBB Alpha 225? Behöver ha låsbygeln för lampan, ett topplock, och ev H1 brickan.

MVH

Senast redigerat av m_dahm (3 december 2012)

GL77
3 december 2012 ·

m_dahm skrev:
Vart köper man vettigast reservdelar till NBB Alpha 225? Behöver ha låsbygeln för lampan, ett topplock, och ev H brickan.

MVH

Hos en ÅF som säljer NBB smile

Senast redigerat av G-TECH (3 december 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang