Sveriges enda bilprogram!

Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

DiZturbed skrev:

Mack skrev:

DiZturbed skrev:

Det går nog rätt jävla bra för dom.. tongue 350 miljoner tittare per vecka i 170 olika länder..

Jo, men det är nog inte "bara" pga pengarna som plöjs in i programmen, som gör dem sevärda.

Nej nej självklart inte..

Allt handlar om pengar inom den branchen. Men lite cash är de omöjligt att göra ett bra bilprogram.

O det jag menar är att jag har aldrig mött en som inte tycker Top Gear är bra

Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2012 · 26 148 Inlägg

Ingaro skrev:

DiZturbed skrev:

Mack skrev:

Jo, men det är nog inte "bara" pga pengarna som plöjs in i programmen, som gör dem sevärda.

Nej nej självklart inte..

Allt handlar om pengar inom den branchen. Men lite cash är de omöjligt att göra ett bra bilprogram.

O det jag menar är att jag har aldrig mött en som inte tycker Top Gear är bra

Klart det är svårt att göra ett bra tvprogram utan en bra budget, men samtidigt så går det göra fruktansvärt dåliga program med stora budgetar också..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Mack skrev:

Ingaro skrev:

DiZturbed skrev:

Nej nej självklart inte..

Allt handlar om pengar inom den branchen. Men lite cash är de omöjligt att göra ett bra bilprogram.

O det jag menar är att jag har aldrig mött en som inte tycker Top Gear är bra

Klart det är svårt att göra ett bra tvprogram utan en bra budget, men samtidigt så går det göra fruktansvärt dåliga program med stora budgetar också..

Visst är det så, smaken e som baken. Men inom bilprogramsgenre så är det bara top gear som har stor budget. Att Gran Turismo snart överlevt 40 avsnitt, 4 säsonger som enbart svenskt bilprogram är en merit bara det. Det är inte många bilprogram som överlever en säsong ens

Bertling
27 februari 2012 · 8 Inlägg

Ingaro skrev:

Mack skrev:

Ingaro skrev:

Allt handlar om pengar inom den branchen. Men lite cash är de omöjligt att göra ett bra bilprogram.

O det jag menar är att jag har aldrig mött en som inte tycker Top Gear är bra

Klart det är svårt att göra ett bra tvprogram utan en bra budget, men samtidigt så går det göra fruktansvärt dåliga program med stora budgetar också..

Visst är det så, smaken e som baken. Men inom bilprogramsgenre så är det bara top gear som har stor budget. Att Gran Turismo snart överlevt 40 avsnitt, 4 säsonger som enbart svenskt bilprogram är en merit bara det. Det är inte många bilprogram som överlever en säsong ens

Såååå, är det... hur som... 22.00 i kväll är det start av säsong 4... på TV8!

Ingaro
27 februari 2012 · 57 Inlägg

Tycker så många som möjligt kollar och skriver vad ni tyckte sen!

-Michael :-)
27 februari 2012 · 367 Inlägg

Skall se långt jag hinner.
Hoppas på bra skit nu

FordRSC Los geht's, Schumacher
27 februari 2012 · 1 510 Inlägg

Hade varit roligare med mer bilakuten! Porscherallyt med gubbarna hade de kunnat skippa.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 februari 2012 · 3 404 Inlägg

Dessvärre börjar ju ett annat program man inte får missa samtidigt ett par kanaler ned men man hinner se halva iaf tongue Har inget emot GT, visst det kanske finns/funnits bättre men tycker GT emellanåt är riktigt bra (som när ni körde Amazon mot 93 även om ni kunde visat mer av Saaben eller lallade runt med traktorer).

Mer jänk så är det klockers

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
te_wik Forummoderator
27 februari 2012 · 12 813 Inlägg

Till Er som missade programmet så finns den ju att se på tv8play.se , gör det just nu.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Big_JN
28 februari 2012 · 2 126 Inlägg

En fråga bara! Vad var det som var nytt och bättre med den här säsongen tycker det var lika dåligt som vanligt! Fan gubbvarning på hela programmet!
Undrar om hela denna tråden är ett försök att få bättre tittarsiffror eller nåt?!

Ingaro
28 februari 2012 · 57 Inlägg

Vad är det som e gubbe med Aston Martin och Porsche turbo? Rally och mille miglia håller jag med om men du verkar ju ha bestämt dig ifrån början att det e gubbe

Big_JN
28 februari 2012 · 2 126 Inlägg

Ingaro skrev:
Vad är det som e gubbe med Aston Martin och Porsche turbo? Rally och mille miglia håller jag med om men du verkar ju ha bestämt dig ifrån början att det e gubbe

Finns ju coolare bilar än Aston och Porsche, dessa andas lite av medellivskris! Men det är bara min åsikt!

Ingaro
28 februari 2012 · 57 Inlägg

Big_JN skrev:

Ingaro skrev:
Vad är det som e gubbe med Aston Martin och Porsche turbo? Rally och mille miglia håller jag med om men du verkar ju ha bestämt dig ifrån början att det e gubbe

Finns ju coolare bilar än Aston och Porsche, dessa andas lite av medellivskris! Men det är bara min åsikt!

Det har du iof rätt i! Givetvis skulle de enligt min åsikt va de bästa programet om dom kunde ge f-n i överklassbilarna och bara köra på med jänkare och V8, men jag e ju jänkefrälst också. Tyckte om att det va ganska sjyst med Porschen i bänken. Aston klippet va lite annorlunda mot dom vanliga ''ban'' åkningarna. Tyckte de va sjyst filmat!

Senast redigerat av Ingaro (28 februari 2012)

Big_JN
28 februari 2012 · 2 126 Inlägg

Ingaro skrev:

Big_JN skrev:

Ingaro skrev:
Vad är det som e gubbe med Aston Martin och Porsche turbo? Rally och mille miglia håller jag med om men du verkar ju ha bestämt dig ifrån början att det e gubbe

Finns ju coolare bilar än Aston och Porsche, dessa andas lite av medellivskris! Men det är bara min åsikt!

Det har du iof rätt i! Givetvis skulle de enligt min åsikt va de bästa programet om dom kunde ge f-n i överklassbilarna och bara köra på med jänkare och V8, men jag e ju jänkefrälst också. Tyckte om att det va ganska sjyst med Porschen i bänken. Aston klippet va lite annorlunda mot dom vanliga ''ban'' åkningarna. Tyckte de va sjyst filmat!

Jag har inget problem alls med kvaliten på produktionen, tycker bara det är synd att innehållet inte är bättre!
Lite mer bredd på programmet hade varit önskvärt!

Senast redigerat av Big_JN (28 februari 2012)

Ingaro
28 februari 2012 · 57 Inlägg

Big_JN skrev:

Ingaro skrev:

Big_JN skrev:

Finns ju coolare bilar än Aston och Porsche, dessa andas lite av medellivskris! Men det är bara min åsikt!

Det har du iof rätt i! Givetvis skulle de enligt min åsikt va de bästa programet om dom kunde ge f-n i överklassbilarna och bara köra på med jänkare och V8, men jag e ju jänkefrälst också. Tyckte om att det va ganska sjyst med Porschen i bänken. Aston klippet va lite annorlunda mot dom vanliga ''ban'' åkningarna. Tyckte de va sjyst filmat!

Jag har inget problem alls med kvaliten på produktionen, tycker bara det är synd att innehållet inte är bättre!
Lite mer bredd på programmet hade varit önskvärt!

Så rätt så rätt!

Bertling
5 mars 2012 · 8 Inlägg

jaha då var det snart dax,  Granturismo ikväll.. TV8 22.00... "bilprogram på svenska"

te_wik Forummoderator
27 mars 2012 · 12 813 Inlägg

Nog för att jag förstår engelska, men det alla gör inte det. Varför har ni inte textat de inslagen ni gör på engelska?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
trippelturbo Trucker
27 mars 2012 · 2 710 Inlägg

Big_JN skrev:
Det programmet är för 50+ med för lite hår och för mycket pengar.
Tycker det ska byta namn till klubben för inbördes beundran!

Tacka fan vet jag Motorjournalen när det gick!

Håller med dig till 100!

Fart missbrukare
volvo_740b
4 januari 2014 · 154 Inlägg

har inte bl a svt tv3 och tv4 gjort några mer försök till motor program som inte lyckats.
Kommer inte ihåg namn på dom men dom försökte rikta sig till yngre publik men var torra och för korrekta.

???

Slash Saabifierad
6 januari 2014 · 2 026 Inlägg

volvo_740b skrev:
har inte bl a svt tv3 och tv4 gjort några mer försök till motor program som inte lyckats.
Kommer inte ihåg namn på dom men dom försökte rikta sig till yngre publik men var torra och för korrekta.

???

TV3 hade programmet Prestanda med Gry Forsell som programledare, ja det är så dåligt som det låter. Prestanda kändes mest som ett program där Gry personligen skulle ha skoj med motorer.
TV4 däremot kommer jag inte ihåg vad deras program hette.

SVT hade även ett program som hette Hela köret som skulle vara ett motorprogram inriktat till ungdomar, blev dock lite väl mesigt, speciellt avsnittet när programledaren skulle testa toppfarten på en Volvo 240.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang